Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
Αθήνα Ελλάδα

ΧΑΙΣΠΙΝΤ 5 (HIGHSPEED 5)

“Αλωνίζοντας” τις Κυκλάδες με την “FERRARI” της HELLENIC SEAWAYS

Οι απαιτήσεις του επιβατικού κοινού συνεχώς μεγαλώνουν, οι επιβάτες απαιτούν τα πλοία που θα τους ταξιδέψουν να είναι γρήγορα, άνετα και σύγχρονα, κάνοντας το ταξίδι τους  ένα ευχάριστο διάλειμμα μέχρι τον τελικό τους προορισμό. Δυστυχώς λίγα είναι ακόμα τα πλοία που μας θυμίζουν τις παλιές καλές στιγμές της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, όπου με έναν καφέ στο χέρι καθόσουν στ’ ανοιχτά καταστρώματα του πλοίου και αγνάντευες με τις ώρες το πέλαγος, μέχρι να φτάσεις στο λιμάνι του τελικού σου προορισμού. Οι σύγχρονοι ρυθμοί ζωής έχουν αλλάξει πολλά στην καθημερινότητα μας, όπως και στην ακτοπλοΐα μας.

Τα τελευταία χρόνια στο λιμάνι του Πειραιά, μία σειρά από γρήγορα, κόκκινα ταχύπλοα έχει κάνει αισθητή την παρουσία της.Είναι τα HIGHSPEED που όπως αναφέρει  και η ονομασία  τους, είναι πλοία που αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες. Μπορεί να μην έχουν τις κλασικές καραβολατρικές γραμμές, ωστόσο έχουν σταθερούς οπαδούς που τα επιλέγουν καθημερινά για τα ταξίδια τους στο Αιγαίο. Τα HIGHSPEED 1,2,3,4,5, και 6 είναι μια σειρά  ταχύπλοων με φανατική πελατεία που τα επιλέγει για τις σύγχρονες υπηρεσίες που προσφέρουν στους επιβάτες των Κυκλάδων. Σήμερα στο μεγάλο λιμάνι έχουμε την χαρά να απολαμβάνουμε την παρουσία των HIGHSPEED 4, 5 και 6, ενώ τα HIGHSPEED 1,2,3, συνεχίζουν τους πλόες τους σε άλλες χώρες με την ίδια επιτυχία που είχαν και εδώ.

Το www.ellinikiaktoploia.net  συνεχίζοντας τα αφιερώματα στα πλοία της Ελληνικής μας Ακτοπλοΐας, αυτή την φορά επιβιβάζεται στην “Ferrari” της HELLENIC SEAWAYS, το HIGHSPEED 5  για να ταξιδέψει  και να σας το παρουσιάσει. Το HIGHSPEED 5, το πιο γρήγορο πλοίο του στόλου της HELLENIC SEAWAYS, καθημερινά μας ταξιδεύει στις Κυκλάδες με έναν τρόπο μοναδικό, σύγχρονο, άνετο και γρήγορο. Η επιλογή του συγκεκριμένου ταχυπλόου δεν έγινε τυχαία αφού, από την 1/7 μέχρι και τις 4/9 το ταχύπλοο εκτελεί πρωινό και απογευματινό δρομολόγιο από Πειραιά για Σύρο –Τήνο- Μύκονο και Σέριφο-Σίφνο-Μήλο αντίστοιχα, κι εμείς θελήσαμε να δούμε την συμπεριφορά του ταχυπλόου αυτού στον δύσκολο και απαιτητικό ρόλο των γραμμών που επιλέχτηκαν για την δρομολόγηση του.

