Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
Αθήνα Ελλάδα

ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (NISSOS CHIOS)

ΕΓ/ΟΓ ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ. Τα τρία δελφίνια στην τσιμινιέρα του, συνεχίζουν ακόμη και σήμερα, να μας συντροφεύουν στα ταξίδια μας, στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη. Με ταχύτητα που ξεπερνά τους 26 κόμβους, μας ταξιδεύουν γρήγορα, άνετα και με πολυτέλεια, στους όμορφους προορισμούς του Βορειοανατολικού Αιγαίου, αναβαθμίζοντας έτσι τη δύσκολη αυτή γραμμή. Το ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ για ακόμη μία φορά, τηρώντας το ραντεβού του με τους φίλους των αφιερωμάτων, ταξιδεύει και σας παρουσιάζει ένα ακόμη πλοίο της ακτοπλοΐας μας. Σειρά αυτή τη φορά έχει το ΕΓ/ΟΓ ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ, το ελληνικής κατασκευής καμάρι, της HELLENIC SEAWAYS. Πριν ξεκινήσουμε όμως το ταξίδι μας, ας δούμε μια σύντομη ιστορική αναδρομή του πλοίου.

Φεβρουάριος 2006, τα πρώτα κομμάτια του ΕΓ/ΟΓ ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ μεταφέρονται από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, όπου και θα ξεκινήσει η κατασκευή του πλοίου. 15 Νοεμβρίου 2006 πραγματοποιείται η τελετή καθέλκυσης στην Ελευσίνα, παρουσία πολλών επίσημων προσκεκλημένων. Το ΕΓ/ΟΓ ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ σιγά-σιγά αρχίζει να παίρνει την τελική του μορφή κι έτσι στις αρχές καλοκαιριού αρχίζουν τα πρώτα δοκιμαστικά. Στις 16 Ιουλίου 2007 πραγματοποιούνται τα εγκαίνια του πλοίου στην Ακτή Βασιλειάδη και στις 20 Ιουλίου 2007 το πλοίο πραγματοποιεί το πρώτο του ταξίδι, από Πειραιά για Χανιά. Το ΕΓ/ΟΓ ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ θα παραμείνει στη γραμμή μέχρι τις 24 Σεπτεμβρίου 2007  οπότε και μεταφέρεται στη γραμμή για την οποία κατασκευάστηκε και παραμένει μέχρι σήμερα, τη γραμμή του Βορειοανατολικού Αιγαίου.
30/11/2010. Στο Μέγαρο της ΗELLENIC SEAWAYS, στη Πλατεία Καραϊσκάκη, στον Πειραιά, πέφτει στο τραπέζι, η ιδέα της πραγματοποίησης αφιερώματος στο ΕΓ/ΟΓ ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ. Η εταιρία δέχεται τη πρόταση μας κι έτσι μετά από λίγη ώρα,  κλειδώνει η ημερομηνία πραγματοποίησης του αφιερώματος, για το Σαββατοκύριακο 11-12/12/2010.

Δυο ημέρες πριν την αναχώρηση μας δυστυχώς οι καιρικές συνθήκες δεν είναι και οι πιο ιδανικές. Θυελλώδεις άνεμοι και κρύο επικρατούν σε όλη τη χώρα, εμποδίζοντας έτσι τις θαλάσσιες μεταφορές. Το απαγορευτικό που έχει βγάλει η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία για όλο το Αιγαίο, για μία στιγμή μας στεναχωρεί, αλλά η πίστη μας, ότι ο καιρός θ αλλάξει και θα μπορέσουμε να ταξιδέψουμε, μας κρατάει ζωντανούς. Έτσι το Σάββατο 11/12 με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό μας κατηφορίζουμε προς το λιμάνι του Πειραιά. Το πλοίο κανονικά έπρεπε ν` αναχωρήσει στις 17:30 το απόγευμα αλλά δυστυχώς το απαγορευτικό το κρατάει ακόμα δεμένο στην Ηετιώνεια Ακτή. Επιβιβαζόμαστε στο πλοίο και οδηγούμαστε στα κοινόχρηστα Deck. Αρκετός κόσμος συγκεντρωμένος στα σαλόνια του πλοίου, περιμένει να ακούσει κάτι νέο για τον απόπλου του πλοίου. Στη Reception του πλοίου μας υποδέχεται ο Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος, κ. Αγγελόπουλος Ιωάννης. Αφού μας ενημερώνει για την όλη κατάσταση που επικρατεί, οδηγούμαστε στις καμπίνες μας, με σκοπό να αφήσουμε τις αποσκευές μας. Η  ώρα περνά και στις 23:00 το βράδυ η ελπίδα ότι θα φύγουμε, αναπτερώνεται βλέποντας τα κρητικά να αποπλέουν το ένα μετά το άλλο, για τον προορισμό τους. Δυστυχώς για εμάς το απαγορευτικό δεν έχει λήξει κι έτσι πηγαίνουμε να ξεκουραστούμε με την ελπίδα και πάλι πως θα φύγουμε στις 6 το πρωί της Κυριακής.

