Βόρειες Σποράδες. Ένα σύμπλεγμα 18 πανέμορφων νησιών, που βρίσκονται βόρεια της Εύβοιας και ανατολικά της Μαγνησίας. Ιδανικός προορισμός για τις καλοκαιρινές διακοπές και όχι μόνο. Τα 4 μεγαλύτερα νησιά, η Σκύρος, η Σκόπελος, η Αλόννησος και η Σκιάθος, συνδέονται ακτοπλοϊκά καθημερινά με την ηπειρωτική χώρα, δίνοντας την δυνατότητα σε αρκετούς συνανθρώπους μας να γνωρίσουν και ν `απολαύσουν τις ομορφιές, τα ήθη και τα έθιμα τους.

Τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης, αρκετές ακτοπλοϊκές εταιρείες επιλέγουν ως αφετηρία του ταξιδιού τους προς τα 4 προαναφερόμενα νησιά, εκτός από το λιμάνι της Κύμης (Σκύρος) και του Βόλου (Σκόπελος, Αλόννησος, Σκιάθος), κι εκείνο του Άγιου Κωνσταντίνου Φθιώτιδας, το οποίο θα επιλέξουμε εμείς για να ταξιδέψουμε μέχρι την Σκιάθο, την Σκόπελο και την Αλόννησο.

Το ημερολόγιο δείχνει μέσα Ιουνίου και με τις αποσκευές ανά χείρας, ξεκινάμε το ταξίδι μας με αφετηρία την πρωτεύουσα. Άλλα ένα Σαββατιάτικο πρωινό ξεκινά, με τον ήλιο δειλά να μας συντροφεύει στο ταξίδι, μιας και ο καιρός δεν φαίνεται να είναι συνοδοιπόρος σύμφωνα με το δελτίο της ΕΜΥ. Προορισμός το λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου Φθιώτιδας, απ’ όπου θα επιβιβαστούμε για να ταξιδέψουμε για Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο. Μετά από ταξίδι 2 ωρών περίπου μέσω της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, φτάνουμε στην παραθαλάσσια πόλη και οδεύουμε προς το λιμάνι. Εκεί μας περιμένει το CAT 1, το εντυπωσιακό ταχύπλοο της MAGIC SEA FERRIES, το οποίο δεσπόζει δεμένο στο λιμάνι. Να τονίσουμε σε αυτό εδώ το σημείο, πως η MAGIC SEA FERRIES έχει φροντίσει και διαθέτει στους επιβάτες της συνδυασμένη μεταφορά πλοίου και λεωφορείου από την Αθήνα προς τον Άγιο Κωνσταντίνο, καθώς και αντίστροφα, για όλες τις αναχωρήσεις του CAT 1. Οι αναχωρήσεις του λεωφορείου πραγματοποιούνται από την Αθήνα (πλατεία Συντάγματος) προς Άγιο Κωνσταντίνο, από την οδό Νίκης 54 και Φιλελλήνων.

Στον καταπέλτη μας υποδέχεται και μας καλωσορίζει, ο Πλοίαρχος του CAT 1 Cpt Μαρίνος Νικολάκης. Έμπειρος και ικανότατος Αξιωματικός, τον οποίο έχουμε συναντήσει όλα αυτά τα χρόνια σε αρκετά πλοία της ακτοπλοΐας και σε διάφορες ακτοπλοϊκές γραμμές. Για το φετινό καλοκαίρι, η MAGIC SEA FERRIES στο νέο ξεκίνημα της, τον επέλεξε να βρίσκεται στα χειριστήρια του CAT 1 ταξιδεύοντάς μας μαζί με το πλήρωμα του, με άνεση και ασφάλεια.

