Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024
Αθήνα Ελλάδα

THUNDER

Ελλάδα, μια από τις ωραιότερες χώρες του κόσμου όπου έχουμε την τύχη να ζούμε εμείς οι Έλληνες. Ένας απίστευτος παράδεισος, που συνδυάζει βουνό, ήλιο και θάλασσα. Ιδανικός προορισμός για κάθε τύπο διακοπών. Τόσο η ηπειρωτική Ελλάδα, όσο και το νησιά μας, αποτελούν πόλο έλξης για τους τουρίστες των υπολοίπων χωρών που έρχονται στην χώρα μας για να απολαύσουν τα προνόμια που απολαμβάνουμε καθημερινά εμείς οι κάτοικοί της.

Καλοκαίρι του 2022. Τρία χρόνια μετά την έναρξη της πανδημίας του Κορονοϊού, έχοντας μάθει πια να ζούμε και να τηρούμε τα μέτρα προστασίας κατά του Covid-19, η χώρα μας είναι έτοιμη να υποδεχτεί για ακόμη μία χρονιά πλήθος επισκεπτών που επιθυμούν να περάσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα. Τα νησιά μας είναι πανέτοιμα να πάρουν ξανά ζωή και να γεμίσουν με κόσμο που επιζητά στιγμές χαλάρωσης και ξεκούρασης. Αυτό το χρονικό διάστημα του καλοκαιριού, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, δρομολογώντας τα ταχύπλοα των στόλων τους, πέρα από τα συμβατικά πλοία που δραστηριοποιούνται όλο τον χρόνο.

Το ellinikiaktoploia.net συνεχίζοντας την παρουσίαση των πλοίων της ακτοπλοΐας μας, αυτό το καλοκαίρι επιβιβάζεται στο THUNDER, το ταχύπλοο της FAST FERRIES, έναν ακριβώς χρόνο μετά την παρθενική του δρομολόγηση στο Αιγαίο. Με αφετηρία το πρώτο λιμάνι της χώρας μας, θα ταξιδέψουμε σε 3 αγαπημένους προορισμούς των Κυκλάδων, την Σύρο, την Μύκονο και τη Νάξο, για να παρακολουθήσουμε και να ζήσουμε το δρομολόγιο αυτό από κοντά.

