Σάββατο, 11 Μαΐου, 2024
Αθήνα Ελλάδα

MYKONOS PALACE

Είναι Ιούλιος του 2012. EUROPA PALACE και OLYMPIA PALACE, δύο από τα καλύτερα και πιο σύγχρονα πλοία της ακτοπλοίας μας, αφήνουν τα ελληνικά νερά για να ταξιδέψουν στην γειτονική Ιταλία. Η λύπη για εμάς τους καραβολάτρες είναι μεγάλη, αφού είμαστε σχεδόν σίγουροι πως δεν θα τα ξαναδούμε να επιστρέφουν πάλι πίσω στην πατρίδα μας. Η ελπίδα όμως, πως κάποια στιγμή ίσως τα ξαναδούμε να ταξιδεύουν εκεί που αναδείχτηκαν και αγαπήθηκαν, υπήρχε πάντα. 6 χρόνια μετά, το όνειρο παίρνει σάρκα και οστά. Το EUROPA PALACE μετονομαζόμενο σε MYKONOS PALACE, θα επιστρέψει στην Ελλάδα με σκοπό να δρομολογηθεί στην γραμμή των Χανίων μετά την θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοικών Συγκοινωνιών. Ο πρίγκιπας με τα κρίνα θα επιστρέψει περήφανος εκεί που τον είχαμε συνηθίσει στην τσιμινιέρα του παλατιού, ταξιδεύοντας μας στην όμορφη Κρήτη, έναν τόπο ευλογημένο από κάθε άποψη.

Μέσα Ιουλίου του 2018. Το MYKONOS PALACE αφήνει την Αδριατική για να έρθει στο Αιγαίο και να ξεκινήσει τα δρομολόγια του στη γραμμή των Χανίων. Η παρέα του ellinikiaktoploia.net χωρίς να χάσει ευκαιρία, σε ένα από τα πρώτα δρομολόγια του MYKONOS PALACE, επιβιβάζεται στο πλοίο και ταξιδεύει μαζί του.

Πριν όμως ξεκινήσουμε το ταξίδι μας, επιχειρούμε σε αυτό το σημείο, να κάνουμε μια σύντομη ιστορική αναδρομή. To πλοίο ναυπηγήθηκε το 2002 στα Ναυπηγεία της Fincantieri στη Γένοβα της Ιταλίας, ενώ η παραλαβή του πραγματοποιήθηκε στις 10/5/2002. Πρώτο του όνομα  το EUROPA PALACE με το οποίο το γνωρίσαμε εδώ στην Ελλάδα, ταξιδεύοντας κυρίως στις γραμμές της Αδριατικής. Ξαφνικά στις 17 Ιουλίου του 2012 μαζί με το αδελφό του πλοίο OLYMPIA PALACE, αναχωρούν από την Ελλάδα για την Μεσσίνα της γειτονικής Ιταλίας, προκειμένου να ναυλωθούν στην Tirrenia. Με το νέο του όνομα AMSICORA, για 5 χρόνια περίπου πραγματοποιεί πλόες από το λιμάνι της Civitaveccia για την Σαρδηνία. Στις 15 Ιανουαρίου του 2018, τα 2 αδελφά πλοία AMSICORA (ex.EUROPA PALACE) και BONARIA (ex.OLYMPIA PALACE), επιστρέφουν στον όμιλο GRIMALDI και μετονομάζονται σε MYKONOS PALACE και CRUISE BONARIA, αντίστοιχα. Στο δεξαμενισμό του στην Γιάλοβα της Τουρκίας τον Απρίλιο του 2018, το MYKONOS PALACE βάφεται στα σινιάλα της MINOAN LINES, δείχνοντας πως δεν θ’ αργήσει η επιστροφή του είτε στην Αδριατική, είτε στο Αιγαίο. Στα μέσα Μαίου αμέσως μετά τον δεξαμενισμό του στην Τουρκία, δρομολογείται για λίγες ημέρες στην θέση του CRUISE EUROPA και μετέπειτα στη γραμμή του Brindisi. O όμιλος Grimaldi μετά την απόρριψη του αιτήματος για την δρομολόγηση του πλοίου στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Νάξος, δεν το βάζει κάτω. Το MYKONOS PALACE στο Συμβούλιο Ακτοπλοικών Συγκοινωνιών της 4ης Ιουλίου 2018, αιτείται την δρομολόγηση του στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά. Η γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ. είναι θετική κι έτσι το πλοίο με ελληνική σημαία και ελληνικό πλήρωμα στις 10 Ιουλίου 2018, φτάνει στη Ν.Ε.Ζ. Περάματος για να ετοιμαστεί για την έναρξη των δρομολογίων του. Την Κυριακή 15 Ιουλίου 2018 πραγματοποιεί το παρθενικό του δρομολόγιο σαν MYKONOS PALACE από το λιμάνι του Πειραιά για το λιμάνι της Σούδας, ενώ την επόμενη ημέρα την Δευτέρα 16 Ιουλίου 2018 παρουσία της ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πραγματοποιούνται τα εγκαίνια και η έπαρση της ελληνικής σημαίας. Αυτό είναι ένα μικρό βιογραφικό του MYKONOS PALACE, ενός αγαπημένου πλοίου που επέστρεψε εκεί που αγαπήθηκε, σε ελληνικά νερά.