Πράγματι στις 6 το πρωί παίρνουμε άδεια από το traffic και σιγά-σιγά ξεκινάμε για τη μπούκα του λιμανιού του Πειραιά. Ανεβάζοντας γρήγορα ταχύτητα μπαίνουμε στο separation και χαράσσουμε πορεία προς το στενό του Καφηρέα. Ο καιρός έχει φρεσκάρει κι έτσι με το που βγαίνουμε στα ανοιχτά, αρχίζουμε να δαμάζουμε τα κύματα. Μέχρι να βγούμε στη Χίο αποφασίζουμε να ανεβούμε στη γέφυρα του πλοίου, για να δούμε από ψηλά τα τεκταινόμενα του καιρού. Εκεί μας υποδέχεται ένας παλιός καπετάνιος της Αδριατικής και του Αιγαίου, o cpt Γιάννης Κουράκης, που έχει έρθει για λίγο καιρό στο Αιγαίο.  Ιδιαίτερα φιλικός μας προσφέρει καφέ και έτσι αρχίζει μια συζήτηση γύρω από τον καιρό και τα θέματα που απασχολούν τη ναυτιλία μας. Γύρω στις 12:30 το μεσημέρι μπαίνουμε στο λιμάνι της Χίου και με κινήσεις ακριβείας δένουμε στο γάμμα. Αρκετός κόσμος αποβιβάζεται και παράλληλα εξέρχονται Ι.Χ και φορτηγά. Με τα προπελάκια στο maximum, αφήνουμε το ντόκο και βγαίνουμε από το λιμάνι .Στρίβοντας αριστερά χαράσσουμε πορεία προς το στενό των Οινουσσών και από `κει για το λιμάνι της Μυτιλήνης. Υπολογίζουμε γύρω στις 15:00 το μεσημέρι να έχουμε φτάσει στο νησί της Σαπφούς.

Ο κυματισμός έχει πέσει αλλά ωστόσο οι άνεμοι εξακολουθούν να φυσούν. Πράγματι στις 16:00 το απόγευμα και με μια μικρή καθυστέρηση λόγω κίνησης στο λιμάνι της Μυτιλήνης δένουμε στο παλιό γάμμα, μπροστά από το κολυμβητήριο. Οι ετοιμασίες στο ξενοδοχειακό κομμάτι αρχίζουν αμέσως, μιας και σε λιγότερο από 5μιση ώρες, θα αναχωρήσουμε πάλι για τον Πειραιά.  Μέχρι να ετοιμαστεί το πλοίο και να ξεκινήσουμε τη περιήγηση μας μέσα σε αυτό, αποφασίζουμε να κάνουμε έναν περίπατο στο όμορφο λιμάνι της Μυτιλήνης.

Επιστρέφοντας στο πλοίο θα ξεκινήσει και η περιήγηση μας σε αυτό. Στην πρύμη του πλοίου υπάρχουν τρεις καταπέλτες, ένας κεντρικός που προορίζεται για την φορτοεκφόρτωση Ι.Χ και οχημάτων και δυο πλευρικοί, μικρότεροι σε μέγεθος, αριστερά και δεξιά του κεντρικού, για την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών. Εισερχόμενοι από τον κεντρικό καταπέλτη βρισκόμαστε στο κυρίως γκαράζ του πλοίου, το Deck 3. Στο επίπεδο αυτό υπάρχουν ράμπες οι οποίες οδηγούν και στα υπόλοιπα γκαράζ του πλοίου που βρίσκονται στα Deck 1, Deck 2 και Deck 5. Συνολικά το ΕΓ/ΟΓ ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ μπορεί να μεταφέρει 418 οχήματα.

