Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
Αθήνα Ελλάδα

ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ (EXPRESS SANTORINI)

«The Express Santorini was our favorite Greek ferry». Είναι η απάντηση που σου δίνουν οι κάτοικοι του συμπλέγματος των νησιών των Αζόρων όταν τους ρωτάς τι είναι για αυτούς το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ. Και πώς να μην είναι το αγαπημένο τους πλοίο, αφού από το 2007 μέχρι σήμερα κάθε χρόνο και για περίπου 6 μήνες το Σαντορινάκι ταξιδεύει στο κέντρο του Ατλαντικού Ωκεανού στις μακρινές Αζόρες, για να εξυπηρετήσει τους κατοίκους αυτών των νησιών. Πλοίο που στάθηκε τυχερό, αφού παρά την ηλικία του έπεσε σε χέρια που πίστεψαν σε αυτό και το διατήρησαν σε άριστη κατάσταση, παρέχοντας υπηρεσίες που πολλά πλοία θα ζήλευαν.

express santorini10

Το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ όμως δεν είναι το αγαπημένο πλοίο μόνο των κατοίκων των Αζόρων. Είναι και δικό μας αγαπημένο ελληνικό πλοίο, που έχει γράψει την δική του ιστορία στην ελληνική ακτοπλοΐα. Η γαλλική του σιλουέτα εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να τραβά τα βλέμματα πλήθος κόσμου, με τους φίλους καραβολάτρες να αναζητούν ευκαιρίες να ταξιδέψουν μαζί του ζώντας από κοντά στιγμές μοναδικές.

Τέτοιες στιγμές ήθελε να ζήσει καιρό τώρα και η παρέα του www.ellinikiaktoploia.net αναζητώντας συνεχώς την ευκαιρία που θα της δοθεί να επιβιβαστεί στο πλοίο και να ταξιδέψει μαζί του, γνωρίζοντας το από κοντά. Η στιγμή αυτή έφτασε πριν από λίγες ημέρες όταν στο τελευταίο δρομολόγιο του πλοίου στην άγονη γραμμή του Βορείου Αιγαίου ναυλωμένο από την HELLENIC SEAWAYS,  καταφέραμε και επιβιβαστήκαμε ταξιδεύοντας μαζί του. Η χαρά μας απερίγραπτη, αφού θα εκπληρωνόταν μια ακόμη επιθυμία μας.

bow_001

Με τις αποσκευές ανά χείρας, μεσημέρι Παρασκευής βρισκόμαστε στο λιμάνι του Λαυρίου για να ταξιδέψουμε βόρεια με το Σαντορινάκι. Γύρω στις 14:00 το μεσημέρι επιβιβαζόμαστε στο πλοίο και τακτοποιούμαστε στις καμπίνες μας με την βοήθεια του Προιστ.Αρχιθαλαμηπόλου κ.Ιωάννη Μαλατέστα. Λίγα λεπτά αργότερα οδηγούμαστε στην Γέφυρα του πλοίου για να παρακολουθήσουμε από εκεί την αναχώρηση μας. Εκεί μας υποδέχεται ο Πλοίαρχος του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, ο Cpt Βαγγέλης Ρούπακας, ο οποίος μας καλωσορίζει στο πλοίο. Έμπειρος αξιωματικός που γνωρίζει πολύ καλά το πλοίο αφού τα τελευταία χρόνια, τόσο σαν Ύπαρχος όσο και σαν Πλοίαρχος ταξιδεύει αδιάκοπα μαζί με το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ στις Αζόρες και στην Ελλάδα. Μαζί με τον Ύπαρχο Cpt Λεόντιο Ακάβαλο, τον Υποπλοίαρχο Cpt Αλέξανδρο Σαπουνά και τον Ανθυποπλοίαρχο Cpt Παναγιώτη Μπινιάρη, αποτελούν την ομάδα των Αξιωματικών της Γέφυρας του πλοίου οι οποίοι θα μας ταξιδέψουν στο συγκεκριμένο δρομολόγιο. Ακριβώς στις 14:30 παίρνουμε καταπέλτη και απομακρυνόμαστε από τον ντόκο. Το ταξίδι μας ξεκινάει με έναν λαμπρό μεσημεριανό ήλιο να μας συνοδεύει καθώς ξανοιγόμαστε. Βγαίνοντας από το λιμάνι του Λαυρίου στρίβουμε αριστερά, έχοντας πάντα στα δεξιά μας την Μακρόνησο. Η ταχύτητα μας συνεχώς αυξάνεται με την πλώρη του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ να σκίζει τα καταγάλανα νερά του Αιγαίου μας. Σε λίγη ώρα βρισκόμαστε στο Στενό του Καφηρέα με τα δυο νησιά, την Εύβοια και την Άνδρο να μας <<παρακολουθούν>> διακριτικά. Η ταχύτητα του ανέμου δεν ξεπερνά τα 5 Beaufort κι εμείς σιγά-σιγά χαράσσουμε πορεία Βόρεια-Βορειοανατολική με προορισμό το λιμάνι του Αγίου Ευστρατίου, όπου θα είναι και ο πρώτος προορισμός μας. Μέχρι να δύσει ο ήλιος παραμένουμε στην Γέφυρα προσπαθώντας με συχνές επισκέψεις στις ανοιχτές βαρδιόλες να αποτυπώσουμε στο μυαλό μας, όσον το δυνατόν περισσότερες όμορφες εικόνες από αυτό το ταξίδι. Καθώς ο ήλιος έχει αρχίσει να δύει, στα αριστερά μας και σε μικρή απόσταση φαίνεται η Σκύρος, το όμορφο αυτό νησί του Αιγαίου. Σιγά-σιγά το σκοτάδι αρχίζει να πέφτει κι εμείς με το φεγγάρι συντροφιά, συνεχίζουμε το ταξίδι μας για το Βόρειο Αιγαίο.