Και το ταξίδι αρχίζει. Είναι Σάββατο μεσημέρι και βρισκόμαστε στο λιμάνι του Πειραιά με προορισμό την θέση πρόσδεσης δίπλα από τις δεξαμενές  Βασιλειάδη, εκεί απ’ όπου αναχωρεί το MYKONOS PALACE. Λίγο πριν οι δείκτες των ρολογιών δείξουν 15:00, επιβιβαζόμαστε στο πλοίο. Αφήνοντας το όχημα μας στο κυρίως γκαράζ, παίρνουμε τις αποσκευές μας και οδεύουμε προς στην είσοδο των επιβατών. Κυλιόμενες σκάλες μας οδηγούν γρήγορα στο Deck 6, το οποίο είναι και το πρώτο κοινόχρηστο κατάστρωμα επιβατών. Στην Reception μας υποδέχονται 2 υπέροχοι άνθρωποι που έχουμε την τύχη να τους γνωρίζουμε μέσα από άλλα ταξίδια μας με τα πλοία των Μινωικών Γραμμών και είναι ο Προιστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος κ. Γιώργος Βατίστας και ο Προιστάμενος Οικονομικός κ. Δημήτρης Μπόγρης. Τα λόγια είναι περιττά και για τους 2 Αξιωματικούς μας οι οποίοι συνεχίζουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις Μινωικές Γραμμές, αποτελώντας παράδειγμα προς μίμηση για τη νέα γενιά των ναυτικών. Γρήγορα οδηγούμαστε στις καμπίνες μας για να αφήσουμε τις αποσκευές μας και να επιστρέψουμε πίσω στα κοινόχρηστα καταστρώματα. Από τον χώρο του ελικοδρομίου παρακολουθούμε την φόρτωση επιβατών και οχημάτων, η οποία όσο περνάει η ώρα γίνεται με εντατικούς ρυθμούς. Με την ώρα αναχώρησης μας να έχει ορισθεί για τις 16:00 ακριβώς, έχουμε λίγο χρόνο να περιηγηθούμε στο πλοίο και να πάρουμε μία πρώτη εικόνα από τους χώρους του, οι οποίοι είναι αχανείς. Λίγο πριν την αναχώρηση μας, οδηγούμαστε στην Γέφυρα του πλοίου για να παρακολουθήσουμε από εκεί την όλη διαδικασία. Ήδη στα χειριστήρια της δεξιάς βαρδιόλας βρίσκεται ο Πλοίαρχος του MYKONOS PALACE, o Cpt Μανώλης Γιακουμάκης, ο οποίος δίνει τις τελευταίες εντολές σε πλώρη και πρύμνη πριν την αναχώρηση μας. Εξαιρετικός αξιωματικός και άνθρωπος, που έχουμε την χαρά και την τιμή να τον γνωρίζουμε αρκετά χρόνια πριν. Έχοντας υπηρετήσει σαν Πλοίαρχος σε αρκετά πλοία των Μινωικών Γραμμών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, τον βρίσκουμε τώρα στο MYKONOS PALACE, πλοίο το οποίο το παρέλαβε πριν λίγο καιρό και το έφερε στον Πειραιά προκειμένου να δρομολογηθεί στη γραμμή των Χανίων. Στις 16:00 ακριβώς και αφού έχει ολοκληρωθεί η επιβίβαση επιβάτων και οχημάτων, παίρνουμε άδεια από το PIRAEUS TRAFFIC και ξεκινάμε το ταξίδι μας. Με την βοήθεια των πανίσχυρων thruster, ξεκολλάμε από το ντόκο και χαράσσουμε πορεία προς την έξοδο του λιμανιού. Γρήγορα ανεβάζουμε στροφές και με ταχύτητα που αγγίζει τα 26 μιλιά, ξεκινάμε το ταξίδι μας προς το λιμάνι της Σούδας. Με την ευκαιρία της παρουσίας μας στην Γέφυρα, να αναφέρουμε πως την ομάδα εκτός από τον Cpt Μανώλη, συμπληρώνει ο Ύπαρχος Cpt Νικόλαος Ματθαιάκης, ο Υποπλοίαρχος  Cpt Λεωνίδας Παπαγεωργίου, ο Υποπλοίαρχος Cpt Νικόλαος Χατζηνακης, ο Υποπλοίαρχος Cpt Εμμανουήλ Μωυσάκης καθώς και οι Δόκιμοι Πλοίαρχοι, Cpt Ελένη Αραπίτσα, ο Cpt Ιωάννης Σούφρας και ο Cpt Αστέριος Τολίκας. Έχοντας βγει από το separation, αποχωρούμε από την Γέφυρα προκειμένου να γευματίσουμε και να επιστρέψουμε στις καμπίνες μας για να ξεκουραστούμε.