Λίγα λεπτά πριν οι δείκτες του ρολογιού δείξουν 10:00 το πρωί, επιβιβαζόμαστε στο πλοίο για να ξεκινήσουμε το ταξίδι. Έχοντας ολοκληρώσει την επιβίβαση επιβατών και οχημάτων, παίρνουμε άδεια απόπλου και αναχωρούμε. Με αριστερή στροφή χαράσσουμε πορεία προς τα βόρεια, έτσι ώστε πλέοντας με χαμηλή ταχύτητα στο στενό Βόρειας Εύβοιας-Φθιώτιδας, να βγούμε στο Αιγαίο και να φτάσουμε στους προορισμούς μας. Στην πλήρως ανακαινισμένη και σύγχρονη Γέφυρα του ταχυπλόου, πέρα από τον Cpt Μαρίνο, συναντάμε τον Ύπαρχο Cpt Φώτη Κουτσούκο, τον Υποπλοίαρχο Cpt Μιχάλη Χέλμη και τον Α’ Μηχανικό κ. Κων/νο Αλεφραγκή. Με τον καιρό να έχει αρχίσει να χαλάει, σύντομα φτάνουμε στο ύψος της εισόδου του Παγασητικού Κόλπου και αυξάνουμε την ταχύτητα μας.

Πρώτος προορισμός το λιμάνι της Σκιάθου, στο οποίο φτάνουμε στις 12:15. Με δεξιά μανούβρα δένουμε στο λιμάνι και αρχίζει άμεσα η αποβίβαση και επιβίβαση Ι.Χ. και επιβατών.  Η τουριστική κίνηση έχει ξεκινήσει και η Σκιάθος όπως και τα υπόλοιπα νησιά, είναι πανέτοιμα να υποδεχθούν τους ταξιδιώτες. Μετά από ολιγόλεπτη παραμονή στο νησί του Παπαδιαμάντη, αναχωρούμε για τον επόμενο προορισμό μας που είναι το λιμάνι της Σκοπέλου.

Ο καιρός έχει φρεσκάρει, δείχνοντας ακόμη περισσότερο την άσχημη εικόνα του αμέσως μετά τον Φάρο Γουρούνι, στην βορειοδυτική άκρη της Σκοπέλου. Στις 13:20 φτάνουμε στο λιμάνι της Σκοπέλου και δένουμε στην αποβάθρα που προορίζεται για τα ακτοπλοϊκά πλοία. Η πανέμορφη χώρα του νησιού ξεδιπλώνεται μπροστά μας, προσφέροντας όμορφες εικόνες. Η βροχόπτωση η οποία μας συντροφεύει εδώ και λίγη ώρα, δυσκολεύει λίγο τις διαδικασίες της αποβίβασης/επιβίβασης, παρ ‘όλα αυτά, όλα βαίνουν καλώς. Μετά από παραμονή 15 λεπτών, παίρνουμε καταπέλτες και συνεχίζουμε για τον τελευταίο προορισμό μας που είναι το λιμάνι της Αλοννήσου, το Πατητήρι.

Μέχρι να φτάσουμε στην Αλόννησο, παραθέτουμε ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες για το CAT 1. Tο HAYABUSA (IMO 9106211) όπως ήταν το πρώτο του όνομα του ταχύπλοου, ναυπηγήθηκε το 1994 στα ναυπηγεία KAWASAKI HEAVY INDUSTRIES, στο Kobe της Ιαπωνίας. Στην χώρα μας ήρθε στις 2/3/2006 με το όνομα ΑΛΚΥΟΝΗ, για λογαριασμό της εταιρείας EAGLE FERRIES, συμφερόντων τoυ κ. Λελάκη. Η πρώτη του δρομολόγηση στα ελληνικά νερά το καλοκαίρι του 2006, στην γραμμή Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος-Πάρος  δυστυχώς αναβάλλεται, αφού το πλοίο ναυλώνεται στην Αίγυπτο για 3μιση περίπου χρόνια. Το Μάϊο του 2010 επιστρέφει στην Ελλάδα και μετονομάζεται αρχικά σε MYCAT και κατόπιν σε ΑΛΚΥΟΝΗ, ναυλωμένο από την NEL LINES. Στα τέλη του καλοκαιριού του 2010, ανεβαίνει στο λιμάνι της συμπρωτεύουσας απ’ όπου αρχίζει δρομολόγια στην γραμμή Θεσσαλονίκη-Σποράδες, τα οποία ολοκληρώνει στις αρχές Νοεμβρίου του 2010. Για τους επόμενους 2 μήνες, δρομολογείται στην γραμμή Λαύριο-Μεστά Χίου-Ψαρά και αμέσως μετά, επιστρέφει στον Πειραιά. Τον Απρίλιο του 2011 ξεκινά δρομολόγια στην γραμμή Βόλος-Σποράδες, στην οποία θα παραμένει μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου 2011 και αμέσως μετά παροπλίζεται. Την άνοιξη-καλοκαίρι του 2016, οι φήμες το θέλουν να δρομολογείται στις Αζόρες για λογαριασμό της ATLANTICOLINE, κάτι το οποίο τελικά ακυρώνεται. Τον Ιούνιο του 2019 αγοράζεται από την τωρινή εταιρεία του PLAXIVEN CONSULTING LTD και μετονομάζεται σε CAT 1. Τα επόμενα χρόνια και με αφορμή την πανδημία με τον κορονοϊό και κάποια άλλα προβλήματα που παρουσιάστηκαν, δεν ευνόησαν το ταχύπλοο ώστε να ξεκινήσει τα δρομολόγιά του, τα οποία ξεκίνησαν φέτος στις 2/6/2023, αναχωρώντας από Άγιο Κωνσταντίνο για Σκιάθο, Σποράδες και Αλόννησο.