Πριν ξεκινήσουμε το πολύωρο ταξίδι μας, ας κάνουμε μια σύντομη ιστορική αναφορά στο ταχύπλοο. Το HIGHSPEED 5 ναυπηγήθηκε το Μάρτιο του  2005 στα Ναυπηγεία της AUSTAL στην Αυστραλία, με αριθμό κατασκευής 285. Στις 15/7/2005 αφήνει την ναυπηγική κλίνη στον κόλπο του JERVOICE, για να ξεκινήσει το μακρινό του ταξίδι προς την Ελλάδα. Μετά από ένα ταξίδι 13 ημερών, το πρωινό της 28ης Ιουλίου 2005 φτάνει στα περίχωρα του λιμανιού του Πειραιά κι αμέσως μεταβαίνει στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, για τις πρώτες εργασίες. Δύο ημέρες μετά, η κόκκινη σιλουέτα του HIGHSPEED 5 κάνει την πρώτη είσοδο της στο μεγάλο λιμάνι. Στις 3/8/2005 πραγματοποιούνται τα εγκαίνια του ταχυπλόου και την επομένη 4/8/2005, το ταχύπλοο πραγματοποιεί το πρώτο του δρομολόγιο από Πειραιά για Σύρο-Τήνο και Μύκονο. Να σημειώσουμε εδώ, ότι το πλοίο κατά την διάρκεια των 6 αυτών χρόνων εκτός από τους καθημερινούς κατάπλους του στα λιμάνια των Κυκλάδων, πραγματοποίησε για μία περίοδο, απογευματινά καλοκαιρινά δρομολόγια προς το λιμάνι της Σούδας.