Λίγο πριν την Μήλο επιστρέφουμε στους εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους του πλοίου και συγκεκριμένα στον χώρο της πισίνας. Εδώ συναντάμε αρκετούς επιβάτες οι οποίοι χρησιμοποιώντας τις ξαπλώστρες που βρίσκονται γύρω από την πισίνα, απολαμβάνουν τον ήλιο κάνοντας ταυτόχρονα ηλιοθεραπεία. Για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα του ταξιδιού μας και μέχρι να φτάσουμε στη Σούδα, αποφασίζουμε να ξεναγηθούμε στο πλοίο με σκοπό να γνωρίσουμε κάθε γωνιά του.

Η ξενάγηση μας στο MYKONOS PALACE ξεκινάει από το Deck 6 το οποίο όπως αναφέραμε νωρίτερα, αποτελεί και το πρώτο κοινόχρηστο κατάστρωμα. Με πορεία από τη πρύμνη προς την πλώρη, η πρώτη εικόνα που συναντά ο επιβάτης είναι το σαλόνι και ο συνεδριακός  χώρος “MYKONOS”. Τεράστιος και άνετος χώρος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορες εκδηλώσεις. Άνετοι καναπέδες διασκορπισμένοι σε όλη την έκταση του χώρου, περιμένουν να φιλοξενήσουν τον επιβάτη και να του προσφέρουν στιγμές χαλάρωσης σε συνδυασμό με ένα ποτό ή, snack που μπορεί να προμηθευτεί από το Bar που υπάρχει στον χώρο. Στην συνέχεια αφήνοντας το κυρίως σαλόνι, συναντάμε την Reception και το Λογιστήριο. Ο ίδιο αέρας πολυτέλειας που συναντήσαμε στον συνεδριακό χώρο, συνεχίζεται κι εδώ. Μάρμαρο και ξύλο γεμίζουν το μάτι του επιβάτη ο οποίος όση ώρα περιμένει να εξυπηρετηθεί από το πλήρωμα του Ξενοδοχειακού, νοιώθει την ζεστασιά και την πολυτέλεια του χώρου. Ακολουθώντας πορεία προς τη πλώρη και αφού περάσουμε την Reception, συναντάμε το Snack Bar “ΡΕΑ» μαζί με το σαλόνι του. Άλλος ένας χώρος για όπου μπορεί ο επιβάτης να απολαύσει το ταξίδι του, πίνοντας τον καφέ ή, το ποτό του, διαβάζοντας την εφημερίδα ή, το περιοδικό του. Στο συγκεκριμένο χώρο και απέναντι από το bar, υπάρχει ένα λευκό πιάνο το οποίο σίγουρα προσθέτει μία νότα παραπάνω και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ψυχαγωγήσει