Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
Αθήνα Ελλάδα

EUROPEAN EXPRESS

Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη. Μία ακτοπλοϊκή γραμμή που πάντα αποτελούσε “φιλέτο” για τις περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρίες. Μία γραμμή που ήταν απόρθητο φρούριο της Ναυτιλιακής Εταιρίας Λέσβου μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2005, που μπήκε στη γραμμή, το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ, της HELLENIC SEAWAYS. Ακολούθησε το ατυχές γεγονός με το ΘΕΟΦΙΛΟΣ, στις Οινούσσες, τον Ιούνιο 2008 και η εισαγωγή της ΑΝΕΚ LINES στη γραμμή, με το ΛΙΣΣΟΣ. Η NEL LINES από το 1972 που ιδρύθηκε, εξυπηρετούσε αδιάλειπτα τα νησιά του Βορειοανατολικού μας Αιγαίου, με καθημερινά δρομολόγια από και προς το Πειραιά. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τη Βασιλομήτωρ ΣΑΠΦΩ, τον ΑΡΙΩΝΑ, τον ΟΜΗΡΟ, τον ΑΛΚΑΙΟ να ανεβοκατεβαίνουν πάνω κάτω ακούραστα το Αιγαίο. Δυστυχώς όμως η καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση που είχε δημιουργήσει η NEL LINES ήρθε να καταρρεύσει την νύχτα της 28/6/2008, όταν ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ προσκρούει σε αβαθή πλησίον των Οινουσσών και βγαίνει εκτός δρομολογίων. Το δίδυμο ΜΥΤΙΛΗΝΗ-ΘΕΟΦΙΛΟΣ στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη σταματάει να υφίσταται κι έτσι η NEL LINES συνεχίζει να εξυπηρετεί το νησί, μέρα παρά μέρα με το ΜΥΤΙΛΗΝΗ. Μέσα στην εταιρία πάντα υπήρχε ο πόθος, ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ να επισκευαστεί και να επανέλθει στη γραμμή. Το πλοίο επισκευάστηκε αλλά η γραμμή που δρομολογήθηκε ήταν διαφορετική από αυτή που έκανε μέχρι τώρα. Οι διαβουλεύσεις που πραγματοποιούνται στα γραφεία της εταιρίας για την επίλυση αυτού του προβλήματος είναι συνεχείς.

Η λύση δεν άργησε να έρθει και φτάνουμε αρχές Μαρτίου του 2010, οπότε και ανακοινώνεται η ναύλωση του EUROPEAN EXPRESS. Οι εργασίες για να μπει το πλοίο το συντομότερο δυνατό στη γραμμή  είναι πυρετώδεις. Στο πλοίο γίνονται σημαντικές αλλαγές στο ξενοδοχειακό τομέα και προσαρμόζεται πολύ σύντομα στις απαιτήσεις των νέων του καθηκόντων. Ελευσίνα-Αυλίδα-Νέος Μόλος Δραπετσώνας είναι μερικοί από τους σταθμούς που πραγματοποιεί το πλοίο, μέχρι να φτάσει το βράδυ της 13ης Ιουλίου, οπότε και εισέρχεται στο λιμάνι του Πειραιά και δένει στα 200αρια. Οι τελευταίες εργασίες ολοκληρώνονται κι έτσι το βράδυ της 15ης Ιουλίου, το EUROPEAN EXPRESS πραγματοποιεί το παρθενικό του δρομολόγιο, για Χίο και Μυτιλήνη.

Το ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ που βρίσκεται πάντα κοντά σε όλες τις ακτοπλοϊκές μας εταιρίες, ήρθε σε επαφή με τη NEL LINES και σας παρουσιάζει το EUROPEAN EXPRESS, σε ένα aller retour ταξίδι από Πειραιά για Μυτιλήνη. Οι καθιερωμένες συνεννοήσεις με την εταιρία πραγματοποιούνται κι έτσι αποφασίζουμε να αναχωρήσουμε από το λιμάνι του Πειραιά το απόγευμα του Σαββάτου 17ης Ιουλίου.

