Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024
Αθήνα Ελλάδα

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. (EKATERINI P.)

ΕΓ/ΟΓ Αικατερίνη Π.
Δεσποινίς διευθυντής

Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος. Μία γραμμή δύσκολη, απαιτητική και με αρκετές δυσκολίες. Μία γραμμή με δύσκολα λιμάνια όπου απαιτούνται έξυπνοι, λεπτοί και με ακρίβεια χειρισμοί, σε όποιον θα αναλάβει να την υπηρετήσει. Σήμερα εν έτη 2013, η γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας έφτασε να εξυπηρετείται από 3 διαφορετικές ακτοπλοϊκές εταιρίες με συχνά δρομολόγια, πρωί και απόγευμα. Μία από αυτές τις εταιρίες είναι και η FAST FERRIES, έχοντας δρομολογήσει με μεγάλη επιτυχία τα δύο πλοία της, πρώτο το ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. και μετέπειτα το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. Και τα 2 πλοία υπό την καθοδήγηση και την εμπειρία της οικογένειας Παναγιωτάκη, εξυπηρετούν καθημερινά μεγάλο μερίδιο του επιβατικού κοινού, προσφέροντας υπηρεσίες και ανέσεις αντάξιες των προσδοκιών των κατοίκων των 3 νησιών μας. Ξεκινώντας την 1η Απριλίου  του 2007 με το ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. και συνεχίζοντας  στις 12 Ιουλίου 2012 με το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. η FAST FERRIES δίπλωσε την γραμμή, δείχνοντας συνέπεια απέναντι στους κατοίκους των 3 νησιών μας, ακόμα και τους χειμερινούς μήνες.

25 Ιανουαρίου 2012. Στα αυτιά της παρέας του www.ellinikiaktoploia.net, φθάνει η είδηση πως το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π.  μετά την επιτυχημένη πορεία που είχε μέχρι τότε στην γραμμή Ηγουμενίτσας- Κέρκυρας, θα ερχόταν στον Πειραιά για να ετοιμαστεί και να αναλάβει νέο ρόλο. Η νέα του αποστολή θα είναι να μεταβεί  στην Ραφήνα και να συναντήσει εκεί το ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π., το άλλο πλοίο της εταιρίας και από κοινού να πραγματοποιούν καθημερινά δρομολόγια για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο. Στο άκουσμα της είδησης αυτής πολλοί ήταν εκείνοι που άρχισαν να θέτουν ερωτήματα, όπως για το πως μπορεί ν’ ανταπεξέλθει το πλοίο στις δυσκολίες αυτής της γραμμής και το κυριότερο, για το αν η γραμμή αυτή αντέχει ένα πλοίο ακόμα,  ερωτήματα όμως που όπως διαψεύστηκαν αμέσως από την πορεία του πλοίου. Η οικογένεια Παναγιωτάκη όμως είχε πάρει τις αποφάσεις της κι έτσι λίγες ημέρες αργότερα, ξεκίνησε μια σύντομη μετασκευή που πραγματοποιήθηκε στα Ναυπηγεία της, στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας. Η πλώρη του πλοίου άλλαξε παίρνοντας νέα μορφή, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των συνθηκών της νέας του γραμμής. Το εσωτερικό του (ξενοδοχειακό κομμάτι), υπέστη κι αυτό διάφορες αλλαγές με σκοπό να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες των  επιβατών κατά το ταξίδι . Μετά από πολύ δουλειά και μεράκι, το πλοίο στις αρχές καλοκαιριού του 2012 είναι έτοιμο πραγματοποιώντας τα πρώτα του δοκιμαστικά στον Σαρωνικό. Στις 10 Ιουλίου 2012 πραγματοποιούνται τα εγκαίνια του στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά και στις 12 Ιουλίου ξεκινά το πρώτο του εμπορικό δρομολόγιο από το λιμάνι της Ραφήνας.