Το μήκος του CAT 1 φτάνει τα 99,78m, το πλάτος του 19,98m, ενώ το βύθισμά του φτάνει τα 3,1m. Μπορεί να μεταφέρει 975 επιβάτες, αναπτύσσοντας υπηρεσιακή ταχύτητα που φτάνει τους 30 κόμβους. Διαθέτει 4 μηχανές CATERPILLAR (2X3616 & 2X3612), συνολικής ισχύος 18960kW και 3 ηλεκτρογεννήτριες (type QSM 11-DM), συνολικής ισχύος 960kW. Επίσης, η πρόωση του γίνεται μέσω 4 water jets KAWASAKI (type KHI KPJ169).

Περνώντας κοντά στα νησάκια Άγιος Γεώργιος και Μικρό, στις 14:00 το μεσημέρι φτάνουμε στο λιμάνι-πρωτεύουσα της Αλοννήσου. Με αριστερόστροφη μανούβρα πρυμνοδετούμε και σβήνουμε τις μηχανές, μιας κι εδώ θα παραμείνουμε αρκετή ώρα παραπάνω από τους 2 προηγούμενους προορισμούς μας. Εντυπωσιασμένοι από την ομορφιά που προσφέρει το τοπίο και τα δέντρα που φτάνουν μέχρι την θάλασσα, αποφασίζουμε να ξεναγηθούμε στους χώρους του CAT 1 για να το γνωρίσουμε καλύτερα.

Η επιβίβαση των Ι.Χ. στο γκαράζ του ταχυπλόου, γίνεται από τους 2 μεγάλους καταπέλτες που βρίσκονται στη πρύμνη του. Το CAT 1 μπορεί να φιλοξενήσει στο γκαράζ του το οποίο χωρίζεται σε 2 επίπεδα, 120 I.X. ή, 95 Ι.Χ. και 8 φορτηγά. Να σημειώσουμε πως το γκαράζ του ταχύπλοου είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να αντέχει σε μεγάλα βάρη, στοιχείο το οποίο επιβεβαιώνεται και από την παρουσία του στην Ιαπωνία στην οποία φόρτωνε και μετέφερε μέχρι και τανκς.

Η επιβίβαση των επιβατών γίνεται κυρίως από τον καταπέλτη που υπάρχει στο δεξιό πρυμναίο τμήμα, μέσω των κυλιόμενων αλλά και των σταθερών κλιμάκων. Όμορφες τοιχογραφίες που έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος των κλιμάκων, ομορφαίνουν ακόμη περισσότερο τον χώρο.

Το πρώτο κοινόχρηστο κατάστρωμα που συναντά ο επιβάτης, είναι το DECK B. Ξεκινώντας από το πρυμναίο τμήμα του καταστρώματος, συναντάμε αρχικά την όμορφη Reception και το πανέμορφο αίθριο της. Το υπόλοιπο κατάστρωμα περιλαμβάνει 455 αεροπορικές θέσεις (ECONOMICAL CLASS SEATS), 1 bar και τις καμπίνες-χώρους ενδιαίτησης του πληρώματος. Να σημειώσουμε πως στην μέση περίπου τoυ καταστρώματος, αριστερά και δεξιά υπάρχουν πόρτες που οδηγούν στο ανοικτό κατάστρωμα.

