Βρισκόμαστε στον Πειραιά, πόλη και έδρα του σημαντικότερου λιμανιού της Ελλάδας.
Το φιλμ ανοίγει με την ημερομηνία Κυριακή 6 Ιανουαρίου 1980 και το εξώφυλλο του βιβλίου «Raise the Titanic!» του Clive Cussler. Βλέπουμε πλάνα απ’ το λιμάνι, τα ρυμουλκά της εταιρίας «Βερνίκος» κι έπειτα τα σκηνικά που έχουν στηθεί για τα γυρίσματα της ταινίας «Raise the Titanic» (1980), που βασίστηκε στο ομώνυμο βιβλίο.
Τα πλάνα στον Πειραιά γυρίστηκαν για το τέλος της ταινίας όπου αφού οι πρωταγωνιστές έχουν καταφέρει να ανελκύσουν τον βυθισμένο «Τιτανικό», επιστρέφουν με το πλοίο στη Νέα Υόρκη.
Ο φακός μας δείχνει το πλοίο που μετατράπηκε σε αντίγραφο του Τιτανικού για λογαριασμό της ταινίας και τρία άτομα μπροστά να συζητάνε. Πρόκειται για το παλιό ελληνικό υπερωκεάνιο «SS Athinai» που άνηκε στην εταιρεία Τυπάλδος και είχε μείνει παροπλισμένο λόγω χρεωκοπίας της εταιρείας μετά το ναυάγιο του «Ηράκλειον».
Η εταιρία παραγωγής ξόδεψε 250.000 δολάρια για να το μετατρέψει σε αντίγραφο του Τιτανικού. Ο φακός εστιάζει στο όνομα “TITANIC” κι έπειτα στον σκηνοθέτη Jerry Jameson και έναν άλλον άνδρα που βρίσκονται πάνω στο πλοίο και χαιρετάνε με ναυτικό χαιρετισμό.
Βλέπουμε έναν άντρα χαμογελαστό να κατευθύνεται προς το πλοίο, έναν ντυμένο αξιωματικό ναυτικού και κόσμο στα πόστα του. Ο κινηματογραφιστής στέκεται στο όνομα ενός ρυμουλκού που γράφει «VERNICOS MANOS» και έπειτα στο καστ και τα άτομα της παραγωγής, σε μια σημαία με τα αρχικά ΝΒ κι ένα σωσίβιο με δυο γυναίκες να περνάνε μπροστά απ’ την κάμερα. Πλάνα απ’ το λιμάνι και έναν άντρα να χαιρετάει τον κινηματογραφιστή απ’ το ρυμουλκό.
Η εικόνα αλλάζει με τον σκηνοθέτη της ταινίας καθώς και πλάνα από τα σκηνικά του εσωτερικού του πλοίου που έχουν κατασκευαστεί έτσι ώστε να φαίνεται η διάβρωση του χρόνου από την παραμονή του στον βυθό της θάλασσας. Βλέπουμε τον εξοπλισμό της παραγωγής με του φωτισμού να ξεχωρίζει.
Καστ και παραγωγή συνεχίζουν την δουλειά τους και η κάμερα μας δείχνει ένα μέρος που σκηνικού που έχει στηθεί με αμερικάνικες σημαίες για να μοιάζει με τον λιμάνι της Νέας Υόρκης. Κόσμος εξερευνά και φωτογραφίζει το μέρος ενώ η κάμερα επικεντρώνεται σ’ έναν άντρα και το ρυμουλκό που είναι εν κινήσει. Ένα νεαρό κορίτσι χαιρετάει τον φακό ανάμεσα σε κόσμο που μετακινείται κι μεταφερόμαστε σε μια μεγάλη αίθουσα με πλήθος κόσμου να γευματίζουν. Ανάμεσα τους και οι πρωταγωνιστές Jason Robards και Richard Jordan.
Η κάμερα στέκεται σε ένα βανάκι που φέρει την επωνυμία «MOTION PICTURE AND TELEVISION ENTERPRISES D. DIMITRIADIS» και επιστρέφει στα σκηνικά. Βλέπουμε ένα αυτοκίνητο ρέπλικα ενός αμερικανικού περιπολικού καθώς διακρίνουμε τη λεπτομέρεια στην πόρτα που γραφεί «POLICE DEPARTMENT NEW YORK» και ο κινηματογραφιστής εστιάζει στις αμερικανικές πινακίδες.
Απόψεις από τα παρασκήνια της παραγωγής και ένα πλάνο με έναν ηλικιωμένο άντρα που στέκεται δίπλα σ’ ένα ακόμα αυτοκίνητο με αμερικάνικες πινακίδες.
Κομπάρσοι, οι οποίοι ήταν κυρίως Έλληνες φαντάροι, με τις αμερικάνικες σημαίες να ανεμίζουν και μένουμε σ’ ένα απ’ τα ρυμουλκά με όνομα «Βερνίκος 1». Η καταγραφή συνεχίζει, ο σκηνοθέτης φαίνεται να υποδεικνύει κάτι στον πρωταγωνιστή, βλέπουμε τα μέλη της παραγωγής και ο φακός γυρίζει και πάλι στον πρωταγωνιστή με τον σκηνοθέτη. Πλάνα από μια γυναίκα με ένα κοριτσάκι, ένα ελικόπτερο να προσγειώνεται και να απογειώνεται ενώ πίσω του ξεχωρίζει ένα φουγάρο με τη σημαία της Σοβιετικής Ένωσης.
Το φιλμ κλείνει πλάνα του πλοίου να αποχωρεί από το λιμάνι.
Έγχρωμο φιλμ super 8mm – Αρχείο Ν. Α. Βερνίκου