Φθινόπωρο του 2023. Άλλη μία χρονιά φτάνει στο τέλος της. Η πλούσια και γεμάτη τουριστική κίνηση που είχαμε τους καλοκαιρινούς μήνες, άφησε ικανοποιημένους όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στον χώρο του τουρισμού. Όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας μας ταξίδευαν καθημερινά με πληρότητες που άγγιζαν το 100% εξυπηρετώντας με άνεση και ασφάλεια τους επιβάτες που είχαν ως προορισμό κάποιο από τα όμορφα νησιά μας. Τα πληρώματα των πλοίων μας έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, προσφέροντας υπηρεσίες που μόνο εκείνα ξέρουν και μπορούν να προσφέρουν, με την ναυτοσύνη που τα κάνει να ξεχωρίζουν και να διακρίνονται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου.

Για μία ακόμη καλοκαιρινή περίοδο οι Δυτικές Κυκλάδες αποτέλεσαν την ευχάριστη έκπληξη, αφού χιλιάδες επιβάτες τις επέλεξαν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Η τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση που είχαν τόσο με το λιμάνι του Πειραιά, όσο και με τα υπόλοιπα κυκλαδονήσια, βοήθησε έτσι ώστε οι ταξιδιώτες να τα επιλέξουν ακόμη πιο εύκολα.

Στην όμορφη αυτή εικόνα που είχαν οι θάλασσες και τα νησιά μας στις αρχές Αυγούστου μαζί με τα μελτέμια, ήρθε να προστεθεί και ένας άλλος «άνεμος» που μας ήρθε από την βόρεια Ευρώπη και σίγουρα φύσηξε και μας δρόσισε ευχάριστα. Μιλάμε βέβαια για τον ΑΝΕΜΟ, το πανέμορφο φινλανδικό συμβατικό πλοίο που αγόρασε η AEGEAN SEA LINES, το οποίο δρομολόγησε στην γραμμή Πειραιάς-Σέριφος-Σίφνος-Μήλος-Ίος-Σαντορίνη. Ο όμιλος Ευγενίδη μετά την επιτυχή δρομολόγηση των ταχύπλοων SPEEDRUNNER 1, SPEEDRUNNER 2, SPEEDRUNNER 3 και SPEEDRUNNER 4 κάτω από τα σινιάλα της AEGEAN SPEED LINES τα προηγούμενα χρόνια, έκανε ένα ακόμη σημαντικό βήμα και προχώρησε στην δρομολόγηση ενός συμβατικού πλοίου με τα σινιάλα της AEGEAN SEA LINES, που σίγουρα κρίθηκε αναγκαία για την συγκεκριμένη γραμμή.

Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας με τον ΑΝΕΜΟ, θα παραθέσουμε μια σύντομη ιστορική αναδρομή στο παρελθόν του. Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1980 στα ναυπηγεία της WARTSILA, στην πόλη Turku της Φινλανδίας. Παραδόθηκε τον Απρίλιο του 1980 στην VIKING LINE με το όνομα ROSELLA, όνομα και σινιάλο που κράτησε μέχρι και την παράδοση του στην ελληνική εταιρεία. Είναι αδελφό πλοίο του TURELLA που έχουμε την χαρά να το βλέπουμε και αυτό να δραστηριοποιείται με το όνομα RIGEL III στην Αδριατική, κάτω από τα σινιάλα της VENTOURIES FERRIES. Μέχρι και τον ερχομό του στην Ελλάδα ταξίδεψε σε πολλές γραμμές της Βαλτικής, αποκτώντας πολλούς θαυμαστές. Στις 9/12/2022, ο ΟΜΙΛΟΣ ΕΥΓΕΝΙΔΗ με Δελτίο Τύπου, ανακοίνωσε την αγορά του ROSELLA. Στις 17/1/2023, υψώνεται η ελληνική σημαία στο πλοίο και με πλοίαρχο τον cpt Γιώργο Ευμορφόπουλο και την Τρίτη 24/01/2023, ξεκίνησε το ταξίδι του για την Ελλάδα, κάνοντας δύο στάσεις για ανεφοδιασμό καυσίμων στο Gothenburg Anchorage Area και στο Algeciras της Ισπανίας. Στο λιμάνι του Πειραιά καταφτάνει στις 5/2/2023, αφού πρώτα πέρασε από την Σίφνο, τόπο καταγωγής του πλοιοκτήτη και την Σέριφο. Λίγες ημέρες μετά, δένει στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώη του Περάματος και ξεκινούν άμεσα οι εργασίες μετασκευής του και εναρμόνισής του στο νέο του ρόλο. Όλο το πλήρωμα μαζί με τους ανθρώπους της AEGEAN SEA LINES δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό, έτσι ώστε το πλοίο να ετοιμαστεί το συντομότερο δυνατό και να ταξιδέψει. Στις 5/8/2023, το ΑΝΕΜΟΣ πραγματοποιεί το πρώτο του δρομολόγιο στη γραμμή Πειραιάς-Σέριφος-Σίφνος-Μήλος-Ίος-Σαντορίνη, δίνοντας χαρά και ενθουσιασμό σε όλους αυτούς που αγωνίστηκαν για την ολοκλήρωση της μετασκευής του και δρομολόγησής του.