Ένα χρόνο μετά, το www.ellinikiaktoploia.net, μεταβαίνει στην Ραφήνα για να συναντήσει το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. και να ταξιδέψει μαζί του παρουσιάζοντας το στους φίλους αναγνώστες του. Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας και την παρουσίαση του πλοίου, θα αναφέρουμε δύο λόγια για την ιστορία του πλοίου. Το πρώτο όνομα του ήταν το ROKKO MARU. Κατασκευάστηκε το 1990 στα ναυπηγεία SHIN KURUSHIMA DOCKYARD της Ιαπωνίας. Τα πρώτα χρόνια της ζωής του, τα πέρασε εξυπηρετώντας την γραμμή KOBE-TAKAMATSU στην οποία παρέμεινε μέχρι και το 1999 οπότε και αγοράστηκε από την FAST FERRIES. Τον χειμώνα του 1999 έρχεται στην Ελλάδα οπότε και ξεκινάνε άμεσα οι εργασίες μετασκευής και προσαρμογής του στη νέα του γραμμή. Το καλοκαίρι του 2000 ξεκινά τα πρώτα του δρομολόγια μεταξύ Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας, παραμένοντας στην γραμμή μέχρι και τις αρχές του 2012 οπότε και σταμάτησε για να ξεκινήσουν οι εργασίες εναρμόνισης του, στα νέα του καθήκοντα.

Αυτό είναι ένα σύντομο ιστορικό για το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. που άφησε το Ιόνιο για το Αιγαίο και ήρθε στην Ραφήνα, για να διεκδικήσει μία θέση επάξια δίπλα σε ονόματα-θρύλους της ακτοπλοΐας μας. Σάββατο 29 Ιουνίου 2013 και η παρέα του www.ellinikiaktoploia.net βρίσκεται καθ’ οδόν για το λιμάνι της Ραφήνας. Η κίνηση από πλευράς επιβατών και οχημάτων αυξημένη κι εμείς πραγματοποιούμε μία σύντομη στάση για να θαυμάσουμε τη θέα του λιμανιού από ψηλά. Λίγο μετά τις 7 το πρωί, ένα-ένα τα πλοία αναχωρούν από το λιμάνι κι εμείς μεταβαίνουμε πιο κοντά σε αυτό για να ετοιμαστούμε για τον απόπλου μας. Στον καταπέλτη του πλοίου μας υποδέχονται οι Αξιωματικοί του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. και με την καθοδήγηση τους, επιβιβαζόμαστε στο εσωτερικό του. Οι δείκτες του ρολογιού δείχνουν 8 το πρωί κι εμείς μεταβαίνουμε στην γέφυρα του πλοίου για να παρακολουθήσουμε από εκεί την αναχώρηση μας.  Εκεί συναντάμε τον Πλοίαρχο του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. τον cpt Γεώργιο Κολίτσα, έναν εξαιρετικό Αξιωματικό που παρ΄ όλο το νεαρό της ηλικίας του έχει καταφέρει κι έχει κερδίσει επάξια την εκτίμηση όλων των συναδέλφων του. Γνωρίζοντας την γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας πάρα πολύ καλά αφού υπηρέτησε αρκετά χρόνια ως Ύπαρχος στο ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π., κλήθηκε στα ταξίδια του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. στο Αιγαίο και στη συγκεκριμένη αυτή γραμμή να το πλοιαρχήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η ανάθεση της πλοιαρχίας του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. από την οικογένεια Παναγιωτάκη αποτέλεσε τιμή γι΄ αυτόν και παράλληλα μία νέα πρόκληση στην ήδη επιτυχημένη καριέρα του. Στις 8:10 έχοντας πάρει άδεια από το RAFINA TRAFFIC, παίρνουμε άγκυρες και καταπέλτες και ξεκινάμε το ταξίδι μας. Στα πρώτα λεπτά του ταξιδιού μας αρκετοί είναι οι επιβάτες που επισκέπτονται την φιλόξενη και ανοιχτή σε όλους γέφυρα, αποκομίζοντας μία πρωτόγνωρη γι΄ αυτούς εικόνα γνωριμίας. Μέχρι να φτάσουμε ανοιχτά του Κάβο-Ντόρο ή αλλιώς του ακρωτηρίου Καφηρέας έχουμε μία σύντομη συζήτηση με τον Ύπαρχο του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π., cpt Μάρκο Βλάμη. Άλλος ένας έμπειρος αξιωματικός  με πολλά χρόνια υπηρεσίας, κλήθηκε να βοηθήσει κι αυτός με την σειρά του στο νέο αυτό ξεκίνημα. Η θάλασσα λάμπει και εμείς μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες απολαμβάνουμε τον καταγάλανο ουρανό. Στο βάθος παρατηρούμε ένα-ένα τα πλοία της γραμμής να ακολουθούν όλα την ίδια πορεία το ένα πίσω από το άλλο, με την πρέπουσα τάξη και ασφάλεια.