τους επιβάτες όποτε χρειαστεί. Αμέσως μετά το Snack Bar, στο δεξί μας χέρι συναντάμε το Cinema, έναν πολυχώρο χωρητικότητας αρκετών ατόμων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορες προβολές. Συνεχίζοντας τη πορεία μας προς τα μπροστά, συναντάμε το χώρο των Video Games ο οποίος σύντομα θα βρίσκεται στην διάθεση των επιβατών. Προχωρώντας, συναντάμε το εμπορικό κέντρο “ΠΑΝΔΩΡΑ ”. Στους χώρους αυτούς ο επιβάτης μπορεί να επιλέξει να προμηθευτεί διάφορα είδη, καλλυντικά, είδη ρουχισμού, ασημικά, είδη καπνιστού πάντα σε προσιτές τιμές και πάντα με την ποιότητα και την φροντίδα που χαρακτηρίζει τις ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ.. Λίγο πριν φτάσουμε στη πλώρη, αριστερά και δεξιά μας συναντάμε τις πόρτες που θα μας οδηγήσουν στα πλαϊνά open deck του πλοίου. Συνεχίζοντας τη πορεία μας, συναντάμε το Internet Corner του πλοίου για τους φίλους του διαδικτύου. Ολοκληρώνοντας τη περιήγηση μας στο Deck 6, συναντάμε τους χώρους εστίασης του πλοίου. Αριστερά και πλώρα, βρίσκεται το Self Service “ΑΜΒΡΟΣΙΑ ” ενώ δεξιά και πλώρα, το ala carte restaurant “ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ ”. Οι δυο αυτοί χώροι περιμένουν τον επιβάτη να επιλέξει ένα πιάτο της αρεσκείας του από τα υπέροχα MENU που καθημερινά επιμελούνται κι ετοιμάζουν μόνο γι` αυτούς, ο Αρχιμάγειρας του MYKONOS PALACE, κ. Εμμανουήλ Δαμιανάκης μαζί με το επιτελείο του.

Αφού ολοκληρώσαμε τη περιήγηση μας στο κοινόχρηστο Deck 6, ανεβαίνουμε έναν όροφο και  φτάνουμε στο Deck 7. Όλο το Deck καταλαμβάνεται από καμπίνες επιβατών. Το MYKONOS PALACE το οποίο μπορεί να μεταφέρει συνολικά 1922 επιβάτες, διαθέτει 190 καμπίνες (101 εσωτερικές και 89 εξωτερικές) και 732 κρεβάτια σύνολο. Οι καμπίνες αυτές κατανέμονται σε σουίτες, σε 2κλινες και 4κλινες, εσωτερικές και εξωτερικές καμπίνες. Επίσης, διαθέτει καμπίνες για άτομα με ειδικές ανάγκες.