Η ημέρα φτάνει και τα παιδιά του ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ φτάνουν στο λιμάνι του Πειραιά, για να επιβιβασθούν στο πλοίο. Το πλοίο εκείνη τη μέρα έχει δέσει στο ντοκ 3. Με τις αποσκευές και τον απαραίτητο φωτογραφικό εξοπλισμό ανά χείρας, βρισκόμαστε μπροστά στο καταπέλτη του πλοίου. Ο φωτεινός πίνακας που προστέθηκε πρόσφατα στη πρύμη του πλοίου μας καλωσορίζει και μας ενημερώνει ,ότι η ώρα αναχώρησης μας από το λιμάνι έχει οριστεί για τις 19:30. Παραμένουμε για λίγη ώρα έξω από το πλοίο παρατηρώντας το βαπόρι εξωτερικά. Ο όγκος του EUROPEAN EXPRESS  αλλά και η τεράστια τσιμινιέρα του είναι αυτά που μας τραβάνε αμέσως τη προσοχή. Για το πλοίο είναι η δεύτερη του αναχώρηση από το λιμάνι του Πειραιά και η επιβατική κίνηση είναι δικαιολογημένα ισχνή. Σε αντίθεση με τα περισσότερα επιβατικά πλοία ,στο EUROPEAN EXPRESS δεν υπάρχει ανεξάρτητος καταπέλτης επιβατών(κάτι το οποίο θα δημιουργηθεί στην πρώτη ακινησία). Η πρόσβαση επιβατών και οχημάτων γίνεται ταυτόχρονα από τον μοναδικό καταπέλτη που βρίσκεται στο κέντρο της πρύμης. Το καταπέλτη αυτό χρησιμοποιούμε κι εμείς για να εισέλθουμε στο πλοίο. Στα δεξιά του deck υπάρχει η είσοδος των επιβατών, η οποία θα μας οδηγήσει στα κοινόχρηστα καταστρώματα. Ο επιβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις συμβατικές  και τις κυλιόμενες σκάλες για την άνοδο του στο deck 5, όπου βρίσκεται η reception του πλοίου. Πινακίδες που βρίσκονται σε όλη τη διαδρομή μας, μας οδηγούν στη reception, η οποία βρίσκεται περίπου στο κέντρο του deck. Εκεί συναντάμε τον Προιστ. Αρχιθαλαμηπόλο, κ. Σοφό Δημήτριο και τον Αρχιθαλαμηπόλο κ. Κατέχο Βασίλειο, οι οποίοι και μας υποδέχονται με τη σειρά τους. Μετά από μια σύντομη συνομιλία μαζί τους. παραλαμβάνουμε τα κλειδιά μας και οδηγούμαστε στις καμπίνες μας για να εναποθέσουμε τις αποσκευές μας. Η ώρα περνάει αλλά πάντα υπάρχει χρόνος για ένα καφέ στο πλωριό bar. Δυστυχώς ότι είναι καλό και ωραίο περνάει γρήγορα κι έτσι εμείς είναι ώρα να βγούμε στα πλαϊνά του deck 5 και να παρακολουθήσουμε την αναχώρηση μας από το μεγάλο λιμάνι. Ακριβώς στις 19:30 σηκώνουμε καταπέλτη και με μια δεξιόστροφη μανούβρα στο προλιμένα οδηγούμαστε προς την έξοδο του λιμανιού. Σιγά σιγά αναπτύσσουμε ταχύτητα και γρήγορα βρισκόμαστε εντός του separation. Σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει βγάλει η NEL LINES, το EUROPEAN EXPRESS θα φτάσει στο λιμάνι της Χίου στις 3:15 το πρωί και στο λιμάνι της Μυτιλήνης στις 6:45 το πρωί. Χρόνος αρκετός για εμάς για να εξερευνήσουμε το πλοίο και να απολαύσουμε το ταξίδι μαζί του.

Έτσι αποφασίζουμε να ξεκινήσουμε τη ξενάγηση στο πλοίο από το Deck 4, που είναι και το πρώτο Deck μετά το garage του πλοίου. Το deck 4 σε όλο το μήκος του καταλαμβάνεται από καμπίνες επιβατών, μερικές καμπίνες πληρώματος και από τα αεροπορικά καθίσματα που βρίσκονται στη πρύμη του Deck. Επίσης στο ίδιο Deck βρίσκεται και ο χώρος για τη παροχή των πρώτων βοηθειών. Όλα τα αεροπορικά καθίσματα έχουν αντικατασταθεί από νέα, με βελούδινη υφή και απίστευτη άνεση για τον επιβάτη. Το ίδιο έχει γίνει και με τις καμπίνες, οι οποίες έχουν ανακαινισθεί πλήρως και είναι άνετες και ευρύχωρες για τους επιβάτες που θα τις επιλέξουν για την ανάπαυση τους.