Πρωινό της 2ας Ιουλίου 2011. Η παρέα του www.ellinikiaktoploia.net  έχοντας στις αποσκευές της, την άδεια της HELLENIC SEAWAYS για να πραγματοποιήσει αφιέρωμα στο HIGHSPEED 5, κατεβαίνει στο λιμάνι του Πειραιά. Η κίνηση αυξημένη, αφού οι πρώτοι αδειούχοι του Ιουλίου έχουν ήδη ξεκινήσει τις εξορμήσεις τους προς τα όμορφα νησιά του Αιγαίου μας, χρησιμοποιώντας κάθε θαλάσσιο μεταφορικό μέσο. Εμείς περνώντας  την πύλη 6 του λιμανιού του Πειραιά, οδηγούμαστε στην Ακτή Τζελέπη όπου εκεί μας περιμένει το HIGHSPEED 5. Mία στάση για την παραλαβή των εισιτηρίων από το κιόσκι της εταιρίας και μετά ολοταχώς, για τον καταπέλτη του ταχυπλόου. Οι δείκτες των ρολογιών δείχνουν 7 το πρωί και μας έχουν απομείνει 25 λεπτά για να επιβιβαστούμε και να τακτοποιηθούμε μέσα στο πλοίο. Ο φωτεινός πίνακας στην πρύμη, γράφει Σύρο, Τήνο, Μύκονο: τα λιμάνια που θα προσεγγίσει το ταχύπλοο κατά την διάρκεια του πρωινού του δρομολογίου. Εμείς όμως δεν θ’ αρκεστούμε μόνο σε αυτά. Θα επιστρέψουμε το μεσημέρι στον Πειραιά και θα ξαναεπιβιβαστούμε στο ταχύπλοο, για να ταξιδέψουμε και στο απογευματινό του δρομολόγιο προς Σέριφο, Σίφνο και Μήλο. Πολλές οι ώρες, αλλά η ομάδα είναι συνηθισμένη σε αυτά. Θα προσπαθήσουμε να αφομοιωθούμε και με τις δύο βάρδιες, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αποκομίσουμε τις εμπειρίες, τα συναισθήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει όλο το πλήρωμα και στα δυο δρομολόγια.  Στον καταπέλτη μας υποδέχεται ο Ύπαρχος κ. Βαρβάκης Εμμανουήλ, ο οποίος μας καλωσορίζει στο HIGHSPEED 5. Να σημειώσουμε ότι ο καπετάν Μανώλης, ανήκει στην απογευματινή βάρδια του ταχύπλοου και μόνο για την συγκεκριμένη ημέρα βρέθηκε στην συγκεκριμένη βάρδια. Εισερχόμαστε στο ταχύπλοο και με την βοήθεια της ράμπας και της εξωτερικής σκάλας που υπάρχει για τους επιβάτες στην δεξιά αλλά και στην αριστερή μεριά, οδηγούμαστε στο εσωτερικό του πλοίου. Επιστρέφοντας στην πρύμη, κάνουμε μία σύντομη αναγνώριση εξωτερικά. Η ώρα περνά και αρχίζουμε σιγά-σιγά τις διαδικασίες για τον απόπλου. Οι δύο καταπέλτες των επιβατών αριστερά και δεξιά της πρύμης, σηκώνονται και περιμένουμε τους τελευταίους ταξιδιώτες για να επιβιβαστούν κι αυτοί με την σειρά τους. Για την παρακολούθηση του απόπλου μας από το λιμάνι του Πειραιά, επιλέγουμε να μεταβούμε στο ένα από τα δύο ανοιχτά καταστρώματα που διαθέτει το HIGHSPΕΕD 5, στην πρύμη του. Ήδη οι αναχωρήσεις των πρωινών δρομολογίων από το λιμάνι έχουν αρχίσει κι έτσι κι εμείς με την σειρά μας, στις 7:25 λύνουμε κάβους. Ένα-ένα τα πλοία το ένα πίσω από το άλλο, οδηγούνται με μικρές ταχύτητες, προς την έξοδο του λιμανιού. Μια εικόνα πολύ όμορφη για εμάς τους καραβολάτρες, που ελπίζουμε να την βλέπουμε για πολλά χρόνια ακόμα. Σύντομα βρισκόμαστε έξω από τα φανάρια του Πειραιά και χαράσσουμε πορεία προς το separation. Η ταχύτητα μας συνεχώς αυξάνεται κι έτσι μέσα σε λίγα λεπτά, έχουμε αφήσει πίσω μας τους προπορευόμενους συνοδοιπόρους μας. Βγαίνοντας από το separation το HIGHSPEED 5, αρχίζει να βρυχάται. Πιάνοντας ταχύτητες 38-39 μιλίων, δαμάζει κυριολεκτικά την θάλασσα. Πρώτος μας προορισμός σε 2μιση περίπου ώρες, το λιμάνι της Ερμούπολης στην Σύρο. Χρόνος αρκετός, για μια πρώτη ξενάγηση στο ταχύπλοο. Μετά από μια σύντομη βόλτα στο εσωτερικό με την βοήθεια του Προϊστάμενου Αρχιθαλαμηπόλου της πρωινής βάρδιας κ. Κυριαζόπουλου Ανδρέα, οδηγούμαστε στην Γέφυρα του πλοίου, για να γνωρίσουμε τους Αξιωματικούς της Γέφυρας και της Μηχανής. Εκεί μας υποδέχεται ο πρωινός Πλοίαρχος του HIGHSPEED 5, cpt Κων/νος Δρίβας. Καταξιωμένος Πλοίαρχος με πολύχρονη εμπειρία σε συμβατικά και ταχύπλοα, ανήκει από το 2008 στην οικογένεια της HSW. Ιδιαίτερα φιλικός, συνομιλεί μαζί μας και μας απαντά σε διάφορα ερωτήματα που του θέτουμε σχετικά με το ταχύπλοο, που έχει κληθεί να πλοιαρχεί. Στη συνέχεια, μας παρουσιάζει την ομάδα που τον υποστηρίζει στο δύσκολο αυτό έργο του, μια ομάδα δεμένη που τα καταφέρνει άψογα στο πρωινό αυτό δρομολόγιο. Περνώντας από το στενό Κέας και Κύθνου, γρήγορα βρισκόμαστε βόρεια της Σύρου και μέσα σε λίγα λεπτά βρισκόμαστε έξω από την πρωτεύουσα των Κυκλάδων. Το ρολόι δείχνει 09:45 κι εμείς συνεπείς στην ώρα μας με μια δεξιόστροφη πιρουέτα, δένουμε στο ντόκο. Οι πρώτοι επιβάτες και τα Ι.Χ αποβιβάζονται κι έτσι μέσα σε 10 λεπτά είμαστε έτοιμοι να αναχωρήσουμε για τον επόμενο προορισμό μας, που είναι το νησί της Παναγίας , η Τήνος. Η απόσταση μικρή και για το HIGHSPEED 5, ο χρόνος των 30 λεπτών είναι  υπεραρκετός. 10:30 έχουμε ρίξει καταπέλτη στην Τήνο, 3 ώρες ακριβώς μετά την αναχώρησή μας από το λιμάνι του Πειραιά, χρόνος που πριν λίγα χρόνια θα έμοιαζε με ουτοπία. Η αποβίβαση ολοκληρώνεται και με μια αριστερή στροφή έξω από το λιμάνι της Τήνου, οδεύουμε προς τον τελικό προορισμό μας, που είναι η Μύκονος. Στις 11:10 το πρωί έχουμε δέσει στο νέο λιμάνι της Μυκόνου, φτάνοντας στον τελικό μας προορισμό. Εδώ θα κατέβει και το μεγαλύτερο μέρος των επιβατών που ταξίδευαν μαζί μας, αφού όπως πάντα η κοσμοπολίτικη Μύκονος, συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό τουριστών. Το σφιχτό ωράριο πρέπει να τηρηθεί , κι έτσι στις 11:25 αναχωρούμε για τον Πειραιά, με μια σύντομη στάση στην Σύρο. Ο ήλιος καταμεσής στον αιγαιοπελαγίτικο ουρανό  και οι ιδανικές συνθήκες που επικρατούν, έχουν επιτρέψει σε αρκετούς λάτρεις της θάλασσας να πάρουν το σκάφος τους και ν’ ανοιχτούν στα πελάγη. Γύρω στις 12 το μεσημέρι επιστρέφουμε στο νησί των λουκουμιών,  της φημισμένης χαλβαδόπιτας  και της Φραγκοσυριανής, για να πάρουμε τους επιβάτες που έχουν σαν τελικό προορισμό, τον Πειραιά. Όλο το πλήρωμα, μηδενός εξαιρουμένου, βοηθά στην αποβίβαση-επιβίβαση των επιβατών, επιδεικνύοντας για άλλη μία φορά τον επαγγελματισμό και το άψογο κλίμα που επικρατεί μέσα στο ταχύπλοο. 12:15 αφήνουμε την Σύρο για να επιστρέψουμε στο λιμάνι του Πειραιά, εκεί απ’ όπου ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί. Εμείς με την σειρά μας κάνουμε ένα μικρό  διάλειμμα ανάπαυσης, με σκοπό ν’ ανασυνταχθούμε για την συνέχεια του ταξιδιού μας, που σίγουρα έχει πολύ δρόμο ακόμα. Τηρώντας πιστά τους κανόνες ασφαλούς πλεύσης, μπαίνουμε στο separation και λίγο έξω από την Βουλιαγμένη ρίχνουμε την ταχύτητα μας, προς αποφυγή δημιουργίας υψηλού κυματισμού στα παράλια. Έτσι με ταχύτητα που δεν ξεπερνά τους 13 κόμβους, λίγο πριν τις 14:30 βρισκόμαστε έξω από τα φανάρια του Πειραιά. Ποιος θα περίμενε ότι μέσα σε 5 ώρες, θα είχαμε επιστρέψει εκεί απ’ όπου ξεκινήσαμε περνώντας από Σύρο, Τήνο και Μύκονο. Ο καπετάν Κώστας με δεξιά στροφή, συρταρώνει το HIGHSPEED 5 στη θέση του και διατάζει όλα νέτα. Δίνοντας τις ευχαριστίες μας σε αυτόν και στην ομάδα του για το υπέροχο ταξίδι, αφήνουμε την Γέφυρα για να ξεκινήσουμε την περιήγηση μας στο ταχύπλοο. Εν τω μεταξύ, όση ώρα εμείς θα βολτάρουμε στο εσωτερικό του, η πρωινή βάρδια θα παραχωρήσει την θέση της στην απογευματινή βάρδια, η οποία θ’ αναλάβει τα καθήκοντα της για το απογευματινό ταξίδι.

