Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
Αθήνα Ελλάδα

FAST FERRIES ANDROS

Έχουν περάσει σχεδόν δεκαπέντε μήνες από τότε που η FAST FERRIES με σχετικό Δελτίο Τύπου, ανακοίνωσε την αγορά του τρίτου μέλους του στόλου της. Μετά το ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. και το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. σειρά είχε να ενταχθεί στον κόκκινο στόλο της οικογένειας  Παναγιωτάκη, το FAST FERRIES ANDROS. Το πρώην ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ της STRINTZIS FERRIES που βρισκόταν για αρκετό καιρό παροπλισμένο σε ντάνα της Ελευσίνας, θα ήταν το νέο μέλος της οικογενείας, παίρνοντας πάλι ζωή πλέοντας αυτή την φορά σε νέα νερά, αυτά του καταγάλανου Αιγαίου.

funnel

Ιούνιος του 2016 και η παρέα του ellinikiaktoploia.net βρίσκεται στο λιμάνι της Ραφήνας για να ταξιδέψει με το FAST FERRIES ANDROS. Σχεδόν ένα χρόνο μετά την πρώτη μας γνωριμία με το πλοίο την ημέρα της τελετής αγιασμού του, επιβιβαζόμαστε πάλι σε αυτό για να το γνωρίσουμε καλύτερα.

Photo : simplonpc.co.uk

Πριν όμως ξεκινήσουμε την γνωριμία μας με την αναφορά στο πλοίο, κρίνεται αναγκαία μία σύντομη ιστορική αναδρομή στο FAST FERRIES ANDROS. Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1989 στα Ναυπηγεία FUKUOKA ZOSEN, στην Ιαπωνία. Πρώτο του όνομα το SHINKO MARU με το οποίο ξεκινά δρομολόγια για λογαριασμό της Nippon Kauin, στην γραμμή Kobe-Takamatsu. To 2000 το πλοίο πωλείται στην King Fung Ma και μετονομάζεται σε KING HUNG. Με αυτό το όνομα αγοράζεται στα τέλη Ιανουαρίου του 2003 από την νεοσύστατη τότε STRINTZIS FERRIES και μετονομάζεται σε ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ. Με Πλοίαρχο τον Cpt Δημήτρη Μαρκέτο και Α’ Μηχανικό τον κ.Σωτήρη Μαρκέτο, στις 15 Φεβρουαρίου 2003 ξεκινά από το Incheon της Κορέας με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά. Στις 7 Μαρτίου 2003 το πλοίο φτάνει στο Πέραμα όπου ξεκινούν αμέσως οι εργασίες μετασκευής του, υπό την καθοδήγηση του Ναυπηγού κ. Θανάση Κοπούκη και του Αρχιτέκτονα κ. Πάνου Γεωργάνα. Στην πρύμνη του ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ προστίθενται καταστρώματα, ενώ όλοι οι εσωτερικοί του χώροι διαμορφώνονται από την αρχή. Στα τέλη του καλοκαιριού του ίδιου χρόνου, ξεκινά