open deck1

Οι δείκτες των ρολογιών μας δείχνουν 22:00 το βράδυ και στο βάθος του ορίζοντα διακρίνονται τα πρώτα φώτα από τον Αϊ Στράτη. Με μια όμορφη μανούβρα δένουμε στη νέα προβλήτα του λιμανιού του ακριτικού νησιού και αρχίζει η αποβίβαση-επιβίβαση επιβατών και οχημάτων. Η φορτοεκφόρτωση ολοκληρώνεται γρήγορα κι έτσι 15 λεπτά μετά από την άφιξη μας, αναχωρούμε για τον επόμενο προορισμό μας την Λήμνο.

Port Agios Efstratios

Στο νησί του Ηφαίστου φτάνουμε στις 23:30 το βράδυ, δένοντας στο νέο λιμάνι της Μύρινας. Όση ώρα βρισκόμαστε δεμένοι στο λιμάνι της Μύρινας, παρατηρούμε το κάστρο που δεσπόζει επιβλητικό και φωταγωγημένο απέναντι μας. Ένα αδικημένο νησί που έχει τόσες ομορφιές, αλλά δυστυχώς δεν έχει αξιοποιηθεί όσο θα έπρεπε. Στις 00:45 παίρνουμε άγκυρες και αποχαιρετάμε την Λήμνο. Τελευταίος προορισμός σε αυτό το ταξίδι μας θα είναι η πανέμορφη Καβάλα, στην οποία θα φτάσουμε τα ξημερώματα.

new harbour LEMNOS_001

Χωρίς να έχει φέξει ακόμα, στις 5:30 το πρωί φτάνουμε στο λιμάνι της Καβάλας (video), όπου προβάλλει ο επιβατικός σταθμός ο οποίος έχει λάβει την ονομασία ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ. Πρυμνοδετώντας μπροστά στον επιβατικό σταθμό, σβήνουμε τις μηχανές μέχρι την ώρα της επιστροφής που έχει οριστεί για την Κυριακή το απόγευμα.