Πριν ανέβουμε στους κοινόχρηστους χώρους να πούμε, ότι στο Deck 5 εκτός από το γκαράζ, υπάρχουν  καμπίνες του πληρώματος και το νοσοκομείο, το οποίο χρησιμοποιείται και μάλιστα κατά το ταξίδι μας, υποστηριζόταν από τον Ιατρό, κ. Φεργάδη Ευάγγελο.

Χρησιμοποιώντας τις κυλιόμενες σκάλες ανεβαίνουμε στο Deck 6. Στην πρύμη του συναντάμε το VENETICO, έναν μεγάλο χώρο με πλήθος αεροπορικών καθισμάτων καθ` όλο το πλάτος του πλοίου. Μεγάλες TFT οθόνες βρίσκονται τοποθετημένες στο χώρο  και παίζουν ενημερωτικά και ψυχαγωγικά προγράμματα σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Προχωρώντας  προς τα μπροστά και βαδίζοντας από τη δεξιά μεριά, συναντάμε τη Reception,το λογιστήριο, το ATM και τον τηλεφωνικό θάλαμο. Η Reception, σύγχρονη και πλήρως εξοπλισμένη τεχνολογικά, περιμένει τον επιβάτη για να τον εξυπηρετήσει σε κάθε πρόβλημα και απορία που έχει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του.Να προσθέσουμε εδώ το μικρό σαλονάκι που υπάρχει στον χώρο της Reception για αυτούς που αναμένουν στη σειρά τους για να εξυπηρετηθούν. Συνεχίζοντας προς τα εμπρός βρίσκουμε στα αριστερά μας το κατάστημα του πλοίου. Πλήθος αναμνηστικών, αρωμάτων, κοσμημάτων και δώρων περιμένουν τον επιβάτη να τα διαλέξει και να τα αγοράσει, κρατώντας τα έτσι σαν ενθύμιο από το ταξίδι του με το πλοίο. Από το χώρο της Reception ξεκινά και ο χώρος του Central Lounge ή αλλιώς του κεντρικού σαλονιού του πλοίου. Εδώ βρίσκουμε και το Central Bar που διαθέτει καφέδες, οινοπνευματώδη ποτά και πρόχειρο φαγητό για τους επιβάτες που επιλέγουν το χώρο του κεντρικού σαλονιού. Φτάνοντας στην πλώρη βρίσκουμε  τα αεροπορικά καθίσματα της διακεκριμένης θέσης, με την ονομασία IONIA LOUNGE.  Δερμάτινα αεροπορικά καθίσματα περιμένουν τον επιβάτη ν` απολαύσει τη θέα προς την πλώρη, μέσα από τους  μεγάλους  υαλοπίνακες που βρίσκονται στο χώρο. Επίσης οι κάτοχοι της διακεκριμένης θέσης μπορούν να απολαύουν τον καφέ τους  στους αναπαυτικούς καναπέδες του IONIA BAR, που συστεγάζεται με το χώρο των αεροπορικών καθισμάτων. Αφήνοντας πίσω μας τη διακεκριμένη θέση και ακολουθώντας πορεία προς τα πίσω, αλλά από την αντίθετη πλευρά από αυτήν που ξεκινήσαμε, βρίσκουμε το KAMPOS LOUNGE, έναν ακόμη χώρο με αεροπορικά καθίσματα που μαζί με το VENETICO, αποτελούν και τους χώρους των αεροπορικών καθισμάτων της οικονομικής θέσης  του πλοίου. Στη συνέχεια της περιπλάνησης μας συναντάμε το SELF SERVICE του πλοίου. Πανέμορφος, καθαρός χώρος με άπλετη θέα προς τη θάλασσα, που περιμένει τον επιβάτη για να ικανοποιήσει τις γευστικές του επιθυμίες. Για όλες αυτές τις γαστρονομικές απολαύσεις, υπεύθυνος είναι ο Αρχιμάγειρας του ΕΓ/ΟΓ  ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ, κ. Συρίγος Δημήτριος μαζί με το επιτελείο του. Τη βόλτα μας στο Deck 6 θα ολοκληρώσει το μικρό bar με την ονομασία CAFÉ GRECO, που υπάρχει ανάμεσα στο Self Service και στο Venetico αλλά δεν χρησιμοποιείται.