δρομολόγια μεταξύ Κυλλήνης και Κεφαλονιάς με τον κόσμο να εκδηλώνει την αγάπη του προς αυτό από την πρώτη στιγμή. Στο Ιόνιο θα το δούμε μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2012, πραγματοποιώντας το τελευταίο του δρομολόγιο για λογαριασμό της  STRINTZIS FERRIES, από Πάτρα για Κεφαλονιά και Ιθάκη. Οι στιγμές συγκινητικές, με τους κατοίκους των δυο νησιών να κατεβαίνουν στις προβλήτες για να το αποχαιρετήσουν. Την ίδια ημέρα ξεκινά το ταξίδι του για το Νέο Μόλο Δραπετσώνας  στον οποίο δένει μία ημέρα αργότερα, δίπλα στο ομόσταυλο ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ. Από εκείνη την στιγμή αρχίζει ένας αγώνας δρομολόγησης του στην γραμμή Πάτρα-Κεφαλονιά-Ιθάκη, με τις δυο προσπάθειες που γίνονται τον Ιούνιο του 2013 από την STRINTZIS FERRIES και τον Ιούνιο του 2014 από την LEVANTE FERRIES, να αποβαίνουν τελικά άκαρπες. Μετά από όλα αυτά τα γεγονότα, το πλοίο τον Αύγουστο του 2013 οδηγείται στην ντάνα της Ελευσίνας περιμένοντας τις εξελίξεις. Να υπενθυμίσουμε πως από τον Ιούνιο του 2013 το www.ellinikiaktoploia.net ανέφερε πως το πλοίο πιθανότατα θα δρομολογηθεί από το λιμάνι της Ραφήνας και όχι από το λιμάνι της Πάτρας, ενώ στις 26 Οκτωβρίου 2014 ανέφερε πως το πλοίο σύντομα αλλάζει ιδιοκτήτη αφήνοντας πίσω του τα νερά του Ιονίου και τα Επτάνησα, δημοσιεύματα  που βγήκαν αληθινά μερικούς μήνες αργότερα. Το Δελτίο Τύπου της FAST FERRIES στις 17 Απριλίου 2015 επιβεβαιώνει την αγορά του ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και της μετονομασίας του σε FAST FERRIES ANDROS, σκορπώντας  χαρά στους φίλους του πλοίου που βλέπουν το αγαπημένο τους σκαρί να παίρνει ξανά ζωή. Με την βοήθεια ρυμουλκών στις  20 Απριλίου 2015 το πλοίο μεταφέρεται στα Ναυπηγεία Παναγιωτάκη στην Σαλαμίνα, όπου αμέσως αρχίζουν οι εργασίες μετασκευής του και προσαρμογής του στις απαιτήσεις του νέου του ιδιοκτήτη. Στις 4 Αυγούστου 2015 στο λιμάνι της Ραφήνας πραγματοποιούνται τα εγκαίνια του FAST FERRIES ANDROS, με το πλοίο την αμέσως επόμενη ημέρα να ξεκινά επισήμως τα δρομολόγια του στην γραμμή Ραφήνα-Σύρο-Τήνο και Μύκονο. Αυτή είναι η ιστορική διαδρομή του FAST FERRIES ANDROS μέσα στον χρόνο, ενός πλοίου που αγαπήθηκε από πολλούς και θα συνεχίσει να αγαπιέται στο πέρασμα των χρόνων.