Λίγα λεπτά μετά τις 10 μπαίνουμε στον όρμο του Γαυρίου στην Άνδρο και με μία εξαιρετική μανούβρα δένουμε στο λιμάνι. Επιβάτες και οχήματα αρχίζουν να αποβιβάζονται κι εμείς παρακολουθούμε την διαδικασία από κοντά. Ένα τέταρτο αργότερα, είμαστε έτοιμοι για τον απόπλου μας. Με μία ανοιχτή αριστερή στροφή αφήνουμε το Γαύριο και χαράσσουμε πορεία νοτιοανατολικά για τον επόμενο προορισμό μας, το νησί της Τήνου.

Ο καιρός έχει φρεσκάρει ενώ εμείς συνεχίζουμε το ταξίδι μας χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Στις 11:50 δένουμε στο έξω λιμάνι της Τήνου και αρχίζει η αποβίβαση. Για άλλη μία φορά, το λιμάνι της Τήνου αποτελεί αιτία συζήτησης μας  με τους αξιωματικούς που υπηρετούν στα πλοία που προσεγγίζουν το συγκεκριμένο λιμάνι. Ένα έργο που κατασκευάστηκε χωρίς να ληφθεί υπόψη, η γνώμη αυτών που γνωρίζουν πολύ καλά τις συνθήκες που επικρατούν και αυτοί είναι οι Πλοίαρχοι μας, οι οποιοι πολλές φορές ρισκάρουν ακόμα και την καριέρα τους.  Τα συμβάντα είναι πολλά στο συγκεκριμένο λιμάνι, αλλά δυστυχώς οι αρμόδιοι εξακολουθούν να αδιαφορούν και να κωφεύουν στις εκκλήσεις και τις επισημάνσεις. Στις 12:05 έχοντας ολοκληρώσει την προσέγγιση μας στο νησί της Μεγαλόχαρης, αναχωρούμε για τον τελευταίο μας προορισμό το νησί της Μυκόνου.

Στο νέο λιμάνι της Μυκόνου (Τούρλος) φτάνουμε στις 12:40, αφού πρώτα περάσουμε μπροστά από την πολυπληθή αποβάθρα των κρουαζιερόπλοιων η κατασκευή της οποίας,  ολοκληρώθηκε το 2000. Το μεσημέρι του Σαββάτου μας βρίσκει αγκυροβολημένους  στο λιμάνι του Τούρλου δίπλα στα υπόλοιπα πλοία της γραμμής. Μία σύντομη βόλτα μέχρι τους διπλανούς λόφους κρίνεται απαραίτητη, με σκοπό να φωτογραφίσουμε το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. από ψηλά.

Η ώρα πλησιάζει 14:00 το μεσημέρι κι εμείς επιστρέφουμε στο πλοίο για να κάνουμε την απαραίτητη περιήγηση σε αυτό. Οι εργασίες καθαρισμού και προετοιμασίας για την αναχώρηση μας από το πλήρωμα του ξενοδοχειακού έχουν ολοκληρωθεί κι έτσι εμείς είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε την περιήγηση μας.

Αυτό που αντικρίζει κανείς πρώτα φτάνοντας στην πρύμνη του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. είναι οι 3 καταπέλτες, 2 για την επιβίβαση οχημάτων κι ένας για την επιβίβαση των επιβατών. Ο δεξιός καταπέλτης οδηγεί στο άνω γκαράζ του πλοίου (Deck 5) που προορίζεται αποκλειστικά για τα οχήματα (75 Ι.Χ.), ενώ ο κεντρικός καταπέλτης οδηγεί στο κυρίως γκαράζ (Deck 3). Συνολικά, στο γκαράζ του πλοίου μπορούν να φιλοξενηθούν γύρω στα 245 Ι.Χ. Να σημειώσουμε ότι το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. πριν από τον ερχομό του στο Αιγαίο, χρησιμοποιούσε και τον πλωριό καταπέλτη ο οποίος υπάρχει αλλά δεν είναι εμφανής εξωτερικά, λόγω της κατασκευής της νέας του πλώρης.

