Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
Αθήνα Ελλάδα

SUPER EXPRESS

Καλοκαίρι του 2019. Άλλη μία περίοδος όπου τα ταχύπλοα της ακτοπλοΐας μας, θα αλωνίσουν το Αιγαίο για να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες των πιο όμορφων νησιών του κόσμου. Σε ένα από αυτά τα ταχύπλοα, η παρέα του ellinikiaktoploia.net θα επιβιβασθεί για να ταξιδέψει στις Κυκλάδες, πραγματοποιώντας μία ακόμη παρουσίαση σε πλοίο της ακτοπλοΐας μας.

Μεσημέρι Κυριακής 23/6, με τον υδράργυρο να βρίσκεται στα ύψη. Με τις αποσκευές μας και τα εισιτήρια μας ανά χείρας, φτάνουμε στο λιμάνι της Ραφήνας όπου εκεί μας περιμένει το SUPER EXPRESS, το νέο ταχύπλοο της GOLDEN STAR FERRIES που περιμέναμε με αγωνία να ξεκινήσει για να ταξιδέψουμε μαζί του. Το νέο μέλος του στόλου των Αδελφών Στεφάνου τροποποιώντας τα αρχικά σχέδια δρομολόγησης τους, θα έχει κάθε πρωί σαν αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά, ταξιδεύοντας για Πάρο, Νάξο, Μύκονο, Τήνο, Άνδρο, φτάνοντας το μεσημέρι στο λιμάνι της Ραφήνας. Από εκεί, το απόγευμα της ίδιας ημέρας θα ακολουθεί το αντίστροφο δρομολόγιο, επιστρέφοντας στο λιμάνι του Πειραιά αργά το βράδυ. Ένα απαιτητικό δρομολόγιο, που υλοποιείται έχοντας 2 βάρδιες πληρωμάτων.

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, λόγω του μεγάλου δρομολογίου το SUPER EXPRESS ταξιδεύει με 2 πληρώματα, που εναλλάσσονται μεταξύ τους στην Ραφήνα. Πλοίαρχοι της ναυαρχίδας των ταχυπλόων της GOLDEN STAR FERRIES, είναι ο Cpt Διαμαντής Παπαγεωργίου και ο Cpt Γιάννης Βουτσελάκος, δύο ικανότατοι αξιωματικοί οι οποίοι με την ναυτοσύνη τους και  με τον αδαμάντινο χαρακτήρα τους, συνεχίζουν να <<γράφουν>> με χρυσά γράμματα στην βίβλο της ακτοπλοΐας μας. Στο ταξίδι μας δυστυχώς για εμάς, δεν θα έχουμε την τύχη να ταξιδέψουμε και με τα 2 πληρώματα, λόγω των βαρδιών που έχουν ορισθεί και οι οποίες προβλέπουν εναλλαγή αυτών κάθε ημέρα στην Ραφήνα.

Λίγο πριν τις 16:00 το απόγευμα φτάνουμε στον καταπέλτη του ταχύπλοου, όπου μας υποδέχεται ο Cpt Γιάννης Βουτσελάκος. Χαμογελαστός κι ευδιάθετος, μας καλωσορίζει στο SUPER EXPRESS και μαζί του ανεβαίνουμε στην Γέφυρα του ταχύπλοου, για να παρακολουθήσουμε από εκεί την αναχώρηση μας. Παίρνοντας άδεια από το Λιμεναρχείο στις 16:00 ακριβώς, αναχωρούμε από την Ραφήνα για τον πρώτο προορισμό μας, που είναι το λιμάνι του Γαυρίου.

Έχοντας στην διάθεση μας αρκετή ώρα μέχρι τον επόμενο προορισμό μας, πάμε να γνωρίσουμε μερικά στοιχεία γύρω από την ιστορία και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του SUPER EXPRESS.