Χρησιμοποιώντας την σκάλα που βρίσκεται στο χώρο του αίθριου, ανεβαίνουμε ένα Deck και βρισκόμαστε στο δεύτερο κοινόχρηστο κατάστρωμα, το DECK A. Με προσανατολισμό από την πρύμνη προς την πλώρη, συναντάμε αρχικά τις 250 αεροπορικές θέσεις (ECONOMICAL CLASS SEATS) μαζί με το αίθριο, στην συνέχεια τις 234 αεροπορικές θέσεις (NEW ECONOMICAL CLASS SEATS) και τέλος τις 28 VIP CLASS SEATS. Να αναφέρουμε πως όπως και στο DECK B , έτσι κι εδώ στη μέση περίπου τoυ καταστρώματος, αριστερά και δεξιά υπάρχουν πόρτες που οδηγούν στο ανοικτό κατάστρωμα, ενώ υπάρχουν και 2 bar για την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Ολοκληρώνοντας την περιήγηση μας στο CAT 1 και ανεβαίνοντας ένα ακόμη κατάστρωμα φτάνουμε στο BRIDGE DECK, το οποίο περιλαμβάνει την Γέφυρα του ταχύπλοου και το ελικοδρόμιο. Να σημειώσουμε πως η πλοιοκτήτρια εταιρεία, κατά την φάση της μετασκευής πέρα από τους πανέμορφους κοινόχρηστους χώρους που δημιούργησε, επιμελήθηκε και την Γέφυρα του ταχύπλοου, προσφέροντας περισσότερες ανέσεις και βοήθειες στους Αξιωματικούς του πληρώματος.

Στις 15:30 το μεσημέρι, έχοντας παραμείνει στο Πατητήρι για μιάμιση ώρα, παίρνουμε άγκυρες και ξεκινάμε το ταξίδι της επιστροφής. Με τα δελφίνια να μας συνοδεύουν και να παίζουν στην πλώρη μας, στις 15:55 φτάνουμε στην Σκόπελο. Επιβάτες και Ι.Χ. επιβιβάζονται στο πλοίο και μετά από ένα τέταρτο περίπου, αναχωρούμε με πορεία προς την Σκιάθο. Τα τουριστικά σκάφη που βρίσκονται στον δρόμο μας κι έχουν κάνει την εμφάνιση τους αυτήν την περίοδο, εφιστούν την προσοχή μας ακόμα περισσότερο. Στις 17:00 το απόγευμα, δένουμε στο ντόκο του λιμανιού της Σκιάθου, έχοντας στα δεξιά μας το νησάκι Μπούρτζι. Οι επιβάτες και τα Ι.Χ. με προορισμό τον Άγιο Κωνσταντίνο, επιβιβάζονται και μετά από 15 λεπτά, αναχωρούμε για τον τελικό μας προορισμό, εκεί απ’ όπου ξεκινήσαμε το ίδιο πρωινό. Στις 19:30 το απόγευμα φτάνουμε στο λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου, έχοντας έτσι ολοκληρώσει το ταξίδι μας.

Οι εντυπώσεις μας από το ταξίδι μας με το CAT 1 ήταν άριστες. Το πολυτελές και σύγχρονο ξενοδοχειακό, οι άνετοι και άπλετοι χώροι, καθώς και το έμπειρο πλήρωμα του CAT 1, αποτελούν την πρώτη επιλογή του επιβάτη που θέλει να ταξιδέψει από τον Άγιο Κωνσταντίνο για Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο, γρήγορα, άνετα και με ασφάλεια.

Όπως κάνουμε σε κάθε αφιέρωμα, θέλουμε να ευχαριστήσουμε με την σειρά μας τους ανθρώπους που μας βοήθησαν για την υλοποίηση του και είναι,

Από το H/S/C CAT 1
Τον κ. Θωμά Καρούλη, Επίκουρο
Τον κ. Μάριο Ζιώζια, Επίκουρο
Τον κ. Ραφαέλο Ντράτσι, Επίκουρο

Για να δείτε τις φωτογραφίες του αφιερώματος, πατήστε επάνω στα μπλε γράμματα. Όλες τις φωτογραφίες από το ταξίδι-αφιέρωμα μπορείτε να τις δείτε πατώντας εδώ.