Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
Αθήνα Ελλάδα

ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ (MARMARI EXPRESS)

Βρισκόμαστε στα μέσα Νοεμβρίου κι ένα σαββατιάτικο πρωινό η παρέα του www.ellinikiaktoploia.net βρίσκεται στο λιμάνι του Λαυρίου, για να ταξιδέψει και να παρουσιάσει άλλο ένα πλοίο της ακτοπλοίας μας. Σειρά αυτή την φορά έχει το ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ, ένα όμορφο γιαπωνέζικο σκαρί που καθημερινά εξυπηρετεί τους κατοίκους της Κέας και της Κύθνου στην ακτοπλοική τους σύνδεση με το Λαύριο. Απλό, λιτό και περήφανο μας περιμένει στην προβλήτα των επιβατηγών πλοίων για να ταξιδέψουμε μαζί του στα δυο αιγαιοπελαγίτικα νησιά που εξυπηρετεί.

Οι δείκτες των ρολογιών δείχνουν 7:30 το πρωί και η όμορφη φιγούρα του πλοίου ξεπροβάλει στην είσοδο του λιμανιού. Έχει αναχωρήσει στις 6:30 το πρωί από την Κέα όπου και διανυκτέρευσε το προηγούμενο βράδυ. Με μια όμορφη μανούβρα το ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ δένει στην προβλήτα και αρχίζει η αποβίβαση επιβατών και οχημάτων. Για μία ώρα περίπου θα παραμείνει στο λιμάνι του Λαυρίου απ`όπου θα αναχωρήσει στις 8:30 πρωί, για Κέα και Κύθνο. Λίγα λεπτά πριν από την αναχώρηση του βρισκόμαστε στον καταπέλτη, όπου μας υποδέχονται δύο υπέροχοι άνθρωποι, ο Πλοίαρχος Cpt Νικόλαος Πανουργιάς και ο Ύπαρχος Cpt Γεράσιμος Χατζηγεωργίου. Ένα φοβερό δίδυμο αξιωματικών που πραγματικά κοσμεί την ναυτική οικογένεια. Λίγα λεπτά πριν από την αναχώρηση μας, βρισκόμαστε στην Γέφυρα του πλοίου για να παρακολουθήσουμε από εκεί τον απόπλου μας. Γύρω στις 8:30 ο Cpt Νίκος καλεί το LAVRIO TRAFFIC και παίρνει άδεια απόπλου. Αμολάμε κάβους, σηκώνουμε καταπέλτη και το ταξίδι μας ξεκινά. Η Ε.Μ.Υ. στο Δελτίο Πρόγνωσης Καιρού που έχει αναγγείλει, κάνει αναφορά για ανέμους έντασης 6-7 μποφόρ στην περιοχή πλεύσης μας, χωρίς αυτό να μας ανησυχεί.

Αναπτύσσοντας σιγά σιγά ταχύτητα βγαίνουμε από το λιμάνι του Λαυρίου και στρίβουμε αριστερά για να περάσουμε την Μακρόνησο από βόρεια. Στα αριστερά μας το εργοστάσιο της Δ.Ε.Η και στα δεξιά μας οι βραχώδεις ακτές της Μακρονήσου. Σύντομα με πορεία νοτιοανατολική, χαράσσουμε ρότα προς το λιμάνι της Κορησσίας όπου θα είναι ο πρώτος μας σταθμός. Στην παρέα μας έχει προστεθεί ο Ά Μηχανικός κ. Ιωάννης Κορρές, ο Υποπλοίαρχος Cpt Δημήτριος Κοτσανίτης και ο Προιστ. Οικονομικός κ. Σταύρος Μωλές. Μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος έχουν φτιάξει μία ομάδα που έχει δέσει και λειτουργεί σαν μια οικογένεια, προσφέροντας ασφάλεια και εξυπηρέτηση στον επιβάτη. Γύρω στις 9:30 φτάνουμε στο λιμάνι της Κορησσίας και με μία αριστερόστροφη μανούβρα δένουμε στον ντόκο. Άμεσα ξεκινά η φορτοεκφόρτωση στο λιμάνι της Κέας, ενός όμορφου και κοντινού προορισμού για τους κατοίκους της πρωτεύουσας και όχι μόνο. Μετά από ολιγόλεπτη παραμονή, αναχωρούμε για τον επόμενο προορισμό μας που είναι και ο τελικός μας προορισμός, το λιμάνι του Μέριχα στην Κύθνο.