express santorini13

Το πρώτο σκέλος του ταξιδιού μας έχει ολοκληρωθεί. Με την Δεσποινίς Ετών 42, βρισκόμαστε στην όμορφη Μακεδονία σε ένα ταξίδι όνειρο για τα 4 άτομα της παρέας μας. Πάμε όμως να γυρίσουμε τον χρόνο αρκετά χρόνια πίσω και να πραγματοποιήσουμε μία σύντομη ιστορική αναδρομή στο ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ. Το πλοίο ξεκίνησε να ναυπηγείται το 1973, στα Ναυπηγεία Chantiers Dubigeon στην Nantes της Γαλλίας. Παραδόθηκε στις 9 Ιανουαρίου του 1974 στην SNCF με το όνομα CΗΑRTRES, πραγματοποιώντας δρομολόγια μέχρι και τα τέλη Σεπτεμβρίου του 1993 κυρίως στις γραμμές  Dover – Dunkerque, Dover – Calais, Dieppe – Newhaven, Dover-Boulogne. Στις 5 Νοεμβρίου του 1993, περνάει στην ιδιοκτησία της AGAPITOS EXPRESS FERRIES και μετονομάζεται σε ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, αλλάζοντας σημαία από Γαλλική σε Ελληνική και λίγους μήνες αργότερα ξεκινά δρομολόγια στην γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη. Στις 8 Νοεμβρίου 1999 αγοράζεται από την MINOAN FLYING DOLPHINS και ντύνεται με τα σινιάλα της HELLAS FERRIES. Ένα χρόνο αργότερα και για τα υπόλοιπα 14 χρόνια, θα ταξιδέψει σε πολλούς νησιώτικους προορισμούς της χώρας μας και όχι μόνο, με τα χρώματα της HELLENIC SEAWAYS. Nα σημειώσουμε εδώ, ότι από το 2007 και έως το 2014 από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο, η HELLENIC SEAWAYS ναύλωνε το πλοίο στην ATLANTICOLINE, πραγματοποιώντας δρομολόγια στις Αζόρες. Στις αρχές Ιουλίου του 2014 το πλοίο αγοράζεται από την PORTUCALENCE SHIPPING COMPANY, στην οποία παραμένει μέχρι και σήμερα διατηρώντας το όνομα του, την σημαία του και το πλήρωμα του, συνεχίζοντας τα καλοκαιρινά του δρομολόγια στις πορτογαλικές Αζόρες.

express santorini

Αυτό είναι το σύντομο βιογραφικό του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, ενός πλοίου που έχει ταξιδέψει σχεδόν σε κάθε γωνιά της χώρας μας, εξυπηρετώντας τους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας. Αφού γνωρίσαμε την ιστορία του πλοίου πάμε να το γνωρίσουμε κι εσωτερικά, περπατώντας στους κοινόχρηστους χώρους του, στο garage, στο Μηχανοστάσιο και στην Γέφυρα.

Η είσοδος επιβατών και οχημάτων γίνεται από τον πρυμναίο καταπέλτη του πλοίου, ο οποίος μας οδηγεί κατευθείαν στο Deck 3. To ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ συνολικά διαθέτει 320m γραμμικής φόρτωσης τα οποία μπορούν εύκολα να μεταφραστούν σε 210 οχήματα και 50 μοτοσυκλέτες. Να σημειώσουμε εδώ, ότι στο πλοίο υπάρχει και πλευρικός καταπέλτης στην αριστερή μπάντα ο οποίος χρησιμοποιούταν στις πρώτες ναυλώσεις του στις Αζόρες.

express santorini12

Χρησιμοποιώντας το δεξιό κλιμακοστάσιο φτάνουμε στο πρώτο κοινόχρηστο κατάστρωμα, που είναι το Deck 5. Ανοίγοντας την πόρτα συναντάμε το πρυμναίο σαλόνι του πλοίου μαζί με το Bar και τα αεροπορικά καθίσματα. Οι δύο χώροι χωροθετούνται μεταξύ τους με τα 193 αεροπορικά καθίσματα να βρίσκονται στο αριστερό τμήμα, ενώ το σαλόνι μαζί με το Bar να καταλαμβάνουν το δεξιό τμήμα. Όμορφοι και ζεστοί χώροι με ωραία χρώματα που γεμίζουν το μάτι του ταξιδιώτη. Συνεχίζοντας την περιήγηση μας και βαδίζοντας προς την πλώρη, συναντάμε ένα ακόμη σαλόνι με την ονομασία VOLCANO. Ευρύχωρος χώρος με αναπαυτικές πολυθρόνες που περιμένουν τον επιβάτη να χαλαρώσει και να απολαύσει το ταξίδι. Στον ίδιο χώρο βρίσκεται η Reception, το Λογιστήριο και το κατάστημα του πλοίου με το προσωπικό τους να βρίσκεται ανά πάσα στιγμή στην διάθεση του επιβάτη για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του. Φτάνοντας στην πλώρη, συναντάμε το πλωριό σαλόνι του πλοίου με την ονομασία SANTORINI. Άλλο ένα όμορφο σαλόνι σε γκρι και λαχανί αποχρώσεις όπου μαζί με το Bar είναι επίσης στην διάθεση του επιβάτη.