Αρχές Ιουλίου και με τα εισιτήρια ανά χείρας, βρισκόμαστε στο κεντρικό λιμάνι της χώρας μας. Προορισμός μας η ακτή Τζελέπη, εκεί όπου μας περιμένει δεμένο το THUNDER. Το ρολόι στις παλιές σιταποθήκες του λιμανιού δείχνει 09:30 το πρωί, κι εμείς φτάνουμε στον καταπέλτη του ταχύπλοου για να παρακολουθήσουμε την επιβίβαση που μόλις έχει αρχίσει. Μετά από λίγη ώρα κι ενώ η επιβίβαση των επιβατών και των Ι.Χ. συνεχίζεται, χρησιμοποιώντας τον μεγάλο σπαστό καταπέλτη στην πρύμνη του ταχύπλοου, εισερχόμαστε στο εσωτερικό του και με την βοήθεια του κλιμακοστασίου, ανεβαίνουμε στα εσωτερικά κοινόχρηστα καταστρώματα. Στην Reception μας υποδέχεται ο Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος κ. Θεοφύλακτος Κατσαρός, ο οποίος μας καλωσορίζει στο THUNDER. Έμπειρος αξιωματικός με πολλά χρόνια υπηρεσίας σε κρουαζιερόπλοια αλλά και σε πλοία στην ακτοπλοΐα, καθημερινά μαζί με την ομάδα του φροντίζει ώστε όλοι οι κοινόχρηστοι του ταχύπλοου να είναι στην εντέλεια, παραμένοντας στην διάθεση των επιβατών για κάθε είδους παροχή βοήθειας κι εξυπηρέτησης. Έχοντας αφήσει τις μικροαποσκευές μας στις αεροπορικές θέσεις, μεταβαίνουμε στην Γέφυρα για να παρακολουθήσουμε την αναχώρηση. Εκεί, μας υποδέχεται ο Πλοίαρχος του THUNDER ο Cpt Γιώργος Δήμου, ο οποίος μας καλωσορίζει στο πλοίο. Έχοντας ακούσει τα καλύτερα λόγια για τον Cpt Γιώργο, τόσο για την ναυτοσύνη του όσο και για τον αδαμάντινο χαρακτήρα του, από την πρώτη στιγμή της συζήτησης μαζί του, όλα αυτά έρχονται να επιβεβαιωθούν για μία ακόμη φορά. Με γεμάτο ναυτικό φυλλάδιο σε διάφορα πλοία της ακτοπλοΐας και όχι μόνο, η FAST FERRIES από την πρώτη στιγμή του εμπιστεύτηκε τα χειριστήρια του THUNDER, για να ταξιδεύει με ταχύτητα και ασφάλεια επιβάτες και πλήρωμα. Ελάχιστα λεπτά πριν τις 11:00 επικοινωνούμε με το PIRAEUS TRAFFIC και παίρνουμε την άδεια απόπλου, έχοντας ολοκληρώσει την διαδικασία επιβίβασης. O καταπέλτης σηκώνεται και το ταξίδι αρχίζει. Τηρώντας το όριο ταχύτητας εντός του λιμένα, σύντομα περνάμε τα φανάρια και αυξάνοντας διαρκώς ταχύτητα, χαράσσουμε πορεία προς το separation. Στην παρέα μας πέρα από τον Cpt Γιώργο, έχει προστεθεί ο Ύπαρχος Cpt Βαγγέλης Καρράς, καθώς και η Υποπλοίαρχος Cpt Αγγελική Κωστάκη, με τους οποίους συμπληρώνεται το team της Γέφυρας. Να σημειώσουμε εδώ, όπως συναντάται στα περισσότερα ταχύπλοα, ο χώρος της Γέφυρας φιλοξενεί και τον πίνακα ελέγχου του Μηχανοστασίου, του οποίου προΐσταται ο έμπειρος Α’ Μηχανικός κ. Αλέξανδρος Σαρρής. Σύμφωνα με το Δελτίο της Ε.Μ.Υ. οι καιρικές συνθήκες δεν θα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές όσον αφορά την ένταση των ανέμων, αλλά παρ’ όλα αυτά κατά την διάρκεια του ταξιδιού μας, το THUNDER ανταποκρίνεται πολύ καλά.

Photo: Christina Drakaki

Μετά από τρεις ώρες περίπου γύρω στις 14:00 το μεσημέρι, φτάνουμε στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, την Ερμούπολη της Σύρου. Με δεξιά στροφή, ο Cpt Γιώργος δένει γρήγορα το THUNDER και άμεσα ξεκινά η αποβίβαση επιβατών και Ι.Χ. Σε 10 λεπτά η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί, κι ο Cpt Βαγγέλης στην πρύμνη παίρνει καταπέλτη για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας προς το νησί των ανέμων, την Μύκονο. Ο καιρός φρεσκάρει περισσότερο, κι εμείς σταθερά συνεχίζουμε το ταξίδι μας. Στο λιμάνι του Τουρλου φτάνουμε στις 15:00 το μεσημέρι, δένοντας δίπλα από τα γιγάντια κι εντυπωσιακά κρουαζιερόπλοια. Με τις μηχανές μας stand by, περιμένουμε να ολοκληρωθεί κι εδώ η αποβίβαση επιβατών και Ι.Χ.. Στις 15:10 αποχαιρετάμε προσωρινά την Μύκονο και βάζουμε ρότα για το νησί της Νάξου, που είναι και ο τελευταίος προορισμός του ταξιδιού πριν ακολουθήσουμε αντίστροφη πορεία, επιστρέφοντας στο λιμάνι του Πειραιά. 5 λεπτά πριν το ρολόι δείξει 16:00, περνάμε δίπλα από το Ναό του Απόλλωνα ή αλλιώς την Πορτάρα, όπως έχουμε συνηθίσει να την ονομάζουμε και δένουμε στο κεφάλι της προβλήτας.