Λόγω του καιρού και για να μην ταλαιπωρηθούν οι επιβάτες, ο Cpt Νίκος αποφασίζει να πλεύσουμε βόρεια-βορειοανατολικά. Μέσα σε λίγα λεπτά αφήνουμε στα δεξιά μας το μοναστήρι της Καστριανής και με πορεία νότια-νοτιοδυτική, ταξιδεύουμε για την Κύθνο. Στην μέση περίπου της διαδρομής περνάμε από το πολυσύχναστο στενό Κέας και Κύθνου, ένα θαλάσσιο πέρασμα που το χρησιμοποιούν πολλά πλοία που πραγματοποιούν το δρομολόγιο Πειραιάς-Κυκλάδες. Στις 11:00 μπαίνουμε στον Μέριχα και με δεξιόστροφη μανούβρα δένουμε στο έξω λιμάνι. Το πρώτο σκέλος του ταξιδιού μας έχει ολοκληρωθεί δίνοντας μας την ευκαιρία να κάνουμε μια λεπτομερέστατη ξενάγηση στο εσωτερικό του πλοίου μέχρι την αναχώρηση μας, που έχει οριστεί για νωρίς το απόγευμα.

Πριν ξεκινήσουμε την ξενάγηση μας στο εσωτερικό του πλοίου, πάμε να ανατρέξουμε μία σύντομη ιστορική αναδρομή σε αυτό. Το ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ ναυπηγήθηκε το 1985 στα Shinhama Dockyard Co. Ltd της Ιαπωνίας, με το όνομα NAURO. Έχει 9 αδελφά πλοία, ένα εκ των οποίων είναι το ΑΧΙΛΛΕΑΣ που πραγματοποιεί το δρομολόγιο Κύμη-Σκύρος, καθώς επίσης το ΝΕΦΕΛΗ που δυστυχώς δεν πλέει πια στα ελληνικά νερά κι εξυπηρέτησε για πολλά χρόνια την γραμμή του Αργοσαρωνικού και δυο ακόμα που έχουν «εντοπιστεί» από τον Cpt Νίκο και δραστηριοποιούνται στην Ινδονησία.

marmari

Στην χώρα μας αφίχθη στις 26/11/1999, αγορασμένο από την οικογένεια του κ. Αλιφραγκή. Αμέσως κατευθύνθηκε στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας όπου ξεκίνησαν οι εργασίες μετασκευής του. Να αναφέρουμε ευκαιρίας δοθείσης, πως ο Cpt Νίκος Πανουργιάς είναι Πλοίαρχος του ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ από τις 7/12/1999 μέχρι σήμερα, προσφέροντας αδιάλειπτα τις υπηρεσίες του καθημερινά στο όμορφο αυτό ποστάλι. Έχοντας υψώσει την ελληνική σημαία στις 1/3/2000, το πλοίο πραγματοποιεί το πρώτο του εμπορικό δρομολόγιο με την λευκή του φορεσιά στις 15/4/2000 από το Μαρμάρι για την Ραφήνα. Στην γραμμή θα παραμείνει για 5 περίπου χρόνια αφήνοντας την στις 15/6/2005, για να ξεκινήσει δρομολόγια στην γραμμή Λαύριο-Κέα-Κύθνος. Να σημειώσουμε εδώ ότι το 2013 με την προσωπική επιμέλεια του κ. Δημ. Αλιφραγκή το πλοίο αλλάζει χρωματική εμφάνιση και φινίρισμα, δίνοντας του έναν άλλον αέρα φρεσκάδας. Από τότε μέχρι σήμερα το πλοίο παραμένει στην γραμμή, έχοντας πραγματοποιήσει εκδρομές για μεταφορά επιβατών στην Μακρόνησο, στην Σίφνο, στην Τήνο, κ.α.