Χρησιμοποιώντας τον καταπέλτη επιβατών που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά της πρύμνης ο οποίος κατασκευάστηκε κατά την πρόσφατη μετασκευή του 2012, οδηγούμαστε στους εσωτερικούς χώρους του πλοίου. Με την χρήση των κλιμακοστασίων και της κυλιόμενης σκάλας, οδηγούμαστε στο Deck 6 το οποίο αποτελεί και το κυρίως κοινόχρηστο κατάστρωμα του πλοίου. Φτάνοντας κανείς στο Deck 6 αυτό που συναντάει αρχικά μπροστά του, είναι η Reception-Λογιστήριο. Ένας μικρός καλαίσθητος χώρος στον οποίο καλείται ο επιβάτης να εξυπηρετηθεί από το πάντα πρόθυμο κι ευγενικό πλήρωμα του πλοίου ανά πάσα ώρα και στιγμή, τόσο κατά την διάρκεια του ταξιδίου όσο και κατά την επιβίβαση-αποβίβαση. Ρίχνοντας μία ματιά στους υπόλοιπους χώρους, διακρίνουμε πως όλο το Deck 6 καταλαμβάνεται από έναν ενιαίο χώρο ο οποίος μέχρι την πλώρη κατανέμεται διαδοχικά στο κυρίως σαλόνι , στα αεροπορικά καθίσματα και στο σαλόνι της  Α’ θέσης. Σε όλο το μήκος κυριαρχεί η πολυτέλεια και το άψογο φινίρισμα, χαρακτηριστικά που ελήφθησαν υπόψη από τον πλοιοκτήτη κατά την μετασκευή και πήραν την τελική τους μορφή με την εικόνα που αντικρίζουμε εμείς σήμερα. Να προσθέσουμε ότι στο κυρίως σαλόνι βρίσκεται το ένα από τα 2 bar του καταστρώματος, μαζί με το κατάστημα του πλοίου για τις ανάγκες των επιβατών κατά την διάρκεια του ταξιδίου και ότι το δεύτερο bar βρίσκεται στο πλωριό σαλόνι της Α’ θέσης, με τα υπέροχα χρώματα και τον άπλετο φωτισμό που προσφέρουν οι μεγάλοι υαλοπίνακες που είναι τοποθετημένοι στον καθρέπτη του πλοίου. Το Deck 6 πλαισιώνεται από το εξωτερικό κατάστρωμα που βρίσκεται στην πρύμνη και μπορεί να φιλοξενήσει αρκετό κόσμο κατά την διάρκεια του ταξιδίου.

Ανεβαίνοντας ένα επίπεδο, συναντάμε το Deck 7. Από την μέση και πίσω όλο το κατάστρωμα καταλαμβάνεται από τους εξωτερικούς χώρους. Τα καθίσματα μαζί με το ανοιχτό bar που βρίσκεται στο deck αυτό, είναι στην διάθεση όσων επιβατών επιθυμούν ν΄ απολαύσουν το ταξίδι τους παρέα με τον ήλιο και την αύρα της θάλασσας. Το υπόλοιπο κατάστρωμα καταλαμβάνεται από έναν ακόμη χώρο αεροπορικών καθισμάτων, από τις καμπίνες του πληρώματος και από την Γέφυρα. Να σημειώσουμε ότι οι κοινόχρηστοι χώροι οι οποίοι μπορούν να εξυπηρετήσουν περίπου 1130 επιβάτες, είναι στο σύνολο τους εξαιρετικοί, καθαροί και περιποιημένοι με την φροντίδα και τον αγώνα που δίνει καθημερινά όλο το πλήρωμα για να διατηρούνται σε αυτή την άρτια κατάσταση. Αναφέροντας  δύο λόγια για την Γέφυρα, να πούμε ότι κι εδώ συναντάμε όλη την γκάμα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που απαιτούνται για την την πραγματοποίηση του ταξιδίου και να σημειώσουμε ότι τα χειριστήρια στις 2 βαρδιόλες προστέθηκαν κατά την διάρκεια της πρόσφατης μετασκευής στην Σαλαμίνα με σκοπό να εξυπηρετήσουν τον Πλοίαρχο κατά την διάρκεια των ρεμέντζων.

Ολοκληρώνοντας την αναφορά μας για τους χώρους του πλοίου και πριν μεταβούμε στο Μηχανοστάσιο, να συμπληρώσουμε ότι στο Deck 5 στο οποίο συναντήσαμε το άνω γκαράζ του πλοίου, βρίσκονται οι υπόλοιπες καμπίνες του πληρώματος μαζί με τους χώρους ενδιαίτησης τους.