Το ημερολόγιο δείχνει τέλη Οκτώβρη και η παρέα του ellinikiaktoploia.net αποφασίζει να ταξιδέψει με το ΑΝΕΜΟΣ στις Δυτικές Κυκλάδες και να αποτυπώσει τις εικόνες και τις εντυπώσεις της από αυτό το ταξίδι. Αφετηρία του ταξιδιού μας η πύλη Ε2 του κεντρικού λιμανιού του Πειραιά, όπου το πλοίο μας παραμένει δεμένο. Πρωινό Σαββάτου και η κίνηση στο πρώτο λιμάνι της χώρας έχει επανέλθει σε κανονικά επίπεδα, μετά τους τους εντατικούς καλοκαιρινούς ρυθμούς. Στους καταπέλτες του πλοίου μας υποδέχονται οι Αξιωματικοί του ΑΝΕΜΟΣ οι οποίοι μας καλωσορίζουν σε αυτό. Χρησιμοποιώντας τις κυλιόμενες κλίμακες κατευθυνόμαστε στην Reception, όπου μας υποδέχεται ο Προιστ. Αρχιθαλαμηπόλος κ. Γεώργιος Καραφυλλίδης. Αφού τακτοποιηθούμε στις καμπίνες, οδηγούμαστε προς την Γέφυρα του πλοίου για να παρακολουθήσουμε από εκεί την αναχώρησή μας. Εκεί μας υποδέχεται ο Πλοίαρχος του ΑΝΕΜΟΣ, Cpt Γεώργιος Ευμορφόπουλος, τον οποίο είχαμε συναντήσει και μας είχε ταξιδέψει κατά το παρελθόν, τόσο στην παρουσίαση του SPEEDRUNNER III, όσο και στην παρουσίαση του SPEEDRUNNER IV. Ό,τι και να γράψουμε για τον Cpt Γιώργο είναι λίγο. Ικανότατος αξιωματικός με καταγωγή από την Σύρο, ο οποίος συνεχίζει να προσφέρει με την εμπειρία και τις γνώσεις του, στο ναυτικό επάγγελμα. Άνθρωπος με αληθινές αξίες και ιδανικά, που δύσκολα συναντάμε την σημερινή εποχή. Το πλήρωμά του, αναφέρει πάντα τα καλύτερα λόγια για τον Cpt Γιώργο, έχοντας έτσι δημιουργηθεί ανάμεσά τους μία αμοιβαία σχέση σεβασμού και συναδελφικότητας. Η ώρα δείχνει 07:30 το πρωί και σιγά σιγά ετοιμαζόμαστε για την αναχώρηση μας, η οποία έχει οριστεί για τις 07:45. Με την φόρτωση να έχει ολοκληρωθεί κι έχοντας πάρει την άδεια από το PIRAEUS TRAFFIC, σηκώνουμε καταπέλτη και αρχίζουμε να ξεκολλάμε από το ντόκο. Με μία δεξιά στροφή 180 μοιρών, το πλοίο γρήγορα ευθυγραμμίζεται με την έξοδο του λιμανιού. Ανεβάζοντας σιγά σιγά ταχύτητα, περνάμε τα φανάρια του λιμανιού του Πειραιά και χαράσσουμε πορεία προς το separation. Στην παρέα μας στην Γέφυρα πέρα από τον Cpt Γιώργο, παρευρίσκονται και οι υπόλοιποι Αξιωματικοί της που είναι ο Επιθ.Πλοίαρχος Cpt Εμμανουήλ Τρασάνης, ο Ύπαρχος Cpt Πέτρος Βουγιουκλάκης, οι Υποπλοίαρχοι Cpt Βασιλική Μπουμπουτέλα και Cpt Ελένη Ρεκούτη και οι Δόκιμοι Πλοίαρχοι Cpt Ελευθέριος Φύτρος και Cpt Βαια Γκαζουνη. Ο λαμπρός ήλιος και η γαλήνια θάλασσα, μας προδιαθέτουν για ένα ήρεμο και όμορφο ταξίδι. Με τον καφέ ανά χείρας, αποφασίζουμε να περιπλανηθούμε στα εξωτερικά καταστρώματα του πλοίου μέχρι να φτάσουμε στο πρώτο λιμάνι προορισμού.