Ανεβαίνοντας πάνω ένα deck συναντάμε το Deck 7. Ξεκινώντας πάλι από την πρύμη προς την πλώρη, βρίσκουμε στην αρχή το εξωτερικό Bar με την ονομασία PANORAMA. Στεγασμένο bar που συνοδεύεται από πλήθος τραπεζοκαθισμάτων, περιμένει ακόμα και το πρώτες ημέρες του φθινοπώρου τους επιβάτες να κάνουν το τσιγάρο τους ή ακόμα να πιουν και το καφέ τους, απολαμβάνοντας τη θαλάσσια αύρα. Μπαίνοντας στους εσωτερικούς χώρους του Deck 7 και περπατώντας μέχρι και την πλώρη, βρίσκουμε τις καμπίνες των επιβατών. Το ΕΓ/ΟΓ  ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ για την εξυπηρέτηση των επιβατών του, διαθέτει 72 καμπίνες που αυτές χωρίζονται σε 2κλινες εξωτερικές, 4κλινες εσωτερικές και 4κλινες εξωτερικές. Συνολικά το πλοίο μαζί με τους επιβάτες της οικονομικής θέσης μπορεί να μεταφέρει 1715  άτομα.

Χρησιμοποιώντας τα εξωτερικά κλιμακοστάσια ανεβαίνουμε στο τελευταίο Deck του πλοίου, το Deck 8. Στην πρύμη του πλοίου βρίσκουμε άλλο έναν εξωτερικό χώρο με τραπεζοκαθίσματα και ο οποίος χρησιμοποιείται κυρίως, όπως και το PANORAMA BAR, τους καλοκαιρινούς μήνες. Στην πλώρη συναντάμε το κέντρο επιχειρήσεων του ΕΓ/ΟΓ ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ, τη γέφυρα. Όπως είπαμε και στη αρχή, το πλοίο είναι κατασκευασμένο εξ` ολοκλήρου στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και πραγματικά δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τις ξένες κατασκευές. Έτσι η γέφυρα είναι πλήρως εξοπλισμένη με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Ευρύχωρη και πρακτική για όσους  εργάζονται εδώ, διαθέτει υπολογιστικά συστήματα και μηχανήματα που κάνουν το πλοίο πολυεργαλείο στα χέρια του εκάστοτε Πλοιάρχου και Αξιωματικού.

Η ώρα όμως έχει περάσει από το τη περιήγηση μας στους κοινόχρηστους χώρους του πλοίου κι εμείς κατεβαίνουμε στην προβλήτα για να παρακολουθήσουμε τη φόρτωση. Το κρύο τσουχτερό στην πρωτεύουσα του Νομού Λέσβου αλλά εμείς ακάθεκτοι παραμένουμε στη θέση μας. Οι δείκτες του ρολογιού δείχνουν 21:30 το βράδυ κι έτσι είμαστε έτοιμοι για τον απόπλου. Τα φώτα στη γέφυρα σβήνουν και επικοινωνούμε με το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης για την άδεια απόπλου. Με ευκολία ξεκολλάμε από το ντόκο και φτάνοντας στα φανάρια, χαράσσουμε πορεία προς τη Χίο που είναι και ο ενδιάμεσος προορισμός μας πριν τον Πειραιά. Όπως κάνουμε σε κάθε περιήγηση μας, έτσι κι εδώ, επισκεπτόμαστε την  καρδιά του πλοίου που δεν είναι άλλη από το Μηχανοστάσιο. Εκεί μας υποδέχεται όλη η ομάδα των Μηχανικών-Τεχνικών, με προεξάρχοντα τον Α’ Μηχανικό, κ. Δαμίγο Ευστάθιο. Η συζήτηση σε αυτό το μέρος επικεντρώνεται στην κατασκευή του πλοίου στην Ελευσίνα και συγκεκριμένα στα προβλήματα και στις δυσκολίες που συνάντησαν εκεί οι μηχανικοί μας κατά τη ναυπήγηση του πλοίου. Με την ευκαιρία να πούμε, ότι το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ έχει μήκος 141 μέτρα, πλάτος  21 μέτρα και βύθισμα 5,20 μέτρα. Έχει μέγιστη ταχύτητα 28,4 κόμβους ενώ για την τήρηση των ωραρίων του δρομολογίου δεν απαιτείται ταχύτητα μεγαλύτερη των 26,5 κόμβων. Κινείται από τέσσερις μηχανές WARTSILA, συνολικής ισχύος 32000Κw περίπου. Στους ελιγμούς του μέσα στα λιμάνια το βοηθάνε τα δυο ισχυρά bow thruster. Είναι αδελφό πλοίο με το ΕΓ/ΟΓ ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ, με τις διαφορές να εντοπίζονται κυρίως στον αριθμό των καμπινών και στις σωστικές λέμβους που διαθέτει το ΕΓ/ΟΓ  ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ, αλλά δεν έχει το ΕΓ/ΟΓ ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ και τις αναπληρώνει με βαρελάκια.