Όπως πάντα ξεκινάμε την περιήγηση μας από την είσοδο των επιβατών και των Ι.Χ. στο πλοίο. Έτσι στην πρύμη, συναντάμε ένα κεντρικό αναδιπλούμενο καταπέλτη που χρησιμοποιείται για την επιβίβαση και την αποβίβαση των Ι.Χ στο ταχύπλοο και δύο καταπέλτες των επιβατών, εκατέρωθεν αυτού. Ο κεντρικός καταπέλτης μας οδηγεί στο κυρίως γκαράζ που μαζί με το άνω γκαράζ, μπορεί να φιλοξενήσει 154 οχήματα ή, συνδυασμό 4 φορτηγών και 131 οχημάτων. Τα συνολικά μέτρα των λωρίδων των γκαράζ, ανέρχονται στα  759,5. Η είσοδος στο άνω γκαράζ γίνεται από δύο ράμπες, που βρίσκονται αριστερά και δεξιά του καταστρώματος του κυρίως γκαράζ. Εξερχόμενοι από το γκαράζ, επιλέγουμε το αριστερό κλιμακοστάσιο για να ανέβουμε στα κοινόχρηστα καταστρώματα. Ξεκινώντας την περιήγηση μας στους κυρίως κοινόχρηστους χώρους, οδηγούμαστε στην πρύμη όπου συναντάμε το ανοικτό κατάστρωμα με αρκετά παγκάκια για τους λάτρεις του ήλιου και της θαλασσινής αύρας και μέρος των σπιτιών για τα κατοικίδια. Να σημειώσουμε εδώ, ότι κατά την διάρκεια του ταξιδιού απαγορεύεται αυστηρά η παραμονή των επιβατών στα ανοιχτά καταστρώματα. Εισερχόμενοι στο εσωτερικό συναντάμε τα 273 αεροπορικά καθίσματα της οικονομικής θέσης, τα οποία καταλαμβάνουν το χώρο μέχρι και την μέση του ταχυπλόου. Τα αεροπορικά καθίσματα της οικονομικής θέσης χωρίζονται σε δύο ισάριθμους χώρους, που υποστηρίζονται από δύο Bar, τα οποία αναλαμβάνουν να εξυπηρετήσουν τον επιβάτη, προσφέροντας του αναψυκτικά, χυμούς, καφέδες, σάντουιτς, φαγώσιμα, κ.α. Στον πρυμναίο χώρο της οικονομικής θέσης και από την πλευρά του αριστερού κλιμακοστασίου κατά την επιβίβαση , βρίσκεται η Reception μαζί με το Λογιστήριο, ενώ λίγο πιο πίσω, συναντάμε το κατάστημα του ταχύπλοου με διάφορα είδη δώρων, μπιζού, αρώματα, κ.α.  Προχωρώντας προς την μέση του  κυρίως κοινόχρηστου καταστρώματος και μέχρι την πλώρη, συναντάμε τα αεροπορικά καθίσματα της Business Class, μαζί με το Bar.Όλα τα καθίσματα έχουν τραπεζάκια  και είναι εργονομικά τοποθετημένα,  ώστε να προσφέρουν τη μέγιστη άνεση στον επιβάτη κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Επίσης απέραντη θέα προς την πλώρη προσφέρεται από τους μεγάλους υαλοπίνακες, που βρίσκονται τοποθετημένοι στο πλωριό τμήμα του χώρου. O συνολικός αριθμός των καθισμάτων της Business Class, ανέρχεται στα 416.