Λίγα λεπτά πριν τις 12 το μεσημέρι φτάνουμε στο Λιβάδι της Σερίφου, δένοντας από την μέσα μεριά του ντόκου. Άμεσα ξεκινά η εκφόρτωση επιβατών και οχημάτων και λίγα λεπτά αργότερα είμαστε έτοιμοι για την αναχώρησή μας. Με δεξιά στροφή αφήνουμε πίσω το λιμάνι της Σερίφου και κατευθυνόμαστε προς τον επόμενο σταθμό του δρομολογίου μας, που είναι η Σίφνος.

Παραπλέοντας στις ακτές του νησιού του Τσελεμεντέ, στις 12:50 φτάνουμε στον κόλπο των Καμαρών και δένουμε στο λιμάνι. Ολιγόλεπτη παραμονή κι εδώ, μέχρι να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες ενέργειες. Στις 13:05 παίρνουμε καταπέλτη και ξεκινάμε για τον τελευταίο προορισμό μας, που είναι η Μήλος.

Μετά από περίπου 7 ώρες από την αναχώρηση μας από το λιμάνι του Πειραιά, φτάνουμε στο λιμάνι του Αδάμαντα και πρυμνοδετούμε. Στο λιμάνι της Μήλου θα παραμείνουμε δεμένοι για 24 ώρες περίπου, από όπου θα αναχωρήσουμε το μεσημέρι της Κυριακής για το ταξίδι της επιστροφής μας. Λίγο πριν την αποβίβαση μας από το πλοίο, αποφασίζουμε να κάνουμε μία περιήγηση στους εσωτερικούς χώρους, αλλά και να επισκεφτούμε το Μηχανοστάσιο.

Ξεκινώντας από την πρύμνη, να αναφέρουμε ότι το πλοίο διαθέτει 2 καταπέλτες για την επιβίβαση οχημάτων στο Deck 3 και Deck 4 που είναι το κυρίως γκαράζ και τα πατάρια αντίστοιχα. Συνολικά το πλοίο διαθέτει 700lane meters, που μεταφράζονται περίπου σε 330 Ι.Χ. ή, σε 55 12μετρα φορτηγά .

Στον ΑΝΕΜΟ η επιβίβαση των επιβατών γίνεται από το embarkation που υπάρχει στο αριστερό πρυμναίο μέρος του Deck 3, το οποίο κατασκευάστηκε στην Ελλάδα. Να σημειώσουμε ότι, στις γραμμές που ταξίδευε το πλοίο πριν έρθει στην Ελλάδα, η επιβίβαση των επιβατών πραγματοποιούταν με φυσούνες στην μέση του πλοίου. Οπότε για την είσοδο μας στο πλοίο ως επιβάτες, χρησιμοποιούμε τον αριστερό καταπέλτη και κατευθυνόμαστε αριστερά όπου βρίσκεται το κλιμακοστάσιο των επιβατών με κυλιόμενες και σταθερές κλίμακες.