bow deck 5

Διανύουμε τον πρώτο μήνα του φετινού καλοκαιριού και η επιβατική κίνηση στο λιμάνι της Ραφήνας έχει αρχίσει να αυξάνεται. Τα συμβατικά πλοία μαζί με τα ταχύπλοα σαν στοιχισμένα στρατιωτάκια, περιμένουν δεμένα στον ντόκο να υποδεχτούν τους επιβάτες ταξιδεύοντας τους στους όμορφους προορισμούς του Αιγαίου μας. Εκεί ανάμεσα βρίσκεται και η κόκκινη σιλουέτα του FAST FERRIES ANDROS που μας περιμένει για να μας υποδεχτεί. Γύρω στις 7 το πρωί επιβιβαζόμαστε στο πλοίο και κατευθείαν οδηγούμαστε στην Γέφυρα για να παρακολουθήσουμε την αναχώρηση μας. Εκεί συναντάμε τον Πλοίαρχο του FAST FERRIES ANDROS τον Cpt Γιώργο Κολίτσα, έναν υπέροχο άνθρωπο και ναυτικό που είχαμε γνωρίσει στο αφιέρωμα μας στο ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. Όλος ο κόσμος αναγνωρίζει το ακέραιο του χαρακτήρα του και της ναυτοσύνης του, χαρακτηριστικά που τον κάνουν να ξεχωρίζει ανάμεσα στην ναυτική οικογένεια. Έχοντας πραγματοποιήσει το πέρασμα του από το ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. και το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π., τον συναντάμε τώρα στο FAST FERRIES ANDROS να αναλαμβάνει τα ηνία του πλοίου και να το ταξιδεύει όπως μόνο αυτός ξέρει. Με την ευκαιρία να αναφέρουμε πως ο Cpt Γιώργος βρίσκεται από την πρώτη στιγμή μέσα στο πλοίο όταν αυτό αγοράστηκε από την FAST FERRIES, έχοντας την επίβλεψη της μετασκευής και της επισκευής που πραγματοποιήθηκε σε αυτό. Μαζί του στο team των Αξιωματικών της Γέφυρας, είναι ο Ύπαρχος Cpt Ιωάννης Αναγνώστης, ο Υποπλοίαρχος Cpt Μιχαήλ Παναγιωτάκης και ο Ανθυποπλοίαρχος Cpt Ιωάννης Γιαννόπουλος. Η ώρα δείχνει 7:25 και έχοντας πάρει την άδεια του RAFINA TRAFFIC, παίρνουμε άγκυρες και καταπέλτες για να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας. Ο καιρός είναι ηλιόλουστος με τους ανέμους να μην ξεπερνούν σε ένταση τα 4 Beaufort. Σιγά σιγά η όμορφη σιλουέτα του πλοίου αρχίζει να αναπτύσσει ταχύτητα χαράσσοντας πορεία για το πρώτο λιμάνι, το λιμάνι του Γαυρίου στην Άνδρο. Μέχρι να φτάσουμε στην Άνδρο, πραγματοποιούμε μία σύντομα βόλτα στα ανοικτά καταστρώματα του πλοίου που είναι γεμάτα από κόσμο. Άνετοι και καθαροί ανοιχτοί χώροι, που σε προδιαθέτουν να περάσεις μαζί τους ευχάριστα καθόλη την διάρκεια του ταξιδιού. Έχουν περάσει σχεδόν δυο ώρες από την αναχώρηση μας από την Ραφήνα, στις 9:20 μπαίνουμε στο λιμάνι του Γαυρίου. Με αριστερή στροφή δένουμε στον ντόκο και αμέσως αρχίζει η αποβίβαση των επιβατών και των οχημάτων. Δέκα λεπτά αργότερα η αποβίβαση και η επιβίβαση επιβατών και οχημάτων έχει ολοκληρωθεί, κι εμείς χαράσσουμε πορεία για το επόμενο λιμάνι του δρομολογίου μας, αυτό της Τήνου. Έχοντας συνεχώς στα αριστερά μας την άγρια ομορφιά του νησιού της  Άνδρου, ταξιδεύουμε νοτιανατολικά. Στην μέση περίπου της διαδρομής, περνάμε το στενό του Δύσβατου με τον Φάρο πάνω στο μικρό νησάκι να στέκει αγέρωχος . Στις 11 το πρωί μπαίνουμε στο νησί της Μεγαλόχαρης και με δεξιά στροφή δένουμε στον ντόκο. Κατά την διάρκεια της παραμονής μας στην Τήνο, φτάνει στο νησί και το ομόσταυλο ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. που για φέτος καλείται να εξυπηρετήσει μία απαιτητική γραμμή που σαν αφετηρία της έχει το λιμάνι της Ραφήνας και τελικό προορισμό το λιμάνι της Νάξου, έχοντας σαν ενδιάμεσους σταθμούς τα λιμάνια της Τήνου και της Μυκόνου. Έχοντας ολοκληρώσει την φορτοεκφόρτωση μας, αποπλέουμε για τον τελικό μας προορισμό που είναι το νέο λιμάνι της Μυκόνου. Το κοσμοπολίτικο νησί των ανέμων μας υποδέχεται λίγα λεπτά πριν τις 12 το μεσημέρι, με το λιμάνι του Τούρλου να σφύζει από ζωή. Λίγο πριν την άφιξη μας στην Μύκονο συναντάμε το τρίτο μέλος της οικογένειας της FAST FERRIES, το ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. που μόλις έχει αναχωρήσει για την Ραφήνα. Η αναχώρηση μας για την Ραφήνα έχει οριστεί στις 16:00 το απόγευμα, οπότε πλαγιοδετούμε στον ντόκο αναμένοντας την ώρα που θα σημάνει την επιστροφή μας.