Χρησιμοποιώντας το κλιμακοστάσιο στο κέντρο του καταστρώματος, ανεβαίνουμε ένα Deck και συναντάμε τα αεροπορικά καθίσματα της VIP θέσης. Όπως και στις προηγούμενες θέσεις έτσι κι εδώ, υπάρχει το BAR που προσφέρει καφέ, οινοπνευματώδη ποτά, ροφήματα, φαγώσιμα, κ.α. Οθόνες TFT διασκορπισμένες σε όλο το μήκος των αεροπορικών θέσεων, αναλαμβάνουν το ρόλο της ενημέρωσης και της διασκέδασης των επιβατών του πλοίου. Ο αριθμός των VIP καθισμάτων φτάνει τα 120, ενώ συνολικά ο αριθμός των επιβατών που μπορεί να φιλοξενήσει το HIGHSPEED 5, ανέρχεται σε 809. Πίσω από την VIP θέση, υπάρχει το δεύτερο ανοικτό κατάστρωμα μαζί με τα υπόλοιπα σπιτάκια για τα κατοικίδια. Προς την πλώρη, συναντάμε τις καμπίνες του πληρώματος και την Γέφυρα του πλοίου. Μία Γέφυρα άρτια εξοπλισμένη με τεχνολογία αιχμής, που καλείται να φιλοξενήσει, εκτός από τους Αξ/κούς της Γέφυρας και τους Μηχανικούς του ταχυπλόου. Έτσι, εκτός από την κεντρική κλασική κονσόλα που περιλαμβάνει όλες εκείνες τις πληροφορίες και τα βοηθήματα που σχετίζονται με  την ασφαλή πλεύση του HIGHSPEED 5, συναντάμε άλλη μία κονσόλα πίσω από την κεντρική, που χειρίζεται ο Α` Μηχανικός και μεταφέρει  χρήσιμες πληροφορίες από την καρδιά του Μηχανοστασίου. Ρίχνοντας κανείς μία ματιά στο χώρο, θα διαπιστώσει  ότι η Γέφυρα διαθέτει πολύ μεγάλους χώρους, ικανούς για να φιλοξενήσουν όλα τα σύγχρονα βοηθήματα ναυσιπλοΐας, μαζί με τους χειριστές τους. Οι δύο βαρδιόλες του ταχυπλόου, προσφέρουν άπλετη ορατότητα στον Πλοίαρχο κατά την διάρκεια των χειρισμών, σε κάθε λιμάνι.