santorini lounge2

Αφήνοντας το Deck 5 και χρησιμοποιώντας  το πλωριό κλιμακοστάσιο ανεβαίνουμε στο Deck 6. Μπροστά συναντάμε το τέταρτο σαλόνι του πλοίου με το δικό του Bar. Κατά την δική μας ταπεινή άποψη, αποτελεί έναν από τους ομορφότερους και πιο ζεστούς χώρους του πλοίου με μπλε καναπέδες και μπλε πολυθρόνες να καταλαμβάνουν όλο το εμβαδόν του χώρου. Να σημειώσουμε εδώ, την δυνατότητα που έχει ο επιβάτης-μέσα από τα παράθυρα που υπάρχουν και κοιτούν μπροστά-να μπορεί να θαυμάσει την πλώρη του πλοίου την ώρα που σκίζει τα νερά της θάλασσας. Συνεχίζοντας  την περιήγηση μας και με πορεία προς την πρύμνη, συναντάμε αρχικά την τραπεζαρία του πλοίου και στην συνέχεια το SELF SERVICE. Οι δυο αυτοί χώροι σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας κατά την διάρκεια του ταξιδίου, είναι στην διάθεση του επιβάτη για να γευματίσει ή, να δειπνήσει απολαμβάνοντας τα εξαιρετικά πιάτα που ετοιμάζει το επιτελείο της κουζίνας του πλοίου. Πριν ανηφορίσουμε για το επόμενο Deck, να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο κατάστρωμα εκτός από τον πρυμνιό ανοικτό χώρο έχει και πλευρικές περαντζάδες για τους φίλους επιβάτες που θέλουν να κάνουν την βόλτα τους καθ` όλο το μήκος των ανοικτών χώρων του πλοίου.

self service

Ανεβαίνουμε ένα ακόμη κατάστρωμα και βρισκόμαστε στο Deck 7. Εδώ, οι εσωτερικοί χώροι του καταστρώματος καταλαμβάνονται κυρίως από τις 20 καμπίνες επιβατών με τα 68 κρεβάτια. Το υπόλοιπο Deck 7  είναι ανοικτό, με πλαστικά καθίσματα σε αποχρώσεις του κίτρινου και του μπλε να περιμένουν τον επιβάτη να τα χρησιμοποιήσει για να απολαύσει τον ήλιο και την θάλασσα. Στον ίδιο χώρο υπάρχει Bar για την εξυπηρέτηση του συγκεκριμένου τμήματος του καταστρώματος.

cabin (1)

Επόμενο και τελευταίο κοινόχρηστο κατάστρωμα, είναι το Deck 8. Όλος ο χώρος είναι ανοιχτός, με τα πλαστικά καθίσματα που συναντήσαμε και στο Deck 7 να καταλαμβάνουν το πρυμνιό μέρος του καταστρώματος. Ανάμεσα στην τσιμινιέρα και την Γέφυρα του πλοίου υπάρχει ένας μικρός σκεπαστός χώρος με λευκά παγκάκια για τους φίλους που θέλουν να απολαύσουν το ταξίδι τους παρέα με την θαλασσινή αύρα, ενώ στην μέση περίπου του καταστρώματος υπάρχει ο pick up area σε περίπτωση που κριθεί αναγκαία η βοήθεια ελικοπτέρου.