Ανεβαίνοντας ένα Deck πάνω συναντάμε το Deck 5. Εδώ βρίσκουμε όλους σχεδόν τους στεγασμένους κοινόχρηστους χώρους του πλοίο. Ξεκινώντας από τη πρύμη και με πορεία προς τη πλώρη, συναντάμε αρχικά το πρυμναίο σαλόνι του πλοίου. Πρόσφατα ανακαινισμένο, με εξαιρετικά ζεστά χρώματα, αποσπάει γρήγορα, πολλά θετικά σχόλια. Να σημειώσουμε εδώ, ότι ο συγκεκριμένος χώρος μέχρι τώρα, χρησιμοποιούταν σαν εστιατόριο του πλοίου αλλά κρίθηκε σωστό, η μετατροπή του σε σαλόνι, προκειμένου να δοθεί στον επιβάτη, περισσότερος χώρος ανάπαυσης και ξεκούρασης. Ατενίζοντας προς τη πλώρη βλέπουμε να μας περιμένει ένας αχανής διάδρομος, που δεξιά και αριστερά του, έχει διάφορους κοινόχρηστους χώρους. Έτσι ξεκινώντας τη πορεία μας προς τα μπροστά και αφήνοντας το πρυμναίο σαλόνι, συναντάμε αρχικά στα δεξιά του διαδρόμου, το bar, που εξυπηρετεί το πρυμναίο σαλόνι .Στη συνέχεια και πάντα στη δεξιά πλευρά, υπάρχει το κατάστημα του πλοίου, με διάφορα είδη καπνιστού και μικροαντικείμενα για τον επιβάτη. Στη μέση περίπου του , αλλά αυτή τη φορά από την αριστερή πλευρά του διαδρόμου, συναντάμε το self service του πλοίου. Εδώ μας περιμένει ο αρχιμάγειρας, κ.Ροδίτης Γρηγόριος να απολαύσουμε τις γαστρονομικές δημιουργίες του. Παράθυρα που έχουν θέα προς τη θάλασσα συμβάλλουν κι αυτά με τη σειρά τους σε ένα απολαυστικό γεύμα. Επιστρέφοντας πίσω στο διάδρομο συνεχίζουμε τη πορεία μας προς τη πλώρη. Μετά από λίγα μέτρα βαδίσματος βρισκόμαστε μπροστά σε μία τεράστια “πλατεία” . Εδώ συναντάμε την reception του πλοίου μαζί με το λογιστήριο. Όπως σε όλα τα γιαπωνέζικα βαπόρια έτσι κι εδώ, η reception βρίσκεται στο κέντρο του πλοίου. Στο μπροστινό μέρος της “πλατείας”, αριστερά και δεξιά αυτής, βρίσκονται οι 2 είσοδοι για το πλωριό σαλόνι του πλοίου. Μεγάλος χώρος με καναπέδες σε τόνους του μπεζ και του θαλασσί. Στον ίδιο χώρο βρίσκεται στην διάθεση του επιβάτη και το bar του σαλονιού. Να μην ξεχάσουμε εδώ, ότι στον χώρο απέναντι από την reception υπάρχει και παιδότοπος για τους μικρούς μας φίλους, ενώ στην ακριβώς αντίθετη πλευρά βρίσκεται ο χώρος με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Το Deck 5 συμπληρώνει η εξωτερική περαντζάδα που υπάρχει περιμετρικά των κοινόχρηστων χώρων που αναφέραμε μέχρι τώρα.

