Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
Αθήνα Ελλάδα

ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ (POSIDON HELLAS)

Έχουμε αναφέρει αρκετές φορές μέσα από την ιστοσελίδα μας, πως τα ελληνικά χέρια όταν θέλουν κάνουν θαύματα. Ειδικότερα, οι έλληνες ναυπηγοί και οι τεχνίτες που ασχολούνται με την κατασκευή, μετασκευή ή, την επισκευή πλοίων μικρής ή, μεγάλης χωρητικότητας, έχουν αποδείξει πολλές φορές πως η τεχνογνωσία και η κατάρτιση που διαθέτουν, δεν την συναντά κανείς σε καμία άλλη χώρα του πλανήτη. Πολλές ξένες ναυτιλιακές εταιρίες, καθημερινά εμπιστεύονται τις επισκευές των πλοίων τους στα ελληνικά ναυπηγεία, κίνηση που αποδεικνύει πολλά.

Το www.ellinikiaktoploia.net συνεχίζοντας την παρουσίαση των πλοίων της ελληνικής μας ακτοπλοΐας, αυτή την φορά ταξιδεύει με το ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ, ένα πλοίο που κατασκευάστηκε από ελληνικά χέρια και συνεχίζει μέχρι σήμερα να ταξιδεύει στον Αργοσαρωνικό. Αγαπημένο πλοίο για τους κατοίκους της Αίγινας και όχι μόνο, αφού ταιριάζει απόλυτα και με το ύφος της γραμμής.

Photo : 2WAYFERRIES

Πρωινό Σαββάτου λίγο πριν τις 9 το πρωί και η όμορφη σιλουέτα του ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ, κάνει την εμφάνιση της στα φανάρια του Πειραιά. Η ημέρα του Ποσειδώνα και του πληρώματος του έχει ξεκινήσει-σήμερα στις 6:15 το πρωί-από το λιμάνι του Πόρου και με ενδιάμεσους σταθμούς τα Μέθανα και την Αίγινα, έρχεται για να δέσει στην προβλήτα του Αργοσαρωνικού. Εμείς με τις αποσκευές μας ανά χείρας, το αναμένουμε να καταπλεύσει, έτσι ώστε στις 10:00 να αναχωρήσουμε μαζί του για ένα ale retour ταξίδι γνωριμίας μέχρι την Αίγινα και το Αγκίστρι.

Λίγο πριν την επιβίβαση μας στο πλοίο και την γνωριμία μας με αυτό, κάνουμε μια μικρή παρένθεση στο σημείο αυτό, παραθέτοντας μερικά στοιχεία από την ιστορία του. Το πλοίο άρχισε να κατασκευάζεται στα Ναυπηγεία Κανέλου στο Πέραμα το 1981, για λογαριασμό του Ο.Τ.Ε. με το όνομα ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ ΙΙ. Σύντομα η κατασκευή σταμάτησε, με το κουφάρι του πλοίου να παραμένει για 17 ολόκληρα χρόνια στην ίδια θέση. Το 1998 η οικογένεια του κ.Παπαιωαννίδη το αγοράζει και αναλαμβάνει να ολοκληρώσει την κατασκευή του με το όνομα ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ. Αμέσως αρχίζει να πραγματοποιεί δρομολόγια στα νησιά του Αργοσαρωνικού μέχρι τον Νοέμβριο του 1999, οπότε και φορά τα σινιάλα της SARONIKOS FERRIES. Στις αρχές του 2005 μαζί με τα υπόλοιπα πλοία της εταιρίας SARONICΟS FERRIES, περνά κάτω από την διαχείριση της HELLENIC SEAWAYS, στην οποία παραμένει μέχρι τα τέλη Ιουνίου του 2015. Στις 26 Ιουνίου 2015, το πλοίο πραγματοποιεί το πρώτο του δρομολόγιο για λογαριασμό της 2WAYFERRIES, επιστρέφοντας έτσι στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της οικογένειας του κ.Παπαιωαννίδη που το είχε κατασκευάσει. Από τότε μέχρι τώρα, δραστηριοποιείται για λογαριασμό της Κοινοπραξίας Πλοίων Σαρωνικού.