marmari-express1

Αυτή είναι η σύντομη ιστορική αναδρομή στο ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ, που συνεχίζει και προσφέρει τις υπηρεσίες του στην ακτοπλοία μας μέχρι σήμερα. Πάμε όμως να ξεκινήσουμε την περιήγηση μας στο εσωτερικό του, ξεκινώντας από τον χώρο του γκαράζ των οχημάτων. Η επιβίβαση και αποβίβαση οχημάτων γίνεται από τον κεντρικό καταπέλτη που βρίσκεται στο πρυμναίο μέρος του πλοίου. Τόσο στο κεντρικό garage όσο και στα πατάρια που υπάρχουν αριστερά και δεξιά, μπορούν να φιλοξενηθούν 158 Ι.Χ ή, συνδυασμός 96 Ι.Χ. και φορτηγών συνολικά 170 μέτρων. Μεταφορική ικανότητα που συχνά το καλοκαίρι υπερκαλύπτεται .

Χρησιμοποιώντας τον καταπέλτη επιβατών που βρίσκεται στο αριστερό πρυμναίο μέρος του πλοίου, ανεβαίνουμε στα κοινόχρηστα καταστρώματα. Φτάνοντας στο πρώτο κοινόχρηστο κατάστρωμα που είναι το Deck 4, συναντάμε έναν ανοιχτό χώρο με παγκάκια, τραπεζοκαθίσματα και το Bar. Από το σημείο αυτό ο επιβάτης έχει θέα προς την πρύμνη και το ρεμέντζο απολαμβάνοντας ταυτόχρονα τον ήλιο και την θαλασσινή αύρα. Το υπόλοιπο κατάστρωμα και μέχρι την πλώρη, καταλαμβάνεται από εσωτερικούς χώρους, την Reception και το ένα από τα δυο σαλόνια του πλοίου μαζί με το Bar. Οι άνετοι και προσεγμένοι καναπέδες σε συνδυασμό με το Bar και τις τηλεοράσεις που είναι εγκατεστημένες και υπάρχουν στον χώρο, περιμένουν τον επιβάτη για να χαλαρώσει και να απολαύσει το ταξίδι του μέχρι τον τελικό του προορισμό. Τόσο το πλήρωμα όσο και η πλοιοκτήτρια εταιρία του πλοίου, φροντίζουν καθημερινά έτσι ώστε όλοι οι χώροι να είναι καθαροί και προσεγμένοι για να υποδεχθούν τον επιβάτη που ταξιδεύει μαζί τους.

Χρησιμοποιώντας τις σκάλες ανεβαίνουμε ένα κατάστρωμα και συναντάμε το δεύτερο κοινόχρηστο κατάστρωμα, το Deck 5.Όπως στο Deck 4 έτσι κι εδώ, από την μέση και προς την πρύμνη έχουμε ένα στεγασμένο ανοιχτό χώρο με παγκάκια, ενώ από την μέση και προς την πλώρη συναντάμε το δεύτερο σαλόνι του πλοίου. Μία μικρή διαφοροποίηση που συναντάμε στα δυο καταστρώματα, είναι τα πλευρικά ανοικτά καταστρώματα που έχει το Deck 5 και δεν έχει το Deck 4. Να αναφέρουμε πως το ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ μπορεί το χειμώνα να φιλοξενήσει 628 επιβάτες, ενώ το καλοκαίρι το πρωτόκολλο του αγγίζει τα 789 άτομα.

Η περιήγηση μας στα κοινόχρηστα καταστρώματα έχει ολοκληρωθεί, κι εμείς ανεβαίνουμε ένα κατάστρωμα ακόμα και φτάνουμε στο Deck 6, όπου εδώ βρίσκονται η Γέφυρα και οι χώροι του πληρώματος. Η Γέφυρα η οποία μας φιλοξένησε κατά την διάρκεια του ταξιδίου είναι άνετη με κλειστές βαρδιόλες και με χειριστήρια σε αυτές, καθώς είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα μηχανήματα πλοήγησης και ναυσιπλοίας.