ekaterini p_-fast ferries andros

Κατά την διάρκεια της παραμονής του FAST FERRIES ANDROS στην Μύκονο, η παρέα του www.ellinikiaktoploia.net εκμεταλλεύεται το χρονικό αυτό διάστημα και αποφασίζει να περπατήσει στο εσωτερικό του πλοίου γνωρίζοντας το καλύτερα. Με αφετηρία μας τον δεξιό καταπέλτη που προορίζεται για τους επιβάτες, εισερχόμαστε στο πλοίο και χρησιμοποιώντας το κλιμακοστάσιο φτάνουμε στο πρώτο κοινόχρηστο κατάστρωμα που είναι το Deck 6. Μπροστά μας συναντάμε αρχικά την Reception μαζί με το Λογιστήριο, που είναι πάντα στην διάθεση των επιβατών για οτιδήποτε χρειαστούν. Κοιτάζοντας προς τα εμπρός συνειδητοποιούμε πως το όλο σχεδόν το κατάστρωμα είναι ενιαίο, με τον επιβάτη που βρίσκεται στην πρύμνη να μπορεί να δει μέχρι και την πλώρη. Ένας ενιαίος χώρος που καταλαμβάνεται από σαλόνια, bar, αεροπορικά καθίσματα και το κατάστημα του πλοίου. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί τόσο για τις πολυθρόνες όσο και για τα αεροπορικά καθίσματα είναι εξαιρετικής ποιότητας, προσδίδοντας άνεση και πολυτέλεια στον χώρο. Ο συγκεκριμένος χώρος έχει ανακαινισθεί πλήρως κατά την πρόσφατη μετασκευή, βοηθώντας τον επιβάτη να απολαύσει το ταξίδι εκμεταλλευόμενος όλες τις ανέσεις που μπορούν να του παρασχεθούν. Φτάνοντας στο πλωριό τμήμα του καταστρώματος, συναντάμε έναν χώρο που διαμορφώθηκε κι αυτός στην πρόσφατη μετασκευή και προορίζεται για σαλόνι της διακεκριμένης θέσης. Ιδιαίτερος χώρος, φωτεινός, με πολυθρόνες και καναπέδες σε όλο το εμβαδόν του, που περιμένει τον επιβάτη να απολαύσει το ταξίδι του μέσα από την άπλετη θέα που προσφέρεται προς την πλώρη. Χρησιμοποιώντας τις πόρτες στο πίσω μέρος των εσωτερικών χώρων του καταστρώματος, βγαίνουμε στο ανοικτό κατάστρωμα το οποίο πέρα από την θέα που προσφέρει προς την πρύμνη, διαθέτει αρκετά τραπεζοκαθίσματα για τους επιβάτες που θέλουν να απολαύσουν την θαλασσινή αύρα.

lounge A class_002

Οι σκάλες που βρίσκονται στο πρυμνιό ανοικτό τμήμα του Deck 6, θα μας βοηθήσουν να ανέβουμε ένα κατάστρωμα επάνω και να γνωρίσουμε το Deck 7. Με μέτωπο προς την πλώρη, το πρώτο πράγμα που συναντάμε μετά την επιβλητική τσιμινιέρα του πλοίου, είναι το ανοικτό στεγασμένο κατάστρωμα μαζί με το Bar. Ένας χώρος που διαμορφώθηκε στην πρόσφατη μετασκευή και που δεν υπήρχε πριν. Ο επιβάτης προφυλασσόμενος από τον ήλιο και τον αέρα και καθισμένος σε μία από τις καρέκλες και τα τραπέζια που υπάρχουν, μπορεί να αγναντεύει προς τα όλα τα σημεία του ορίζοντα απολαμβάνοντας το ταξίδι του. Μία έξυπνη κατασκευή, όπου τις ηλιόλουστες ημέρες του καλοκαιριού θα αποτελέσει το αγαπημένο σημείο πολλών επιβατών. Το υπόλοιπο τμήμα του Deck 7 καταλαμβάνεται από τα πλαϊνά ανοικτά καταστρώματα, από τις 12 δίκλινες  καμπίνες που έχει το πλοίο και την Γέφυρα. Κλείνοντας την περιήγηση μας στα κοινόχρηστα καταστρώματα, να σημειώσουμε πως το FAST FERRIES ANDROS μπορεί να μεταφέρει 1200 επιβάτες, διαθέτει αναρρωτήριο, ενώ υπάρχει υποδομή για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες (καμπίνα Α.Μ.Ε.Α. και ασανσέρ).

cabin

Η γνωριμία μας με τους χώρους του πλοίου συνεχίζεται με την επίσκεψη στην Γέφυρα, η οποία αποτελεί τον <<εγκέφαλο>> του πλοίου. Σε απόσταση 94,38μ από την πρύμνη και 19,66μ από την πλώρη, η Γέφυρα είναι πλήρως εξοπλισμένη με όλα τα απαραίτητα σύγχρονα συστήματα πλοήγησης που απαιτούνται για την ασφαλή και ομαλή πλεύση του πλοίου. Τα όργανα που προστέθηκαν πρόσφατα στις δυο βαρδιόλες, διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό τον κατάπλου και τον απόπλου στα λιμάνια απ`ότι πριν. Η ορατότητα τόσο προς την πρύμνη όσο και προς την πλώρη είναι εξαιρετική, βοηθώντας τους Αξιωματικούς της Γέφυρας στο έργο τους.