Ολοκληρώνοντας τη περιήγηση μας στο Deck 5 ανεβαίνουμε ένα Deck, όπου συναντάμε το Deck 6. Στο πρυμναίο τμήμα του καταστρώματος βρίσκουμε το εξωτερικό Bar του πλοίου, με καρέκλες για τους επιβάτες που θέλουν να περάσουν το ταξίδι τους, ατενίζοντας της θάλασσα. Κι εδώ ο χώρος έχει πλήρως ανακαινισθεί και παραδοθεί στον επιβάτη με τις καλύτερες προδιαγραφές. Εισερχόμενοι στο εσωτερικό του καταστρώματος συναντάμε το δεύτερο μέρος των καμπινών των επιβατών. Μέχρι και τη πλώρη, αριστερά και δεξιά, υπάρχουν πλήρως ανακαινισμένες καμπίνες που παρέχουν άνεση και πολυτέλεια στον επιβαίνοντα. Το EUROPEAN EXPRESS διαθέτει συνολικά 250 καμπίνες και 700 κρεβάτια. Το πρωτόκολλο επιβατών για τους θερινούς μήνες φτάνει τα 1000 άτομα ενώ το χειμώνα τους 510. Στο μπροστινό μέρος του καταστρώματος ,που περιβάλλεται από τις Lux καμπίνες του πλοίου, έχει προβλεφθεί χώρος, ο οποίος στο μέλλον θα αποτελεί το VIP bar.

Η ώρα έχει περάσει και το τελευταίο κατάστρωμα, το Deck 7, που καταλαμβάνεται από τη γέφυρα και τις καμπίνες του πληρώματος, θα το αφήσουμε να το ξεναγήσουμε για το ταξίδι της επιστροφής. Λίγες ώρες ξεκούρασης μέχρι να φτάσουμε στο λιμάνι της Χίου και να παρακολουθήσουμε την άφιξη του πλοίου στο ακριτικό λιμάνι. Γύρω στις 3μιση το πρωί δένουμε στο γάμα του λιμανιού με περισσή άνεση. Μισάωρη ανάπαυλα στο νησί της μαστίχας, που παρόλο τη προχωρημένη ώρα, δεν παύει να έχει ζωή από τα barάκια και τους νέους ανθρώπους που υπάρχουν στην προκυμαία. Λίγο πριν τις 4 το πρωί το προπελάκι παίρνει “φωτιά”. Με πλώρη προς τα απέναντι παράλια της Τουρκίας βγαίνουμε από το λιμάνι και στρίβουμε αριστερά με πορεία προς τη πρωτεύουσα της Λέσβου που είναι και ο τελικός μας προορισμός. Το φεγγάρι μας κάνει παρέα στο εξωτερικό κατάστρωμα, όπου καθόμαστε μέχρι να περάσει η ώρα και να φτάσουμε στη Μυτιλήνη. Λίγο πριν το κόλπο της Γέρας κάνει εντυπωσιακή την εμφάνιση του η ανατολή του ηλίου, πίσω από τις Τουρκικές ακτές. Γνωρίζουμε πια πως είμαστε κοντά στο λιμάνι και έτσι γίνεται. Στις 7 το πρωί,  με  εντυπωσιακούς συριγμούς, μπαίνουμε στο λιμάνι της Μυτιλήνης και δένουμε στο νέο γάμμα. Η πόλη της Μυτιλήνης δεν έχει ξυπνήσει ακόμα αλλά παραμένει εξίσου όμορφη με το κάστρο της να στέκει στο πέρασμα των χρόνων περήφανο πάνω στο λόφο. H αναχώρηση μας από το νησί της Σαπφούς και του Αρίωνα θα είναι σχεδόν άμεση, αφού η NEL LINES έχει σχεδιάσει το βαπόρι κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, να αναχωρεί express, για το λιμάνι του Πειραιά, τη Κυριακή το πρωί. Μία σύντομη βόλτα στο λιμάνι για να φωτογραφήσουμε την εντυπωσιακή σιλουέτα του βαποριού, με φόντο το κάστρο της Μυτιλήνης.

Επιστρέφοντας στο πλοίο, πριν ανεβούμε στην γέφυρα, περνάμε μία βόλτα από το γκαράζ. Ο χώρος αυτός μπορεί άνετα, να φιλοξενήσει 350 Ι.Χ ή συνδυασμό 120 Ι.Χ και 35 φορτηγών. Τα πατάρια που υπήρχαν αριστερά και δεξιά του γκαράζ έχουν αφαιρεθεί με σκοπό να χρησιμοποιηθεί ακόμα καλύτερα ο υπάρχον χώρος.