Το SUPER EXPRESS κατασκευάστηκε το 1998 στα ναυπηγεία της INCAT στην Τασμανία της Αυστραλίας,  με τον κωδικό Hull 047. Έχει μήκος 91,30m, πλάτος 26m και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 35 κόμβων με την βοήθεια των 4 κυρίων μηχανών του  Caterpillar 3618. Η μεταφορική του ικανότητα φτάνει τους 1070 επιβάτες και τα 200 Ι.Χ. Έχει ταξιδέψει στην Δυτική Μεσόγειο, στο στενό της Μάγχης, αλλά και στην Βαλτική Θάλασσα, φέροντας τα ονόματα CATALONIA, PORTHMOUTH EXPRESS και EXPRESS, πριν αγοραστεί από την GOLDEN STAR FERRIES κι έρθει στην Ελλάδα. Ο πρώτος κατάπλους του σε ελληνικό λιμάνι πραγματοποιήθηκε στις 25/11/2018, δένοντας στην πύλη Ε9 του κεντρικού λιμανιού του Πειραιά. Μετά από μια εκτενή μετασκευή και προσαρμογή στις απαιτήσεις του νέου του ρόλου, το ταχύπλοο πραγματοποίησε το πρώτο του εμπορικό δρομολόγιο στις 21/6/2019, αναχωρώντας από το λιμάνι της Ραφήνας για Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Νάξο, Πάρο με τελικό προορισμό τον Πειραιά, παρά την αρχική δήλωση της εταιρίας του για δρομολόγηση στην γραμμή Ραφήνα-Σύρος-Μύκονος-Πάρος-Νάξος-Κουφονήσι-Κατάπολα Αμοργού.

Με ταχύτητα που αγγίζει τους 33 κόμβους, στις 17:20 φτάνουμε στο Γαύριο όπου με μία αριστερόστροφη μανούβρα, δένουμε στο ντόκο. Ολιγόλεπτη παραμονή και αμέσως μετά αναχώρηση για το νησί της Μεγαλόχαρης, την Τήνο.

Στην παρέα μας όπως γίνεται στα περισσότερα ταχύπλοα, πέρα από το υπόλοιπο team των Αξιωματικών της Γέφυρας που απαρτίζεται από τον Ύπαρχο Cpt Άγγελο-Θεοφάνη Λιόντα και τον Υποπλοίαρχο Cpt Θεόδωρο Πρασιώτη, βρίσκεται και το team της Μηχανής, με τον Α΄ Μηχανικό κ. Σπύρο Καλογήρου να προΐσταται της επιστασίας. Όλοι, σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή μαζί με το Πλήρωμα της άλλης βάρδιας εργάζονται για το καλύτερο, έτσι ώστε το ταχύπλοο να ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια κατά την διάρκεια του δρομολογίου του.

Mία ώρα αργότερα, στις 18:30 το απόγευμα μπαίνουμε στο λιμάνι της Τήνου, όπου και δένουμε στο νέο λιμάνι. Άμεσα ξεκινάει η αποβίβαση και η επιβίβαση επιβατών και οχημάτων, προκειμένου να συνεχίσουμε το ταξίδι μας για τον επόμενο προορισμό μας. Αποχαιρετώντας την Τήνο, συνεχίζουμε για τον επόμενο σταθμό μας το νησί των Αέρηδων, την Μύκονο. Καθ’ όλη την διάρκεια του ταξιδίου μας, το SUPER EXPRESS ταξιδεύει άνετα και γρήγορα, χωρίς να του δημιουργεί πρόβλημα ο ελαφρύς κυματισμός που επικρατεί στην θάλασσα.

Στις 19:00 το απόγευμα δένουμε στο λιμάνι του Τούρλου στην Μύκονο, που αποτελεί τον τρίτο σταθμό στο σημερινό μας ταξίδι, με αφετηρία πάντα το λιμάνι της Ραφήνας και με τελικό προορισμό το λιμάνι του Πειραιά. Μέσα σε 10 λεπτά έχει ολοκληρωθεί η αποβίβαση και επιβίβαση επιβατών και οχημάτων συνεχίζοντας  για το επόμενο λιμάνι, αυτό της Νάξου.