Το πρώτο κοινόχρηστο κατάστρωμα που συναντάμε όταν ανέβουμε τις σκάλες, είναι το Deck 5. Εκεί συναντάμε την Reception και τον μεγάλο χώρο της Υποδοχής. Όλο τον πρυμναίο χώρο του καταστρώματος καταλαμβάνει το Bar και το σαλόνι τα οικονομικής θέσης, το οποίο παλιότερα μαζί με την Disco που διαθέτει επεκτείνονταν σε 2 επίπεδα, αλλά τώρα το πάνω επίπεδο έχει απομονωθεί και δεν λειτουργεί προσωρινά. Από τον χώρο αυτό και μέχρι την μέση περίπου του πλοίου, ξεκινούν 2 διάδρομοι οι οποίοι καταλήγουν στο ίδιο σημείο. Βαδίζοντας στον αριστερό διάδρομο, συναντάμε αρχικά το Λογιστήριο και μετά το κατάστημα, ενώ επιλέγοντας τον δεξιό διάδρομο, βρίσκουμε αρχικά ένα συνεδριακό χώρο-βιβλιοθήκη κι έπειτα έναν εσωτερικό χώρο για τα κατοικίδια ζωάκια και τους συνοδούς τους, κάτι που συνήθως δεν συναντούμε στα ελληνικά πλοία. Φτάνοντας στην μέση του πλοίου και μέχρι την πλώρη του, βρίσκουμε το σαλόνι της διακεκριμένης θέσης και το σαλόνι VIP που ανακαινίστηκαν πρόσφατα πλήρως και μπορούν να φιλοξενήσουν περίπου 450 άτομα.

Επιστρέφοντας στην μέση του πλοίου και χρησιμοποιώντας τις εσωτερικές σκάλες, κατεβαίνουμε ένα επίπεδο και φτάνουμε στο Deck 4. Από την πρύμνη μέχρι την μέση του καταστρώματος, συναντάμε τις καμπίνες επιβατών με τα 200 κρεβάτια, ενώ από την μέση και μέχρι την πλώρη, συναντάμε τις καμπίνες του πληρώματος.

Συνεχίζοντας την περιπλάνηση μας στους κοινόχρηστους χώρους, ανεβαίνουμε στο Deck 6 όπου στην πρύμνη όπως έχουμε αναφέρει, συναντάμε το πάνω μέρος της Disco που δεν χρησιμοποιείται προσωρινά. Με κατεύθυνση προς την πλώρη, συναντάμε αρχικά στα αριστερά μας ένα ακόμη σαλόνι οικονομικής θέσης με το δικό του Bar, ενώ στα δεξιά μας τις αεροπορικές θέσεις του πλοίου, με πολλές παροχές, όπως θύρα USB σε κάθε κάθισμα, κτλ. Από την μέση και μέχρι την πλώρη, το υπόλοιπο κατάστρωμα καταλαμβάνεται από το εστιατόριο, το self service (εκτός λειτουργίας ακόμη) και την κουζίνα του πλοίου.

Ανεβαίνοντας ένα ακόμη κατάστρωμα, φτάνουμε στο Deck 7. Στην πρύμνη συναντάμε το μεγάλο εξωτερικό ανοικτό κατάστρωμα, που είναι καλυμμένο με καλαίσθητα πανιά που προστατεύουν τους επιβάτες από τον ήλιο. Αριστερά και δεξιά του καταστρώματος, υπάρχουν μεγάλες περαντζάδες που οδηγούν μέχρι την πλώρη. Όλοι οι εσωτερικοί χώροι του συγκεκριμένου καταστρώματος, καταλαμβάνονται από χώρους ενδιαίτησης του πληρώματος.

Τέλος στο Deck 9, συναντάμε το ελικοδρόμιο και την Γέφυρα του πλοίου, η οποία είναι μεγάλη, άνετη και πλήρως εξοπλισμένη με κάθε είδους βοήθημα που χρειάζεται για την ασφαλή πλεύση και διακυβέρνηση του.