Αυτή είναι η ιστορία του ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ που σχεδόν 2 δεκαετίες τώρα, μας ταξιδεύει γρήγορα και άνετα στον Σαρωνικό. Η ώρα της αναχώρησης όμως πλησιάζει κι εμείς επιβιβαζόμαστε στο πλοίο. Στον καταπέλτη μας υποδέχεται ο Πλοίαρχος του ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ Cpt Σταμάτης Μαρινάκης, o οποίος και μας συνοδεύει μέχρι την Γέφυρα. Έχοντας πάρει άδεια απόπλου από το PIRAEUS TRAFFIC, αρχίζουμε σιγά- σιγά να λύνουμε κάβους και να ξεκολλάμε από το ντόκο. Στις 10:00 ακριβως, παίρνουμε καταπέλτη και βάζουμε πλώρη για την έξοδο του λιμανιού. Γρήγορα στα δεξιά μας έχουμε την ράδα του Πειραιά, ενώ η πλώρη μας σημαδεύει το νησί της Αφαίας Αθηνάς.

Μετά από μία ώρα ταξιδίου φτάνουμε στην Αίγινα, πέφτοντας με τον πλωριό καταπέλτη. Η αποβίβαση και επιβίβαση επιβατών και οχημάτων κρατάει λίγα λεπτά κι εμείς με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, αναχωρούμε για τον τελικό προορισμό μας που είναι το Αγκίστρι. Μιάμιση ώρα μετά τον απόπλου μας από το λιμάνι του Πειραιά, φτάνουμε στο φυσικό λιμάνι της Σκάλας. Ένα λιμάνι που ιδιαίτερα το καλοκαίρι αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα λειτουργικότητας, λόγω της μεγάλης επιβατικής κίνησης που παρατηρείται. Προβλήματα που σύντομα πιστεύουμε πως θα λυθούν, για να μπορέσουν να εξυπηρετούνται καλύτερα τόσο τα πλοία της γραμμής, όσο και οι κάτοικοι του νησιού.

Για το σύντομο χρονικό διάστημα που θα παραμείνουμε στο Αγκίστρι, αποφασίζουμε να κάνουμε μία βόλτα στο πλοίο για να το γνωρίσουμε καλύτερα. Όπως κάνουμε πάντα ξεκινάμε από το garage του πλοίου που καταλαμβάνει το Deck 3. Η συνολική επιφάνεια του garage είναι 839 τετρ. μέτρα, αριθμός που σε χωρητικότητα  Ι.Χ αυτοκινήτων, μεταφράζεται περίπου σε 74 τον αριθμό. Να αναφέρουμε εδώ, πως η αποβίβαση και η επιβίβαση των οχημάτων γίνεται τόσο από την πλώρη όσο και από την πρύμνη, δίνοντας έτσι την δυνατότητα στον Πλοίαρχο να επιλέξει τον τρόπο με τον οποίο θα δέσει στο λιμάνι, διευκολύνοντας τον.

Ότι ισχύει για την επιβίβαση και την αποβίβαση των οχημάτων, ισχύει και για τους επιβάτες οι οποίοι ανάλογα με το πώς έχει δέσει το πλοίο στο ντόκο, εισέρχονται κι εξέρχονται είτε από την πρύμνη, είτε από την πλώρη. Το ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ μπορεί να μεταφέρει συνολικά 1300 επιβάτες, διαθέτοντας 3 κοινόχρηστα καταστρώματα, το Deck 5, το Deck 6 και το Deck 7. To Deck 5 καταλαμβάνεται από το ενιαίο κυρίως σαλόνι του πλοίου, μαζί με το Bar και την Reception. Ένας περιποιημένος και άνετος χώρος με καναπέδες, τραπεζοκαθίσματα και τηλεοράσεις για την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Ανεβαίνοντας ένα κατάστρωμα βρισκόμαστε στο Deck 6, χώρος που καταλαμβάνεται από την Γέφυρα, το δεύτερο σαλόνι του πλοίου και από το ανοικτό κατάστρωμα. Το καλοκαίρι και όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν, το ανοικτό κατάστρωμα μαζί με το Bar που πλαισιώνει τον χώρο, γίνονται ο αγαπημένος χώρος αυτών που ταξιδεύουν, απολαμβάνοντας το ταξίδι τους παρέα με τον ήλιο και την θαλάσσια αύρα. Το δεύτερο σαλόνι που βρίσκεται στο κέντρο του καταστρώματος και πίσω από την Γέφυρα, έρχεται να συμπληρώσει το κυρίως σαλόνι του Deck 5. Όμορφος και ζεστός χώρος για τις κρύες ημέρες του χειμώνα και όχι μόνο. Όπως αναφέραμε πριν, στο Deck 6 συναντάμε και την Γέφυρα του ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ. Απλή, λιτή και εξοπλισμένη με όλα τα βοηθήματα ναυσιπλοΐας αποτελεί τον <<εγκέφαλο>> του πλοίου κατά την διάρκεια του ταξιδίου και των χειρισμών στα λιμάνια.