Οδηγούμαστε στη γέφυρα του, όπου εκεί συναντάμε σε απαρτία τους αξιωματικούς της. Στο τιμόνι του EUROPEAN EXPRESS, από τη πρώτη στιγμή που αυτό βρέθηκε στα χέρια της NEL LINES, βρίσκεται ένας ικανότατος αξιωματικός με πολύχρονη πείρα και μεγάλο όνομα στους κύκλους της ακτοπλοΐας. Ο Πλοίαρχος, κ.Φραγκιαδάκης Εμμανουήλ  αφήνοντας τα χειριστήρια του ΘΕΟΦΙΛΟΥ, κλήθηκε από το διοικητικό συμβούλιο της NEL LINES να αναλάβει το EUROPEAN EXPRESS στο νέο του αυτό ξεκίνημα. Δεν είναι τυχαίο, αφού η εμπειρία του στη γραμμή αποτελεί εγγύηση για το πλοίο. Μαζί του στη διακυβέρνηση του πλοίου βρίσκονται άλλοι 4 αξιωματικοί που στέκονται δίπλα του και τον στηρίζουν κάθε στιγμή. Αυτοί είναι ο Ύπαρχος κ.Δαύρης Ιάκωβος, ο Υποπλοίαρχος κ.Μακρας Ευστράτιος, ο Ανθυποπλοίαρχος κ.Κατσούλης Βασίλειος και ο Δόκιμος Πλοίαρχος κ.Ροκάκης Νικόλαος.

Μέχρι να ρθει ο πρωινός μας καφές, η ώρα έχει πάει 9 και είμαστε έτοιμοι να αποπλεύσουμε. Ο καπετάν Μανώλης βγαίνοντας στην αριστερή ανοιχτή βαρδιόλα δίνει τις απαραίτητες εντολές και ξεκολλάμε από το ντόκο. Οι συριγμοί δεν λείπουν κι αυτή τη φορά. Γρήγορα αφήνουμε το λιμενοβραχίονα και χαράσσουμε πορεία προς τα διεθνή ύδατα. Η γέφυρα όπως και κάθε γέφυρα γιαπωνέζικου σκαριού διατηρεί τα στοιχεία καταγωγής της. Εντούτοις τα σύγχρονα όργανα ναυσιπλοΐας που διαθέτει το πλοίο “συνεργάζονται” αρμονικά με τα υπάρχοντα. Ο καφές έχει φτάσει και είναι ώρα να μιλήσουμε με τους αξιωματικούς για διάφορα θέματα. Ο Ύπαρχος μαζί με τον Υποπλοίαρχο, χαράσσουν μαζί τη πορεία μας προς το Πειραιά, αφού αυτή τη φορά δεν θα περάσουμε από το λιμάνι της Χίου αλλά θ ακολουθήσουμε πορεία, ανάμεσα από τα δυτικά παράλια της Χίου και των Ψαρών. Ο καιρός έχει φρεσκάρει αλλά το βαπόρι δεν καταλαβαίνει τίποτα.

Μετά από μία ώρα παραμονής στη γέφυρα, αποφασίζουμε να επισκεφτούμε και τη ψυχή του βαποριού, που δεν είναι άλλη από το Μηχανοστάσιο. Εκεί συναντάμε τον Α’ Μηχανικό, κ.Αγγελινο Νικόλαο με μακρά θητεία στην ΝΕΛ, τον Γ’ Μηχανικό, κ.Μαυρίδη Γεώργιο που βρίσκεται για πρώτη φορά στην ακτοπλοΐα  και τον Β’ Μηχανοδηγό, κ.Σαράντου Ιωάννη. Τρεις υπέροχοι άνθρωποι που καθ όλη τη παραμονή μας σε αυτόν τον ιδιαίτερο χρόνο, δεν έπαψαν να μας ενημερώνουν και να μας απαντάνε σε κάθε απορία μας. Το EUROPEAN EXPRESS έχει μήκος 159,5 meter, πλάτος 21,5 meter και βύθισμα 6,1 meter. Έχει κατασκευαστεί το 1974 στην Ιαπωνία και πρώτο του όνομα ήταν το TAKACHIHO MARU. Διαθέτει 2 κύριες μηχανές MAN-MITSUBISHI,  ισχύος 18000 ίππων η κάθε μία. Επίσης για την ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται, χρησιμοποιεί 3 ηλεκτρογεννήτριες DAIHATSU,1000 kW, η κάθε μία. Μπορεί να κινηθεί άνετα με τη ταχύτητα των 23 κόμβων ενώ για τα ρεμέτζα του χρησιμοποιεί ένα bow thruster.