Ολοκληρώνοντας την ξενάγησή μας στους κοινόχρηστους χώρους, δεν παραλείπουμε να επισκεφτούμε την καρδιά του ΑΝΕΜΟΥ το Μηχανοστάσιο, όπου εκεί μας υποδέχεται ο Ά Μηχανικός κ. Κων/νος Λαχανάς με το επιτελείο του. Με την ευκαιρία της παρουσίας μας στον συγκεκριμένο χώρο, παραθέτουμε ορισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου. Το ΑΝΕΜΟΣ έχει μήκος 136,11m , πλάτος 24,2m και βύθισμα 5,6m. Διαθέτει 4 κύριες μηχανές WARTSILA PIELSTICK 12PC2-2V ισχύος 6000hp η καθεμία, οι οποίες μπορούν να δώσουν μέγιστη ταχύτητα 21 κόμβων στο πλοιο. Επίσης διαθέτει 4 ηλεκτρομηχανές, ενώ για τους ελιγμούς στα λιμάνια χρησιμοποιεί 2 bow thruster 2x800hk. Το θερινό πρωτόκολλο επιβατών φτάνει τους 1493 επιβάτες.

Μεσημέρι Κυριακής κι ετοιμαζόμαστε για την αναχώρηση μας από την Μήλο. Στις 13:30 το μεσημέρι, οχήματα κι επιβάτες έχουν εισέλθει στον ΑΝΕΜΟ και είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι. Παίρνουμε καταπέλτες και χαράσσουμε πορεία προς Σίφνο (15:00), Σέριφο (16:00) με τελικό προορισμό το λιμάνι του Πειραιά. Με την αλλαγή της ώρας ο ήλιος αρχίζει να χάνεται πιο νωρίς και να δίνει την θέση του σε μια ρομαντική Πανσέληνο. Στις 20:30 ακριβώς, φτάνουμε στην είσοδο του πρώτου λιμανιού της χώρας και παίρνουμε την άδεια για να προχωρήσουμε για την θέση μας. Με αργές και συγχρόνως κινήσεις ακριβείας, συρταρώνουμε στην θέση μας και ρίχνουμε τους καταπέλτες με σκοπό να ξεκινήσει η αποβίβαση.

Άλλο ένα ταξίδι με πλοίο της ακτοπλοΐας μας, μόλις ολοκληρώθηκε. Τα συναισθήματα υπέροχα, αφού μας δόθηκε η δυνατότητα να ταξιδέψουμε με ένα άνετο και πολυτελές πλοίο που ήρθε για να μείνει και να κοσμεί τον στόλο της ακτοπλοΐας της χώρας μας. Δίκαια οι καραβολάτρες της Βόρειας Ευρώπης θεωρούν το πρώην ROSELLA έναν θρύλο των θαλασσών, το οποίο συνεχίζουν να αγαπούν τόσο πολύ ακόμα και σήμερα που έχει φύγει από τα μέρη τους. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν ταξιδέψει μέχρι την χώρα μας για να το δουν πάλι και να ταξιδέψουν μαζί του στα νερά του Αιγαίου. Σίγουρα το ΑΝΕΜΟΣ θα συνεχίσει να αποτελεί σημείο αναφοράς για τις υπηρεσίες και τις ανέσεις που προσφέρει, αποκτώντας μέρα με τη μέρα κι εδώ στην Ελλάδα φανατικό κοινό που θα ταξιδεύει συνέχεια μαζί του.   Όπως κάνουμε σε κάθε αφιέρωμα, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους που μας βοήθησαν για την πραγματοποίησή του και είναι

Από την AEGEAN SEA LINES

Τον κ. Βασίλειο Μερντάνη, Φροντιστή
Τον κ. Αργύριο Λιβανό, Α’ Μάγειρα
Τον κ. Χαράλαμπο Σκαλκογιάννη, Ναύκληρο

Όλες τις φωτογραφίες από το ταξίδι-αφιέρωμα μπορείτε να τις δείτε πατώντας εδώ