open deck14

Εδώ ολοκληρώνεται η περιήγηση μας στα κοινόχρηστα καταστρώματα, κλείνοντας με την αναφορά στην Γέφυρα του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, που βρίσκεται στο Deck 8. Πλήρως εκσυγχρονισμένη και ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις του σήμερα, αποτελεί τον λεγόμενο <<εγκέφαλο>>  του πλοίου. Είναι εξοπλισμένη με κάθε είδους όργανο ναυσιπλοΐας το οποίο κρίνεται απαραίτητο για την ασφαλέστερη κι άνετη πλεύση του πλοίου, βοηθώντας έτσι τον Πλοίαρχο και τους Αξιωματικούς της Γέφυρας κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Οι βαρδιόλες είναι ανοιχτές με χειριστήρια και στις 2 πλευρές, διευκολύνοντας τον Πλοίαρχο στους χειρισμούς κατά τις προσεγγίσεις του πλοίου στα λιμάνια.

wheelhouse10

Συνεχίζοντας την γνωριμία μας με το αγαπημένο πολλών αυτό πλοίο, επισκεπτόμαστε την <<καρδιά>> του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ όπου εκεί μας υποδέχεται ο Ά Μηχανικός κ.Διονύσιος Δρακόπουλος μαζί με το επιτελείο του. Καθημερινά οι Μηχανικοί του πλοίου δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό έτσι ώστε το πλοίο να είναι έτοιμο για το ταξίδι του, μεταφέροντας χωρίς προβλήματα τους επιβάτες στον προορισμό τους. Με την ευκαιρία της παρουσίας μας στο Μηχανοστάσιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, παραθέτουμε κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά για το πλοίο. Όπως ήδη αναφέραμε, το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1974. Έχει κωδικό κλήσης SXQR και αριθμό ΙΜΟ 7330040. Το μήκος του είναι 117,11m και το πλάτος του 18,72m, με το βύθισμα του να φτάνει τα 4,19m. Κινείται από 2 κύριες μηχανές PIELSTICK 16PS 2 2V-400 ισχύος 5882kw η κάθε μία, ενώ διαθέτει 3 ηλεκτρογεννήτριες GREPELLE 6SNSR ισχύος 625Kw η κάθε μία και μία εφεδρική ηλεκτρογεννήτρια ALSTHON TARBES DIESELAIR 120 TYPE 12 ισχύος 184 Kw. To πλοίο επίσης διαθέτει Bow Thruster και Stabilizers. Η ταχύτητα του μπορεί να φτάσει τους 19,5 κόμβους στο 90% της ισχύος των μηχανών.

control room1

Είναι Κυριακή απόγευμα κι ετοιμαζόμαστε να ξεκινήσουμε το ταξίδι της επιστροφής μας για το Λαύριο. Στις 16:00 ακριβώς σηκώνουμε άγκυρες και με τρεις παρατεταμένους συριγμούς, ο Cpt Βαγγέλης και το πλήρωμα του αποχαιρετούν την Καβάλα (video) μετά από την 3μηνη φιλοξενία.

express-santorini-kavala (1)

Βγαίνοντας στα ανοιχτά ο καιρός φρεσκάρει και περνώντας την Θάσο βγαίνουμε στο μανιασμένο από τους δυνατούς ανέμους Αιγαίο. Με την ένταση των ανέμων να πνέουν μέχρι και τα 8 Beaufort, το Σαντορινάκι παλεύει με τα κύματα δείχνοντας όμως αξιοζήλευτη συμπεριφορά στον δύσκολο αυτό καιρό. Στις 22:00 το βράδυ και με τον καιρό να μας ακολουθεί  καθ`όλη την διάρκεια της πορείας μας, φτάνουμε στην Μύρινα της Λήμνου. Ο Cpt Βαγγέλης βλέποντας τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν μέσα στο λιμάνι, επιλέγει να δέσουμε στην παλιά προβλήτα του λιμανιού της πρωτεύουσας του νησιού. Στους θυελλώδεις ανέμους  έρχεται να προστεθεί και η δυνατή σε ένταση βροχή, δυσχεραίνοντας τον κατάπλου μας. Παρ όλα αυτά και κάτω από την αποφασιστική καθοδήγηση του Πλοιάρχου καταφέρνουμε και δένουμε, ξεκινώντας άμεσα την φορτοεκφόρτωση. 20 λεπτά αργότερα σηκώνουμε καταπέλτη και αναχωρούμε για τον Άγιο Ευστράτιο, αποχαιρετώντας και αφήνοντας πίσω μας την Λήμνο.