Στο νησί της Πορτάρας και του Κίτρου φτάνουμε στις 19:50 το απόγευμα, με τα ωράρια των αφιξοαναχωρήσεων στα λιμάνια να τηρούνται πιστά. Ολιγόλεπτη παραμονή κι εδώ, κι ετοιμαζόμαστε σιγά-σιγά για το τελευταίο νησί του δρομολογίου μας, το νησί της Εκατονταπυλιανής στην Πάρο.

Με τον ήλιο να έχει αρχίσει να δύει, φτάνουμε το λιμάνι της Παροικιάς στις 20:40 το βράδυ. Με μια πανέμορφη πιρουέτα δένουμε στη θέση 2, ξεδιπλώνοντας τους 2 μεγάλους καταπέλτες στον ντόκο. Έχοντας λίγο χρόνο στην διάθεση μας, κατεβαίνουμε στους κοινόχρηστους χώρους και στο Garage του SUPER EXPRESS, για το γνωρίσουμε καλύτερα.

Όπως αναφέραμε νωρίτερα, το ταχύπλοο μπορεί να μεταφέρει στο Garage του 200 περίπου Ι.Χ., τα οποία εισέρχονται σε αυτό από τους 2 μεγάλους σπαστούς καταπέλτες που βρίσκονται στην πρύμνη του. Στο βάθος του κυρίως Garage και στην περιοχή της πλώρης, υπάρχουν ράμπες αριστερά και δεξιά, οι οποίες οδηγούν τα Ι.Χ. στα μικρότερα Garage που υπάρχουν στα ανώτερα καταστρώματα.

Οι επιβάτες για την επιβίβαση και την αποβίβαση τους, χρησιμοποιούν τους ίδιους καταπέλτες που χρησιμοποιούν και τα Ι.Χ. και στην συνέχεια με την βοήθεια των κλιμακοστασίων που υπάρχουν αριστερά και δεξιά, οδηγούνται στους χώρους της Reception και των αεροπορικών καθισμάτων. Για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, στον δεξιό καταπέλτη υπάρχει η ειδική πορτοκαλί λωρίδα, η οποία τους οδηγεί στο ασανσέρ και από εκεί στους κοινόχρηστους χώρους.

Οι κοινόχρηστοι χώροι των επιβατών χωρίζονται σε 2 επίπεδα. Στο πρώτο επίπεδο, ο επιβάτης μετά το embarkation συναντά την Reception, καθώς και 2 τμήματα με αεροπορικά καθίσματα της Οικονομικής θέσης, πρύμνα και κεντρικά του καταστρώματος. Όμορφα γήινα χρώματα έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή και την επένδυση της Reception, όπου σε συνδυασμό με το πράσινο χρώμα των αεροπορικών καθισμάτων που βρίσκονται διάσπαρτα στο συγκεκριμένο χώρο, δίνουν μία ωραία αίσθηση η οποία μεταφέρεται στον επιβάτη και τον προδιαθέτει για ένα όμορφο κι άνετο ταξίδι. Στο πρυμναίο κομμάτι της Οικονομικής θέσης πίσω από την Reception, υπάρχει ένα τμήμα μπεζ και πράσινων αεροπορικών καθισμάτων που συνοδεύονται με το απαραίτητο bar για την εξυπηρέτηση των αναγκών των επιβατών της συγκεκριμένης θέσης. Εντύπωση προκαλεί η μεγάλη γυάλινη κατασκευή που καλύπτει την πρύμνη και η οποία προσφέρει άπλετη θέα προς τα έξω. Το συγκεκριμένο κατάστρωμα συμπληρώνεται από πράσινα και μπεζ καθίσματα, που βρίσκονται στο κέντρο και μπροστά από την Reception.