Η ώρα όμως περνά κι εμείς πρέπει να γυρίσουμε στον καταπέλτη, για να παρακολουθήσουμε την επιβίβαση. Εκεί, έχει πάρει την θέση του ο Ύπαρχος της απογευματινής βάρδιας για εκείνη την ημέρα, cpt Λυκούργος Μακρόπουλος. Άριστος γνώστης των ταχύπλοων και της γραμμής, με πολύχρονη θητεία σε πολλά από τα HIGHSPEED. Οι δείκτες του ρολογιού δείχνουν λίγα λεπτά πριν τις 16:30, οπότε κι εμείς παίρνουμε θέση στ’ ανοικτά καταστρώματα για τον απογευματινό απόπλου. Κατά την είσοδο μας στο πλοίο συναντάμε έναν παλιό γνώριμο μας από το αφιέρωμα στο ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ, τον Προϊστάμενο Αρχιθαλαμηπόλο Ιωάννη Αγγελόπουλο, ο οποίος μας καλωσορίζει στο ταχύπλοο και μας προσφέρει την βοήθειά του για οτιδήποτε χρειαστούμε. Το δεύτερο μέρος της αποστολής μας ξεκινά με την απαραίτητη άδεια από το TRAFFIC, οπότε και σιγά-σιγά οδηγούμαστε προς τα φανάρια της εξόδου του λιμανιού του Πειραιά. Στα χειριστήρια της “FERRARI” για το απογευματινό δρομολόγιο, ο cpt Νίκος Χάλαρης ο ικανότατος  και έμπειρος ναυτικός, που έχει αποσπάσει τις καλύτερες κριτικές από άλλους συναδέλφους όσο καιρό πλοιαρχεί στην ακτοπλοΐα μας. Σε όποιο λιμάνι έχει κι αν έχει προσεγγίσει, οι άνθρωποι έχουν να πουν τα καλύτερα λόγια γι’ αυτόν. Οι μηχανές στο full και με ταχύτητα που φτάνει τους 40,5 κόμβους, πλέουμε προς την Σέριφο. Στη θάλασσα έχουμε έναν ελαφρύ κυματισμό, αλλά το ταχύπλοο προχωρά τη ρότα του ταξιδίου ακάθεκτο. Λίγο πριν τις 18:30 το απόγευμα, δένουμε στο κεφάλι της προβλήτας του λιμανιού της Σερίφου και αποβιβάζονται οι πρώτοι επιβάτες. Η παραμονή μας στην Σέριφο βάσει του προγράμματος είναι 10λεπτη, οπότε στις 18:45 αναχωρούμε για το λιμάνι του νησιού της ρεβυθάδας και των κεραμικών, τη Σίφνο. Σε λιγότερο από μισή ώρα, μπαίνουμε στον όρμο των Καμαρών και με αριστερή στροφή δένουμε στο ντόκο. Οι μηχανές βρίσκονται σε κατάσταση stand by, αλλά τα jet στο πίσω μέρος του HIGHSPEED 5 δαιμονισμένα, σπρώχνουν με δύναμη άφθονο νερό προς το ντόκο. 19:25 παίρνουμε καταπέλτη και χαράσσουμε πορεία προς τον τελικό μας προορισμό, που είναι το λιμάνι του Αδάμαντα στην Μήλο. Το χρονικό διάστημα των 50 λεπτών μέχρι να πιάσουμε στο λιμάνι της Μήλου, θα μπορούσε να είναι και μικρότερο αλλά οι κανονισμοί για την ασφάλεια των λουόμενων, περιορίζουν την ταχύτητα μας. Να σημειώσουμε με την ευκαιρία, ότι το HIGHSPEED 5 είναι το μοναδικό ταχύπλοο στον κόσμο, που είναι εναρμονισμένο με τα πρότυπα περί απόνερων ταχυπλόων σκαφών.