Το πρώτο σκέλος του ταξιδιού μας έχει ολοκληρωθεί και μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες, αποβιβαζόμαστε από το ταχύπλοο για να περπατήσουμε για λίγη ώρα. Πριν επιβιβαστούμε στο THUNDER και ταξιδέψουμε για Μύκονο, Σύρο και Πειραιά, πάμε να παρουσιάσουμε το νέο απόκτημα της FAST FERRIES.

To THUNDER ναυπηγήθηκε στις εγκαταστάσεις της AUSTAL στην Αυστραλία και παραδόθηκε στην πρώτη του πλοιοκτήτρια εταιρία την ISTANBUL DENIZ OTOBUSLERI (IDO) τον Ιανουάριο του 1998, με το όνομα TURGUT OZAL. Μέχρι και το καλοκαίρι του 2019 πραγματοποιούσε δρομολόγια μαζί με το αδελφό του ταχύπλοο ADNAN MENDERES, στη θάλασσα του Μαρμαρά.

Photo: Austal

Στις 29/8/2019 η FAST FERRIES με σχετικό Δελτίο Τύπου, ανακοινώνει την ολοκλήρωση της αγοράς και της παραλαβής του νέου της πλοίου του THUNDER, μετά και την προσθήκη του συγκεκριμένου, ο στόλος της απαριθμεί πλέον τα τέσσερα πλοία. Στις 31/8/2019 το ταχύπλοο ρυμουλκούμενο από το Ρ/Κ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΩΡ φτάνει στη Ν.Ε.Ζ. Περάματος, ενώ στα τέλη Νοεμβρίου 2019 πραγματοποιεί τον πρώτο του δεξαμενισμό στα Αμπελάκια Σαλαμίνας. Δυστυχώς, η έλευση της πανδημίας του Κορονοιού τον Δεκέμβριο του 2019, παγώνει προσωρινά τα όποια σχέδια δρομολόγησης του THUNDER. Το ταχύπλοο πραγματοποιεί το πρώτο του εμπορικό δρομολόγιο στις 8/7/2021, δρομολογημένο στην γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Νάξος, γραμμή την οποία εξυπηρετεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το 2022.

Photo: Christina Drakaki

Σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το THUNDER έχει μήκος 86,60m και πλάτος 24m. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 36 κόμβοι, ενώ μπορεί να μεταφέρει 1068 επιβάτες και 210 Ι.Χ. στο garage του, το οποίο μοιράζεται σε 2 επίπεδα.  Διαθέτει 4 μηχανές MTU 20V 1163 TB73L, καθώς και 4 ηλεκτρομηχανές, 2 MTU 8V 183 TES2 και 2 CATERPILLAR CP.3.

Οι κοινόχρηστοι χώροι του THUNDER καταλαμβάνουν 2 deck, το UPPER DECK και το BRIDGE DECK. Χώροι ευρύχωροι, που εξυπηρετούν και παρέχουν τις απαιτούμενες ανέσεις στον επιβάτη. Η προσέγγιση των κοινόχρηστων χώρων, γίνεται μέσω των κλιμακοστασίων που υπάρχουν αριστερά και δεξιά του κεντρικού garage.

Το πρώτο κοινόχρηστο deck που συναντά ο επιβάτης, είναι το UPPER DECK. Πλήθος πολυτελών και άνετων αεροπορικών καθισμάτων κατανέμονται σε όλο το μήκος του καταστρώματος, πλαισιωμένα από τα bar, ένα στο πρυμναίο κι ένα στο πλωριό τμήμα του καταστρώματος, τα οποία βρίσκονται στη διάθεση των επιβατών και των τριών τμημάτων της οικονομικής θέσης. Στο κέντρο του UPPER DECK, συναντάμε την πολυτελή reception, το λογιστήριο, καθώς και το κατάστημα με διάφορα είδη ρουχισμού και δώρων, ενώ στην πρύμνη υπάρχει ένα μικρό τμήμα ανοικτού καταστρώματος.