Ανεβαίνοντας ένα κατάστρωμα πιο πάνω, συναντάμε τα άλλα 2 τμήματα των αεροπορικών καθισμάτων της Οικονομικής θέσης στην πρύμνη και στο κέντρο του καταστρώματος, καθώς και τον χώρο των V.I.P. καθισμάτων κοντά στην πλώρη. Το πρυμναίο τμήμα καταλαμβάνεται από πορτοκαλί και μπεζ καθίσματα με θέα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ ένα μικρότερο τμήμα με μπεζ καθίσματα στο κέντρο του καταστρώματος, συμπληρώνει τα καθίσματα των επιβατών της Οικονομικής θέσης. Ο χώρος των V.I.P. καθισμάτων όπως θα περιμέναμε είναι πολυτελής, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του να ανταποκρίνονται στην χρήση για την οποία προορίζονται. Καφέ δερμάτινα αναπαυτικά καθίσματα σε συνδυασμό με το bar που υπάρχει στο χώρο, περιμένουν τον επιβάτη που επιθυμεί να έχει περισσότερες ανέσεις στο ταξίδι του.

Από τον χώρο των V.I.P. καθισμάτων γίνεται και η προσέγγιση στη Γέφυρα του SUPER EXPRESS η οποία χωρίζεται κι αυτή σε 2 επίπεδα, ένα επίπεδο όπου είναι όλα τα συστήματα ναυσιπλοΐας και διακυβέρνησης του ταχύπλοου συμπεριλαμβανομένου και του συστήματος διαχειρίσεως του Μηχανοστασίου, κι ένα άλλο επίπεδο όπου βρίσκονται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα. Ευρύχωρη και πλήρως εξοπλισμένη, η Γέφυρα είναι έτοιμη να εξυπηρετήσει τους Αξιωματικούς που εργάζονται σε αυτήν, προσφέροντας ένα άνετο, σύγχρονο τεχνολογικά και λειτουργικό περιβάλλον εργασίας.

Έχοντας ολοκληρώσει την περιήγηση μας στους εσωτερικούς χώρους του SUPER EXPRESS, λίγο πριν τις 21:00 το βράδυ παίρνουμε καταπέλτες και αναχωρούμε για τον τελικό μας προορισμό, που είναι το λιμάνι του Πειραιά. Με ταχύτητα που αγγίζει τα 34 μίλια ταξιδεύουμε βορειοδυτικά, διασχίζοντας το Αιγαίο μέσα στη νύχτα.

Στις 23:45 έχοντας ελαττώσει ταχύτητα έξω από τον Πειραιά λόγω των περιορισμών που υπάρχουν ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου, περνάμε τα φανάρια του πρώτου λιμανιού της χώρας και δένουμε στην θέση μας στην Πλατεία Καραϊσκάκη.

Ένα ακόμη ταξίδι μας έχει φτάσει στο τέλος του. Τα συναισθήματα και οι εικόνες μας πλούσια, αφού μέσα σε 8 ώρες καταφέραμε και διασχίσαμε ένα μεγάλο τμήμα των Κυκλάδων χωρίς να κουραστούμε, απολαμβάνοντας ένα εξαιρετικό κι άνετο ταξίδι. Είμαστε σίγουροι πως το SUPER EXPRESS με την αγάπη, την συνέπεια, την σοβαρότητα και το μεράκι που διακρίνει τόσο τους αδελφούς Στεφάνου, όσο τα στελέχη και τα πληρώματα της GOLDEN STAR FERRIES, θα επιτύχει και θα δώσει έναν άλλον αέρα σε αυτό που λέμε ασφαλές, γρήγορο και άνετο ταξίδι.

Όπως κάνουμε σε κάθε αφιέρωμα έτσι κι εδώ, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους που μας βοήθησαν στην υλοποίηση αυτού του αφιερώματος και είναι

Από την GOLDEN STAR FERRIES

Τον κ. Λυμπέρη Νικόλαο, Προιστ.Οικονομικό
Τον κ. Σταματάκη Σταύρο, Προιστ.Αρχιθαλαμηπόλο
Τον κ. Μωραίτη Δημοσθένη-Νικόλαο, Ναύκληρο

Για να δείτε τις φωτογραφίες του αφιερώματος πατήστε πάνω στα έντονα κίτρινα γράμματα.Όλες τις φωτογραφίες από το ταξίδι-αφιέρωμα μπορείτε να τις δείτε πατώντας εδώ.