fast ferries andros5

Σειρά στην περιήγηση μας έχει η επίσκεψη μας στην <<καρδιά>> του πλοίου  το Μηχανοστάσιο, όπου εκεί μας υποδέχεται ο Α’ Μηχανικός κ. Εμμανουήλ Φερμελής μαζί με το επιτελείο του. Με την ευκαιρία της επίσκεψης μας στον συγκεκριμένο χώρο, παραθέτουμε κάποια από τα τεχνικά χαρακτηριστικά για το πλοίο.Το FAST FERRIES ANDROS έχει μήκος 114,73μ, πλάτος 20,20μ και βύθισμα 4,90μ. Ταξιδεύει με δυο μηχανές PIELSTICK 9PC2-6L, συνολικής ισχύος 11400 ίππων ενώ διαθέτει τρεις ηλεκτρομηχανές. Επίσης διαθέτει bow thruster και ένα ζεύγος stabilizer της Mitsubishi που προστέθηκε πριν από έναν περίπου χρόνο. Η ταχύτητα του ξεπερνάει τους 20 κόμβους, ενώ όπως έχουμε αναφέρει ναυπηγήθηκε το 1989 στην Ιαπωνία.

control room_001

Η ώρα έχει περάσει και σιγά σιγά πλοίο και πλήρωμα, ετοιμάζονται για το ταξίδι της επιστροφής προς την Ραφήνα. Γρήγορα κατεβαίνουμε στον ντόκο για να παρακολουθήσουμε την επιβίβαση των οχημάτων στο πλοίο από κοντά. Tο garage του πλοίου χωρίζεται σε δυο τμήματα, στο κυρίως garage και στο επάνω garage. Συνολικά το πλοίο μπορεί να μεταφέρει 280 I.X.ή, συνδυασμό 130 Ι.Χ και 45 φορτηγών. Να σημειώσουμε εδώ ότι η είσοδος στο επάνω garage γίνεται από ξεχωριστό καταπέλτη-ράμπα, ο οποίος βρίσκεται στο αριστερό μέρος της πρύμνης και κάνει πιο εύκολο το έργο των ναυτών στα λιμάνια.

garage deck 3-7

Στις 16:00 ακριβώς το απόγευμα αφήνουμε πίσω μας το νησί των ανέμων και με πορεία αντίστροφη, πιάνοντας διαδοχικά στην Τήνο και στο Γαύριο φτάνουμε στις 21:00 το βράδυ στην Ραφήνα. Άλλο ένα ταξίδι γνωριμίας με πλοίο της ακτοπλοΐας μας έχει φτάσει στο τέλος του. Οι εικόνες και οι εμπειρίες που αποκομίσαμε από το ταξίδι είναι πολλές, ελπίζοντας να καταφέραμε να σας τις αποδώσουμε όσο το δυνατόν πιο πιστά, μέσα από αυτές εδώ τις γραμμές. Ένα υπέροχο πλοίο όπου οι νοικοκύρηδες ιδιοκτήτες του κατόρθωσαν και του έδωσαν ξανά ζωή, κι εμείς από την πλευρά μας αισθανόμαστε ευτυχείς που θα μπορούμε να το έχουμε κοντά μας και να ταξιδεύουμε μαζί του για πολύ καιρό.

ellinikiaktoploia_net-fast ferries andros

Όπως κάνουμε σε κάθε αφιέρωμα, θέλουμε να ευχαριστήσουμε με την σειρά μας τους ανθρώπους που μας βοήθησαν για την υλοποίηση του και είναι,

Από την FAST FERRIES

Τον κ. Ευάγγελο Δανομαρα, Προιστ.Οικονομικό
Τον κ. Θεοφύλακτο Κατσαρό, Προιστ.Αρχιθαλαμηπόλο
Τον κ. Παύλο Μουλά, Ναύκληρο

Για να δείτε τις φωτογραφίες και τα βίντεο του αφιερώματος πατήστε πάνω στα μπλε γράμματα. Όλες τις φωτογραφίες από το ταξίδι-αφιέρωμα μπορείτε να τις δείτε πατώντας εδώ.