Ολοκληρώνοντας την γνωριμία μας με τους χώρους του πλοίου, αφήνουμε για το τέλος την επίσκεψη μας στο Μηχανοστάσιο. Μηχανολογικά το ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ διαθέτει 4 μηχανές DAIHATSU 6DLM-2, συνολικής ισχύος  4 x 1800 HPS, 2 ηλεκτρομηχανές DAIHATSU 6DS-16A 2×570 BHP και ένα bow thruster DAIHATSU DLM20, ισχύος 900 HPS. Έχει μήκος 96,10metre , πλάτος 16,60metre και βύθισμα 4,15metre. H υπηρεσιακή του ταχύτητα μπορεί να φθάσει τους 18 κόμβους, έχοντας σαν αριθμό IMO τον 8502511.

Η ώρα έχει περάσει κι εμείς γρήγορα κάνουμε μία βόλτα στο λιμάνι του Μέριχα για τις απαραίτητες εξωτερικές φωτογραφίες του πλοίου. Στις 15:00 βρισκόμαστε στον καταπέλτη του πλοίου για να παρακολουθήσουμε από κοντά το embarkation. Μισή ώρα αργότερα είμαστε έτοιμοι για το ταξίδι της επιστροφής. Αφήνοντας πίσω μας την φιλόξενη Κύθνο ακολουθούμε την ίδια διαδρομή που ακολουθήσαμε το πρωί, αλλά με διαφορετική πορεία αφού ο κυματισμός στο πέλαγος έχει αυξηθεί. Παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες που επικρατούν, το πλοίο συμπεριφέρεται πολύ καλά κάτω από τις οδηγίες του Cpt Νίκου.

Στις 17:00 μπαίνουμε στο λιμάνι της Κορρησίας, με το ηλιοβασίλεμα να έχει ήδη κάνει την εμφάνιση του. Έχοντας ολοκληρώσει την φορτοεκφόρτωση στην Κέα, αναχωρούμε και  χαράσσουμε πορεία για το βόρειο άκρο της Μακρονήσου. Μέχρι να φτάσουμε στο λιμάνι του Λαυρίου συζητάμε με όλο το πλήρωμα που βρίσκεται στην Γέφυρα, αντλώντας ιστορίες και περιστατικά από τον καθένα. Όλοι μαζί απαρτίζουν πραγματικά μία υπέροχη ομάδα με Μαέστρο τον Cpt Νίκο δίνοντας τον καλύτερο τους εαυτό, έτσι ώστε εμείς να ταξιδεύουμε γρήγορα και άνετα στα δυο αυτά νησιά. Στις 18:00 ακριβώς περνάμε τα φανάρια και δένουμε στον ντόκο.

Ένα ακόμη ταξίδι γνωριμίας μας με πλοίο της ακτοπλοίας μας έχει φτάσει στο τέλος του. Τα συναισθήματα υπέροχα, αφού μπορέσαμε και γνωρίσαμε ένα πλοίο μίας ιδιαίτερης γραμμής. Γνωρίσαμε τους ανθρώπους εκείνους που το στελεχώνουν και πασχίζουν καθημερινά για το καλύτερο. Συνομιλήσαμε μαζί τους και γνωρίσαμε από κοντά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Μακριά από τα φώτα του κεντρικού λιμανιού του Πειραιά, μας ταξιδεύουν καθημερινά όπως αυτοί μόνο ξέρουν. ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ-Ένας αφανής ήρωας.

Όπως κάνουμε σε κάθε αφιέρωμα να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους που μας βοήθησαν για την υλοποίηση αυτού και είναι

Από την ΚΑΡΥΣΤΙΑ Ν.Ε.

Τον κ. Κορρέ Ιωάννη, Α’ Μηχανικό
Τον κ. Μωλέ Σταύρο, Προιστ.Οικονομικό
Τον κ. Δρίβα Ιωάννη, Ναύκληρο

Για να δείτε τις φωτογραφίες και τα βίντεο του αφιερώματος πατήστε πάνω στα μπλε γράμματα. Όλες τις φωτογραφίες από το ταξίδι-αφιέρωμα μπορείτε να τις δείτε πατώντας  εδώ.