Στα 15 λεπτά που παραμένει το ταχύπλοο στην Μήλο, επισκεπτόμαστε το Μηχανοστάσιο για να δούμε από κοντά, την “καρδιά”  της κόκκινης φόρμουλας. To ΗΙGHSPEED 5 κινούν 4 μηχανές  CATERPILLAR, ισχύος 7200KW η κάθε μία. Για την πρόωση του  δουλεύουν 4 WATER JETS της KAMEWA 112Sil, που μπορούν να του δώσουν maximum ταχύτητα 41 μίλια. Επίσης, διαθέτει 4 ηλεκτρογεννήτριες 3408c που η κάθε μια, αποδίδει 315KW. To μήκος του φτάνει τα 85 μέτρα, ενώ το πλάτος του, τα 21,15 μέτρα.

Στις 20:35 με την συντροφιά ενός υπέροχου ηλιοβασιλέματος, ξεκινάμε για το τελευταίο σκέλος του δρομολογίου μας, με τελικό προορισμό το λιμάνι του Πειραιά. Με αντίστροφη πορεία πιάνουμε διαδοχικά, τα λιμάνια της Σίφνου(21:30) και Σερίφου (22:10) και στις 22:20 οπότε και αφήνουμε το τελευταίο μας λιμάνι, εκμεταλλευόμαστε όλη την ιπποδύναμη μας για να φθάσουμε γρήγορα, στο μεγάλο λιμάνι. Στις 00:20 μπαίνουμε στον ήσυχο πια Πειραιά και μετά από ένα πεντάλεπτο, το ταξίδι μας έχει φτάσει στο τέλος του.

Ειλικρινά κανείς μας δεν περίμενε ότι ένα τέτοιο πολύωρο ταξίδι, θα ήταν άνετο και ξεκούραστο. Οι 17 ώρες μέσα στο HIGHSPEED 5 μπορεί να φαίνονται πολλές, αλλά εμείς σε καμία περίπτωση δεν νοιώσαμε κούραση. Με την “FERRARI”  της HELLENIC SEAWAYS “οργώσαμε” τις Κυκλάδες σε χρόνο που όπως αναφέραμε, λίγα χρόνια πριν, θα φαινόταν εξωπραγματικός. Το ταχύπλοο μας εξέπληξε ευχάριστα και σίγουρα θα αποτελέσει μία από τις πρώτες μας επιλογές, στα επόμενα ταξίδια μας προς τις όμορφες Κυκλάδες.

Κλείνοντας, να ευχαριστήσουμε όλους αυτούς που μας βοήθησαν στην πραγματοποίηση αυτού του αφιερώματος και είναι:

Από την HELLENIC SEAWAYS

4) κ. Αγαπητό Σπυρίδων, Υποπλοίαρχο
5) κ. Αγγελόπουλο Ιωάννη, Προϊστάμενο Αρχιθαλαμηπόλο
6) κ. Αρβανίτη Ευάγγελο, Προϊστάμενο Οικονομικό

Συνήθως μετά από κάθε αφιέρωμα λέμε δύο λόγια από καρδιάς για τους ανθρώπους του πλοίου που μας φιλοξένησε και μας βοήθησε να πραγματοποιήσουμε ένα ακόμα ταξίδι-αφιέρωμα. Αυτή την φορά όμως μας ήταν αρκετά δύσκολο γιατί φοβόμαστε ότι κάποιον θα αδικήσουμε, σας ευχαριστούμε όλους για την υπέροχη φιλοξενία στο υπερ-σύγχρονο Highspeed 5.

Για να δείτε τις όλες τις φωτογραφίες του αφιερώματος πατήστε εδώ.