Αφήνουμε το Deck 7 κι ανεβαίνουμε ένα επίπεδο, όπου συναντάμε το Deck 8. Στην πρύμη του Deck 8, βρίσκουμε το ελικοδρόμιο του πλοίου. Άπλετος, εξωτερικός χώρος απ` όπου μπορεί κανείς να απολαύσει την άφιξη ή, την αναχώρηση του πλοίου από το λιμάνι. Με πορεία προς τη πλώρη και πριν φτάσουμε στα αεροπορικά καθίσματα, συναντάμε το Νοσοκομείο του πλοίου. Ακολουθούν τα αεροπορικά καθίσματα. Μπλε βελούδινα καθίσματα, ανατομικά κι ευρύχωρα, περιμένουν να υποδεχθούν τον επιβάτη και να τον ξεκουράσουν κατά την διάρκεια του  ταξιδιού. Τους κοινόχρηστους χώρους του Deck 8 πλαισιώνουν οι δύο πισίνες του πλοίου, μαζί με το Snack Bar “ΠΟΣΕΙΔΩΝ ”. Η μία πισίνα από τις δυο είναι μικρότερων διαστάσεων και ταυτόχρονα πιο ρηχή από την άλλη και προορίζεται για τους λιλιπούτειους φίλους μας. Τέλος, καμπίνες επιβατών υπάρχουν και σε αυτό το Deck.

Φτάνουμε στο τελευταίο Deck του πλοίου, το Deck 9. Στην υπερυψωμένη κατασκευή που βρίσκεται στο Deck 9 ακριβώς πάνω από τη bar της πισίνας, συναντάμε την Disco  “ΑΡΜΟΝΙΑ ”. Υπέροχος γυάλινος θόλος, όπου σε συνδυασμό με τους αναπαυτικούς καναπέδες, αποτελεί έναν ξεχωριστό κι εντυπωσιακό χώρο διασκέδασης για τους επιβάτες. Το Deck 9 συμπληρώνεται από την τεράστια γέφυρα του MYKONOS PALACE.

Αυτοί ήταν οι κοινόχρηστοι χώροι του πλοίου, που σίγουρα δεν μπορούν να μείνουν ασχολίαστοι για την πολυτέλεια και τις ανέσεις που προσφέρουν.

Λίγο πριν τις 10:00 το βράδυ μπαίνουμε στο κόλπο της Σούδας. Μειώνοντας ταχύτητα λόγω των κανονισμών που ισχύουν, μισή ώρα αργότερα φτάνουμε στο λιμάνι της Σούδας όπου με μια δεξιόστροφη μανούβρα δένουμε στο ντόκο. Άμεσα ξεκινάει η αποβίβαση επιβατών και οχημάτων, αφού σε μιάμιση ώρα περίπου στις 12 τα μεσάνυχτα, πρέπει να αναχωρήσουμε εκ νέου για το λιμάνι του Πειραιά. Μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία, εμείς συνεχίζουμε την περιήγηση μας στο πλοίο, επισκεπτόμενοι τα  Garage.

H περιήγηση μας ξεκινάει από τους καταπέλτες και το Deck 3, που αποτελεί την είσοδο οχημάτων και επιβατών στο πλοίο. Στη πρύμη του πλοίου υπάρχουν 2 καταπέλτες, που  ο καθένας έχει διαφορετικό ρόλο. Ο αριστερός καταπέλτης είναι αυτός που οδηγεί  Ι.Χ. και φορτηγά, στα Deck 3 και Deck 4. O δεξιός καταπέλτης είναι αυτός που προορίζεται αποκλειστικά για το Deck 3 και για την είσοδο των επιβατών. Εισερχόμαστε στο Deck 3 και περιπλανιόμαστε μέσα σε αυτό. Στο βάθος του Garage υπάρχει μια μικρή ράμπα απ’ την οποία υπάρχει πρόσβαση για τα Deck 1 και Deck 2. Εκεί μπορεί να εισέλθει μικρός μόνο αριθμός Ι.Χ. Να σημειώσουμε εδώ, ότι συνολικά στα Garage του πλοίου μπορούν να χωρέσουν 821 Ι.Χ. αυτοκίνητα ή, εναλλακτικά 104 φορτηγά και 110 Ι.Χ. ενώ οι γραμμές φόρτωσης του, φτάνουν τα 1932 μέτρα. Επιστρέφουμε στην πρύμη και ανεβαίνουμε στο Deck 4 που όπως αναφέραμε νωρίτερα, αποτελεί το επάνω γκαράζ του πλοίου. Ίδιο σε διαστάσεις περίπου με το Deck 3, αλλά ανοιχτό στα πλάγια. Σίγουρα τα Garage του MYKONOS PALACE δεν θα προβληματίσουν σε καμία περίπτωση τους οδηγούς και τους ναύτες που εργάζονται σε αυτά, αφού οι άπλετοι χώροι και οι ευκολίες που παρέχουν, διευκολύνουν την σύντομη παραμονή τους στους χώρους αυτούς.