old harbour Lemnos

Ελπίζοντας πως μέχρι να φτάσουμε στον Αϊ Στράτη κάτι θα έχει καλυτερέψει από πλευράς καιρικών συνθηκών, πλέουμε προς το ακριτικό αυτό νησί. Φτάνοντας κοντά στο λιμάνι και συλλέγοντας τα στοιχεία των καιρικών συνθηκών που επικρατούν εκείνη την στιγμή στο σημείο, ο Cpt Βαγγέλης αποφασίζει να μην προσεγγίσουμε στο λιμάνι κρίνοντας επικίνδυνη κι επισφαλή την είσοδο του σε αυτό. Ενημερώνοντας τις λιμενικές αρχές για την αδυναμία προσέγγισης στο λιμάνι του Αϊ- Στράτη συνεχίζουμε το δρομολόγιο μας για τον τελικό μας προορισμό, το λιμάνι του Λαυρίου.

open deck

Σε όλο το ταξίδι μας οι άνεμοι παρέμειναν θυελλώδεις, με το πλήρωμα να παραμένει όλο το βράδυ σε επιφυλακή. Ξημερώνοντας, οι καιρικές συνθήκες  που επικρατούσαν όλο το βράδυ-βροχή και δυνατός αέρας-μας συνοδεύουν και κατά την άφιξη μας στο Λαύριο γύρω στις 7:30. Συνθήκες πρωτόγνωρες όπως μας αναφέρουν αρκετοί αξιωματικοί του πλοίου κατά την διάρκεια της τρίμηνης δρομολόγησης του στην γραμμή, στα πλαίσια της αντικατάστασης του ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ για την εκτέλεση της ετήσιας ακινησίας του. Η αποστολή του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ στην άγονη γραμμή του Βόρειου Αιγαίου έχει μόλις ολοκληρωθεί, με το πλήρωμα να τακτοποιεί γρήγορα και τις τελευταίες εκκρεμότητες, πριν αποπλεύσουμε άμεσα για το λιμάνι του Πειραιά. Λόγω της αργίας της Καθαρής Δευτέρας θα δέσουμε προσωρινά στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά και όχι στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας για την πραγματοποίηση της επισκευής του πλοίου μέχρι την αναχώρηση για τις Αζόρες. Στις 11:00 το πρωί με αριστερόστροφη μανούβρα δένουμε μπροστά από το Υ.Ε.Ν. ολοκληρώνοντας έτσι το ταξίδι μας με το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ.

express santorini18

Ο στόχος μας να ταξιδέψουμε με το θρυλικό Σαντορινάκι έχει επιτευχθεί, με τα συναισθήματα μας να είναι ομολογουμένως πολύ όμορφα μετά την κάλυψη αυτού του στόχου. Το πλοίο κάλυψε κάθε προσδοκία μας και συμπεριφέρθηκε άψογα ακόμα και στις δύσκολες συνθήκες που συναντήσαμε κατά την επιστροφή μας από την Καβάλα. Ένα μεγάλο μπράβο στο πλήρωμα και στους ιδιοκτήτες του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ για τον ζήλο και την αγάπη που δείχνουν για το πλοίο, προσφέροντας τον καλύτερο τους εαυτό.

Όπως κάνουμε σε κάθε αφιέρωμα να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους που μας βοήθησαν για την υλοποίηση αυτού και είναι

Από την PORTUCALENCE SHIPPING COMPANY

Τον κ. Μαγκανιάρη Δημήτριο, Ναύκληρο

Από το FerryTraveller.gr
Τον κ.Ιωάννη Δημητριάδη

Για να δείτε τις φωτογραφίες και τα βίντεο του αφιερώματος πατήστε πάνω στα μπλε γράμματα. Όλες τις φωτογραφίες από το ταξίδι-αφιέρωμα μπορείτε να τις δείτε πατώντας εδώ.