Ολοκληρώνοντας την περιήγηση μας στα κοινόχρηστα καταστρώματα, φτάνουμε στο Deck 7, όπου υπάρχει ένας μικρός ανοικτός κοινόχρηστος χώρος με καθίσματα που χρησιμοποιείται κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες.

Στις 11:45 και αφού έχει ολοκληρωθεί η επιβίβαση, αφήνουμε πίσω μας το Αγκίστρι για να επιστρέψουμε στο λιμάνι της Αίγινας. Στις 12:05 φτάνουμε στο νησί και αρχίζει άμεσα η φόρτωση. Ευτυχώς την ημέρα του ταξιδίου μας οι καιρικές συνθήκες είναι ιδανικές, με αποτέλεσμα η επιβίβαση επιβατών και οχημάτων να πραγματοποιηθεί χωρίς προβλήματα. Είναι κρίμα για ένα νησί σαν την Αίγινα που βρίσκεται μόλις μία ώρα από τον Πειραιά και με μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών καθημερινά, να έχει ένα λιμάνι που αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα όταν επικρατούν οι δυνατοί άνεμοι και ειδικότερα, δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Σύντομα είμαστε έτοιμοι για την αναχώρηση μας, οπότε και χαράσσουμε πορεία προς το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά. Στις 13:20 περνάμε τα φανάρια του Πειραιά και με μια δεξιά μανούβρα στην λεκάνη της προβλήτας του Αργοσαρωνικού, δένουμε στο ντόκο.

Λίγο πριν την αποβίβαση μας από το πλοίο, επισκεπτόμαστε την <<καρδιά>> του ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ, το Μηχανοστάσιο. Εδώ μας υποδέχεται ο Ά Μηχανικός του πλοίου κ.Λάμπρος Συρίγος, ο οποίος και μας ξεναγεί στο χώρο. Να σημειώσουμε πως το ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ κινείται από 2 μηχανές WARTSILA 12V200 συνολικής ισχύος 4800Kw, ενώ διαθέτει 3 ηλεκτρομηχανές  CUMMINS NTA855-G2. Το συνολικό μήκος του πλοίου φτάνει τα 86,10m, το πλάτος τα 13,75m, ενώ έχει μέσο μέγιστο βύθισμα τα 3,6m. H ταχύτητα μπορεί να φτάσει τους 16 κόμβους, ενώ ο αριθμός ΙΜΟ είναι ο 8966963.

Άλλο ένα ταξίδι γνωριμίας μας με πλοίο της ακτοπλοΐας μας έχει φτάσει στο τέλος του. Το ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μας και σίγουρα επιβεβαίωσε αυτούς που το θέλουν να είναι ένα πολυεργαλείο για τις γραμμές που εξυπηρετεί. Ένα πλοίο ελληνικής κατασκευής που θα εξυπηρετεί για πολλά ακόμα χρόνια αυτούς που το εμπιστεύονται.

Photo : 2WAYFERRIES

Όπως κάνουμε σε κάθε αφιέρωμα, θέλουμε να ευχαριστήσουμε με την σειρά μας τους ανθρώπους που μας βοήθησαν για την υλοποίηση του και είναι,

Από την 2WAYFERRIES
Τον κ.Γεώργιο Παπαιωαννίδη

Από το ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ
Τον κ. Σταμάτη Μαρινάκη, Πλοίαρχο
Τον κ. Κων/νο Γιαπαπα, Ανθυποπλοίαρχο
Τον κ. Λάμπρο Συρίγο, Α’ Μηχανικό
Τον κ. Μιχαήλ Ανταλη, Α’ Οικονομικό
Τον κ. Κων/νο Παπαβλασόπουλο, Ναύκληρο

Για να δείτε τις φωτογραφίες του αφιερώματος, πατήστε επάνω στα μπλε γράμματα. Όλες τις φωτογραφίες από το ταξίδι-αφιέρωμα μπορείτε να τις δείτε πατώντας εδώ.