Πριν επιστρέψουμε όμως στη συνέχεια της παρουσίασης του πλοίου, παραθέτουμε στο σημείο αυτό κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά του. Τo MYKONOS PALACE  έχει μήκος  214 μέτρα, πλάτος 26,40 μέτρα και βύθισμα 7,10 μέτρα. Κινείται από 4 μηχανές WARTSILA, ισχύος 16800 ίππων η κάθε μία. Μπορεί να πιάσει άνετα τους 31,5 κόμβους, ενώ στις μανούβρες του χρησιμοποιεί 2 bow και 2 stern thruster, 1300kw και 1000kw αντίστοιχα, το καθένα. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα πανίσχυρο εργαλείο στα χέρια του εκάστοτε πλοιάρχου.

Η ώρα της αναχώρησης μας πλησιάζει κι έτσι οδηγούμαστε για άλλη μία φορά στην Γέφυρα, για να παρακολουθήσουμε από εκεί την αναχώρηση μας. Ακριβώς τα μεσάνυχτα λύνουμε κάβους και γρήγορα χαράσσουμε πορεία για την έξοδο μας από τον κόλπο της Σούδας. Με την συνοδεία του φεγγαριού και ρότα βόρεια-βορειοδυτικά, αφήνουμε την Γέφυρα και  οδηγούμαστε στις καμπίνες μας για να ξεκουραστούμε.

Στις 6:15 το πρωί βρισκόμαστε έξω από τα φανάρια του λιμανιού του Πειραιά. Ακολουθώντας τις οδηγίες του PIRAEUS TRAFFIC και σε συνδυασμό με την κίνηση των πρωινών αφίξεων, μπαίνουμε στο πρώτο λιμάνι της χώρας και δένουμε στη θέση μας.

Άλλο ένα ταξίδι έχει φτάσει στο τέλος του. Ένα ταξίδι που είχε συνολική διάρκεια 13 ώρες, αλλά δεν μας κούρασε καθόλου αφού οι ανέσεις και οι παροχές που προσφέρει το MYKONOS PALACE δεν αφήνουν κάποιον να πλήξει και να μην αισθανθεί όμορφα και χαλαρωτικά στο ταξίδι του. Ένα αληθινό πλωτό παλάτι, που είμαστε ευτυχείς και χαρούμενοι για την επιστροφή του στα ελληνικά νερά και πιστεύουμε πως θα το αγκαλιάσει και η τοπική κοινωνία των Χανίων.

Όπως κάνουμε σε κάθε παρουσίαση μας

Να ευχαριστήσουμε,

Τον κ. Εμμανουήλ Δαμιανάκη, Αρχιμάγειρα
Τον κ. Γκολφίνο Αγγελόπουλο, Ναύκληρο
Τον κ.Σπυρίδων Τσόγκα, Φροντιστή

Καθώς και όλο το πλήρωμα του πλοίου

Για να δείτε εικόνες από την παρουσίαση του MYKONOS PALACE πατήστε πάνω στις έντονα τονισμένες λέξεις που είναι διασκορπισμένες μέσα στο κείμενο.