Αφήνοντας το Μηχανοστάσιο επιστρέφουμε στα εξωτερικά deck και απολαμβάνουμε την αύρα που πνέει στο Αιγαίο. Λίγο πριν τις 18:30 φτάνουμε έξω από το λιμάνι του Πειραιά και περιμένουμε λίγο μέχρι να εισέλθουμε σε αυτό και να δέσουμε στην Ηετιώνια Ακτή. Στη προβλήτα αρκετός κόσμος θαυμάζει τον νέο ένοικο του λιμανιού του Πειραιά. Ένα ακόμη ταξίδι μας έχει φτάσει στο τέλος του. Για άλλη μία φορά, τα συμπεράσματα μας για τα πλοία που  μας ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες, είναι πολύ καλά. Το EUROPEAN EΧΡRESS μπήκε στη γραμμή του Βορειοανατολικού Αιγαίου για ν αναλάβει ένα ρόλο δύσκολο και βαρύ. Η ταχύτητα του, ο ξενοδοχειακός εξοπλισμός αλλά και η αγάπη του πληρώματος για αυτό, θα το βοηθήσουν πολύ γρήγορα να βρει το ρόλο του και να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες της εταιρίας που ανήκει. Πρόκειται πράγματι για ένα αρχοντοβάπορο που γρήγορα θα ξεχωρίσει και μακάρι να το δούμε για αρκετά χρόνια ακόμα να πλέει στις ελληνικές θάλασσες.

Το αφιέρωμα αυτό θα ήταν δύσκολο να πραγματοποιηθεί χωρίς την πολύτιμη βοήθεια κάποιων ανθρώπων ,τόσο από την NEL LINES όσο και από το πλοίο.Έτσι θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε

Από την NEL LINES

Τον κ.Δημήτριο Σοφό, Προιστ.Αρχιθαλαμηπόλο
Τον κ.Βασίλειο Κατέχο, Αρχιθαλαμηπόλο
Τον κ.Γρηγόριο Ροδίτη, Αρχιμάγειρα

Από καρδιάς θα μιλήσουμε και πάλι, όπως το συνηθίζουμε μετά από κάθε μας ταξίδι, για ανθρώπους που συναντήσαμε σε αυτό και αποτελούν την ψυχή του κάθε βαποριού που μας ταξιδεύει.
Καπετάν Μανώλη, ευχαριστούμε για την φιλοξενία και για ότι έκανες για εμάς σε όλο το ταξίδι αλλά και πριν από αυτό. Δεν θα πούμε κάτι άλλο για σένα εμείς.Tα λένε οι κάτοικοι πολλών νησιών και ιδιαίτερα τις Κάσου.
Επίσης έχετε φτιάξει μια υπέροχη ομάδα με τους υπόλοιπους αξιωματικούς, στην γέφυρα του EUROPEAN και τους ευχαριστούμε πολύ για όλα.
Μαστρο Νικόλα, η παραμονή μας στο μηχανοστάσιο και η κουβέντα μαζί σου ήταν το κάτι άλλο και θα χαρούμε να σε ξανά δούμε πάλι και να μας διηγηθείς όλες αυτές τις απίθανες ιστορίες που μας είπες έστω και περιληπτικά.
Ευχαριστούμε τον Δημήτρη που προΐσταται στο ξενοδοχειακό και τον Βασίλη τον αρχιθαλαμηπόλο, που τον κουράσαμε λίγο παραπάνω, αρκετές μέρες πριν αλλά και κατά την διάρκεια του ταξιδιού μας.
Για τον σεφ, τον Γρηγόρη Ροδίτη, η χαρά μας ήταν διπλή, που τον συναντήσαμε πάλι και θα τρώγαμε ξανά τα πιάτα του, που δοκιμάσαμε πέρυσι στο ταξίδι μας με το Αδαμάντιος Κοραής, ίσως η καλύτερη μεταγραφή μετά του Ριέρα.

Τέλος να ευχαριστήσουμε όλο το πλήρωμα του EUROPEAN EXPRESS για την φιλοξενία.

Πατήστε εδώ για να δείτε όλες τις φωτογραφίες από το αφιέρωμα.