Μεταβαίνοντας στην << καρδιά>> του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. μας υποδέχεται ο Α’ Μηχανικός, Ιωάννης Μονογυιός με το επιτελείο του. Ο μαστρο-Γιάννης με πολύτιμη εμπειρία στο βιογραφικό του, κατά την σύντομη περιήγηση μας στο Μηχανοστάσιο  μας ανέφερε ότι το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π., διαθέτει 2 μηχανές DAIHATSU DLM 40L  που αποδίδουν συνολικά 9000HP, προσδίδοντας υπηρεσιακή ταχύτητα 18,5 πεhttps://ellinikiaktoploia.net/bwg_gallery/ekaterini-p-engine/ρίπου κόμβων και maximum ταχύτητα 21 κόμβων. Επίσης το πλοίο διαθέτει 3 ηλεκτρομηχανές DAIHATSU DLM 20 κι ένα bow thruster 800kw. Το μήκος του πλοίου μετά και την πρόσφατη μετασκευή της πλώρης φτάνει τα 121,45μέτρα, με πλάτος 18 μέτρα και βύθισμα 4,5 μέτρα.

Αυτό είναι το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. όπου μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έχει καταφέρει κι έχει κερδίσει τις προτιμήσεις πολλών επιβατών. Η ώρα πλησιάζει 16:00 το απόγευμα κι εμείς ετοιμαζόμαστε για το ταξίδι της επιστροφής. Σιγά-σιγά και με τον ήλιο κατάπλωρα, παίρνουμε καταπέλτες και αφήνουμε πίσω μας το νησί των Ανέμων. Μετά από ένα πέρασμα από τα νησιά που προσεγγίσαμε κατά το πρωινό μας ταξίδι, δηλαδή την Τήνο (16:30) και την Άνδρο (18:45), λίγα λεπτά πριν τις 21:00 το βράδυ φτάνουμε στο λιμάνι της Ραφήνας, εκεί απ’ όπου ξεκινήσαμε 13 ώρες πριν. Mε κινήσεις ακριβείας ο cpt Γιώργος δένει σε σύντομο χρονικό διάστημα το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. στον ντόκο. Ολοκληρώνοντας το ταξίδι μας με το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. έναν ολόκληρο χρόνο μετά από την έναρξη των δρομολογίων του στην γραμμή, αυτό που έχουμε να πούμε είναι ότι το το πλοίο και το πλήρωμα του κατάφεραν να κερδίσουν ένα μεγάλο στοίχημα. Το πλοίο καθημερινά παρουσιάζει εξαιρετικές επιδόσεις, εξού και ο τίτλος που επιλέχτηκε για να αποδώσει αυτά που κατάφερε να επιτύχει με την δρομολόγηση του συμπληρώνοντας έναν χρόνο στην γραμμή της Ανδροτηνομυκονιας. Κλείνοντας, να παραθέσουμε 2 λόγια που μας παραχώρησε ο cpt Γιώργος για τον ένα χρόνο του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. στην γραμμή.

«Ένας χρόνος στην Ραφήνα. Πιστεύω πως όλα κυλήσανε καλά. Εάν κάνουμε έναν απολογισμό, πιστεύω ότι παρότι μπήκαμε πέρσι στην μέση της σεζόν, χωρίς να μας ξέρει κανείς, πήγαμε καλά. Βγάλαμε το χειμώνα, αντικαταστήσαμε το ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. αντάξια κατά την ετήσια επιθεώρηση του και το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. κέρδισε τις εντυπώσεις σε όλους τους τομείς με τον δικό του τρόπο. Στάθηκε επάξια στη γραμμή και από εκεί και πέρα συνεχίζουμε δυνατά.»

Όπως κάνουμε σε κάθε μας παρουσίαση , να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους που μας βοήθησαν στην υλοποίηση του στόχου μας και είναι

Από την FAST FERRIES

Τον κ. Παπαδόπουλο Ανδρέα, Μάγειρα Α’
Τον κ. Γκοτσόπουλο Κων/νο, Ναύκληρο
Τον κ. Χρυσικόπουλο Γαβριήλ, Ναύκληρο

Όλες τις φωτογραφίες από το ταξίδι-αφιέρωμα μπορείτε να τις δείτε πατώντας εδώ.