Γύρω στα μεσάνυχτα περνάμε τα φανάρια του λιμανιού της Χίου και δένουμε στην ίδια θέση που είχαμε δέσει και το μεσημέρι. Ο κόσμος υπομονετικός περιμένει να ανέβει στο πλοίο και να τακτοποιηθεί στις θέσεις του. Το φωταγωγημένο λιμάνι του νησιού της μαστίχας μας αποχαιρετά κι εμείς βάζουμε πλώρη για τον τελευταίο μας προορισμό που είναι ο Πειραιάς. Λίγο πριν τις 6 το πρωί μπαίνουμε στο πρώτο λιμάνι της χώρας και δένουμε στην Ηετιώνεια ακτή, με πλώρη προς την κεντρική λεκάνη. Άλλο ένα ταξίδι-εμπειρία έχει φτάσει στο τέλος του.
Μπορούμε να πούμε με το χέρι στην καρδιά, πως το ταξίδι αυτό μας άφησε πολλές εμπειρίες και αναμνήσεις καθώς εκτός από την εσωτερική εικόνα του πλοίου, μπορέσαμε να βγάλουμε και συμπεράσματα για την συμπεριφορά του απέναντι στον καιρό. Στάθηκε αντάξιο απέναντι στις δύσκολες συνθήκες που επικράτησαν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και πήρε υψηλή βαθμολογία σε όλους σχεδόν τους τομείς ασφάλειας και εξυπηρέτησης. Υπάρχουν πολλοί που εναντιώθηκαν όταν μάθανε ότι θα ναυπηγηθεί από ελληνικά χέρια αλλά δυστυχώς γι` αυτούς και ευτυχώς για εμάς ,ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα και αποδείξαμε για άλλη μία φορά ότι είμαστε ικανοί να κάνουμε θαύματα.

Κλείνοντας να ευχαριστήσουμε όλους αυτούς που μας βοήθησαν στην πραγματοποίηση αυτού του αφιερώματος και είναι :

Από την HELLENIC SEAWAYS

7) κ. Αγγελόπουλο Ιωάννη, Προϊστάμενο Αρχιθαλαμηπόλο
8) κ. Μπαιρακτάρη Ιωάννη, Προϊστάμενο Οικονομικό
9) κ. Συρίγο Δημήτριο, Αρχιμάγειρα

Για ακόμη μία φορά ένα ταξίδι μας έφτασε στο τέλος του και δεν θα λείψουν τα λόγια από καρδιάς.

Καπετάν Γιάννη, δεν χρειάζεται εμείς ν’ αναφέρουμε κάτι για την ναυτοσύνη σου.Tο μόνο που θα πούμε είναι, ότι ζήσαμε μαζί σου την Χανιώτικη φιλοξενία, στο φουρτουνιασμένο, Bόρειο Αιγαίο.
Μάστρο Στάθη, εσύ και η ομάδα σου, από την πρώτη στιγμή που βρεθήκαμε στο μηχανοστάσιο, μας κάνατε να νοιώσουμε σαν δικοί σας άνθρωποι, που γνωριζόμαστε από χρόνια.
Για τους δύο Γιάννηδες, του ξενοδοχειακού και του οικονομικού, τι να πούμε;Ευχόμαστε να σας συναντήσουμε και πάλι σε κάποιο από τα ταξίδια μας.
Για τον κ. Δημήτρη από την Θηρασιά, να σημειώσουμε, ότι μας κέρδισες με τις υπέροχες δημιουργίες σου. Η καρυδόπιτα ήταν όλα τα “λεφτά”.

Όλο το πλήρωμα του πλοίου ήταν μια υπέροχη ομάδα και σας ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη βοήθεια που μας προσφέρατε.

Πατήστε εδώ για να δείτε όλες τις φωτογραφίες από το αφιέρωμα.