Το κλιμακοστάσιο με το εντυπωσιακό αίθριο στο κέντρο του ταχύπλοου, μας κατευθύνουν να ανεβούμε ένα ακόμα deck και να φτάσουμε στο BRIDGE DECK. Εδώ συναντάμε την VIP θέση με τα δερμάτινα και πολυτελή αεροπορικά καθίσματα πλαισιωμένα με τραπεζάκια. Φωτεινός και άνετος χώρος, που εξυπηρετείται αποκλειστικά από το δικό του Bar. Αριστερά, δεξιά και πίσω από την VIP θέση, υπάρχει το μεγάλο ανοικτό κατάστρωμα, το οποίο για λόγους ασφαλείας παραμένει κλειστό κατά την πλεύση του ταχύπλοου.

Στον χώρο του BRIDGE DECK φιλοξενείται και η Γέφυρα του THUNDER, η οποία χωρίζεται σε 2 επίπεδα. Μεγάλη κι ευρύχωρη, εξοπλισμένη με τα πιο σύγχρονα συστήματα τεχνολογίας και ασφαλείας αποτελεί το κέντρο ελέγχου του ταχύπλοου, κι όπως έχουμε ήδη αναφέρει πέρα από το cockpit της Γέφυρας, υπάρχει και το cockpit του Μηχανοστασίου. Η θέα προς την πλώρη του ταχύπλοου είναι άκρως εντυπωσιακή γι`αυτόν που την αγναντεύει από το χώρο του TOP BRIDGE DECK.

Αυτό είναι το THUNDER, το ταχύπλοο της FAST FERRIES που εδώ και 2 χρόνια μας ταξιδεύει γρήγορα, ασφαλή κι άνετα στα νησιά του Αιγαίου. Η ώρα όμως έχει περάσει, κι ετοιμαζόμαστε  για το ταξίδι της επιστροφής. Στις 16:10 παίρνουμε άγκυρα και καταπέλτη, αφήνοντας πίσω μας το νησί του Νάξου. Με αντίστροφη πορεία από αυτή που ακολουθήσαμε το πρωί, προσεγγίζουμε διαδοχικά την Μύκονο (17:00-17:10) και την Σύρο (17:55-18:05). Oι άνεμοι συνεχίζουν να είναι δυνατοί, κάνοντας την θάλασσα να έχει έντονο κυματισμό. Για ακόμη μία φορά το ταξίδι παραμένει ασφαλές και άνετο, αφού ο Cpt Γιώργος με την εμπειρία του φροντίζει ώστε να μην ταλαιπωρηθούν οι επιβάτες. Λίγο πριν την Δύση του Ηλίου, φτάνουμε στα φανάρια του Πειραιά δένοντας στην θέση μας στις 20:45 το βράδυ.

Ένα ακόμη ταξίδι μας έχει ολοκληρωθεί, έχοντας αποκομίσει όμορφες εικόνες, συζητήσεις κι εμπειρίες. Ένα χρόνο μετά το παρθενικό του δρομολόγιο, το THUNDER παραμένει μία σίγουρη, γρήγορη και ασφαλής επιλογή για τους επιβάτες που θέλουν να ταξιδέψουν με αυτό, αφού τα υψηλά standard που προσφέρει, σε συνδυασμό με την ιδανική ώρα αναχώρησής του από το λιμάνι του Πειραιά, συντείνουν πάρα πολύ σε αυτή την ιδανική επιλογή. Κλείνοντας, θέλουμε να εκφράσουμε ένα μεγάλο μπράβο στην οικογένεια Παναγιωτάκη, αφού η συνέπεια και η αξιοπιστία της νοικοκυρεμένης FAST FERRIES συνεχίζεται και στο νέο γρήγορο μέλος του στόλου της.

Όπως κάνουμε σε κάθε αφιέρωμα, θέλουμε να ευχαριστήσουμε με την σειρά μας τους ανθρώπους που μας βοήθησαν για την υλοποίηση του και είναι,

Από την FAST FERRIES

Τον κ. Βασίλειο Μερντάνη, Φροντιστή
Τον κ. Θεοφύλακτο Κατσαρό, Προιστ.Αρχιθαλαμηπόλο
Τον κ. Συμεών Μιχαήλ, Ναύκληρο

Για να δείτε τις φωτογραφίες και τα βίντεο του αφιερώματος πατήστε πάνω στα μπλε γράμματα. Όλες τις φωτογραφίες από το ταξίδι-αφιέρωμα μπορείτε να τις δείτε πατώντας εδώ.